Testy w Andaluzji dzień 2/5: Renault przed Brawn GP

Fernando Alonso przełamał dominację zespołu Brawn GP podczas poniedziałkowych testów
16.03.0917:22
Marek Roczniak
9629wyświetlenia

Fernando Alonso przełamał dominację zespołu Brawn GP, uzyskując najlepszy czas w tegorocznym bolidzie na torze Jerez podczas poniedziałkowych testów. Kierowca Renault wykręcił pod koniec popołudniowej sesji czas 1:18,343, poprawiając najlepsze osiągnięcie Rubensa Barrichello z porannej sesji o 0,055 sekundy.

Barrichello jeździł tylko podczas porannej sesji, a po południu bolid BGP001 przejął jego zespołowy kolega Jenson Button, plasując się na trzeciej pozycji. Brytyjczyk przejechał jednak tylko 12 okrążeń, głównie ze względu na problemy techniczne, z powodu których musiał zatrzymać się na torze tuż po godzinie trzeciej po południu. W sumie obaj kierowcy Brawn GP przejechali dzisiaj 74 okrążenia - 29 mniej niż Alonso.

Po zrezygnowaniu z jazdy w niedzielę, zespół McLaren rozpoczął w końcu dzisiaj swoje ostatnie testy w tym roku. Lewis Hamilton przejechał 87 okrążeń i uzyskał czwarty czas dnia, tracąc ponad sekundę do Alonso i Barrichello. Warto dodać, że stajnia z Woking sprawdzała dzisiaj między innymi wydajność dyfuzora w MP4-24, montując po jego prawej stronie tajemnicze urządzenie służące najprawdopodobniej do pomiaru przepływu powietrza.

Najbardziej pracowitym kierowcą był ostatni uczestnik poniedziałkowych testów - Nico Rosberg. Niemiec przejął bolid FW31 od kierowcy testowego Williamsa - Nico Hulkenberga i przejechał 123 okrążenia, tracąc ponad ćwierć sekundy do Hamiltona. Jutro zespoły Renault i Brawn zakończą swoje trzydniowe testy, natomiast McLaren i Williams pozostaną w Jerez do czwartku włącznie.

•  Jerez: najlepsze czasy kierowców w roku 2009
•  Jerez: dystans pokonany przez kierowców i zespoły w roku 2009

Pogoda pod koniec sesji
Temperatura powietrza: 20°C
Temperatura toru: 31°C
Słonecznie

Źródło: F1Today.nl
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Fernando Alonso (-)Renault R291031:18,343
2Rubens Barrichello (-)Brawn Mercedes BGP001621:18,3980,055 0,055
3Jenson Button (-)Brawn Mercedes BGP001121:18,8920,549 0,494
4Lewis Hamilton (-)McLaren Mercedes MP4-24871:19,5131,170 0,621
5Nico Rosberg (-)Williams Toyota FW311231:19,7831,440 0,270

KOMENTARZE

31
michal132
17.03.2009 02:29
a rosberg wlsnie sie rozwalil
Menuna
16.03.2009 10:57
Czuję się niejako wywałany do tablicy w związku z pytaniami o sens i działanie "urzadzenia" zamontowanego w Hamiltonie (ups powinno byc McLarenie :) Tak więc, IMHO jest to termistor, czyli termometr termooporowy, służący do mierzenia temperatury, a w tym konkretnym przypadku do mierzenia o ile schłodzi się drut wewnątrz czujnika z powodu przepływającego wokol powietrza. Urządzenie bada różnicę pomiędzy spodziewaną temperatura a otrzymana, potem wliczajac w to parametry powietrza (temperature i wilgotnosc) wyliczyć można prędkośc przepływu oto link to przykładowego urzadzenia, prosto ze skryptu szanownej PW i Wujka Hibcia http://img16.imageshack.us/img16/8535/strona138.png P.S. Jak ja nie lubiłem miernictwa brrrrrrr......
bicampeon
16.03.2009 09:34
Kilka dni temu bicampeon we własnej osobie stwierdził to samo. - nigdy czegoś takiego nie stwierdziłem ;)
paolo
16.03.2009 08:38
Jędruś: Testy mówią bardzo wiele o obecnej formie. O tym co będzie w połowie sezonu to rzeczywiście możesz z fusów wróżyć. Trzeba umieć odróżnić pewne rzeczy. Ja po debiucie (kilkudniowym) Renault uważałem, że Alonso ma pozamiatane. I nadal tak uważam. Kilka dni temu bicampeon we własnej osobie stwierdził to samo. McLaren maluje auto w barwy bojowe i montuje jakieś "przepływki" za dyfuzorem. Wystarczy spojrzeć kto jeszcze testuje. Zagubione Renault i McLaren do spółki z opóźnionym BGP i z niewiadomo o co chodzi Williamsem. Ciekawe dlaczego Ferrari i BMW nie miotają się do ostatniej chwili? No i oczywiście przypadkiem jest, że Alonso wyleciał i zdemolował zabawkę. No ale dzisiaj się udało. Był przed BGP o całe 5 setnych :) Moim zdaniem to wiele mówi. Jeśli nie będzie rewolucji dyfuzorowej to BGP będzie na początku bardzo mocny. Ferrari i BMW wyglądają na mocnych długofalowo, ale BGP może przy słabości McL i Renault powalczyć o dobre pozycje na początku sezonu nawet z najlepszymi.
sadektom
16.03.2009 08:30
widze, ze dzis team Brawna jezdzil z paliwem pod korek ;)
Seraf
16.03.2009 07:50
Jakby Bmw zamienilo sie z mclarenem na forme w snsnie ze taka by mialao jak maki w 2008 to moze byc xD
pmerlon
16.03.2009 07:39
Coraz więcej w komentarzach humoru, oby tak dalej. Macrcosm powalasz :), chwała Ci za to. Nie dość, że Twoje wprawne oko mechanika lodówkowego rozpoznało tajemnicze urządzenie, to jeszcze biegły umysł wyjaśnił motywy takiego podejścia panów z Mclarena. Ciekawe czy w sezonie też będzie na to miejsce. Swoją drogą obserwując Mclarena to na miejscu jego fanów spałbym spokojnie. BMW sobie poradziło z zeszłoroczną nieudaną wersją testową to tym bardziej Mclaren to zrobi.
michu_194
16.03.2009 07:31
0,055 to mrugnięcie powiekami, ale ważne, że wreszcie Ferdek pokazał na co o stać
natleniony
16.03.2009 07:28
Alonso podbudował się szybkim kółkiem (dwu okrążeniowy stint), a Bar zrobił swój czas przy stincie - 8 okrążeniowym. paolo, Ulver - czepiacie się biednego Fernando. Jeżeli nie wiecie, on jest tym prawdziwym i dopiero uczy się zawiłosci języka polskiego. hahaha :) pzdr.
Jędruś
16.03.2009 07:25
Mi się wydaje , że KERS oni mają w gaciach Hamiltona i dlatego on jest taki mały i lekki :D Cieszy , że nareszcie ktoś zaprzeczył , że Brawn jest taki super hiper. Jeśli Alono widzi Renault co najwyżej w pierwszej piątce to dlaczego Brawn GP ma czas na ich poziomie. Proste. Testy nic nie znaczą, to wróżenie z fusów w 90% przypadków. Ja w tamtym roku miałem obstawić całą klasyfikacje i teraz się ciesze , że tego nie zrobiłem bo mimo iż dosyć aktywnie przypatruje się F1 i czytam opinie dużo mądrzejszych osób od siebie to mylił bym się w 80% odnośnie układu kierowców. Mclaren kombinuje i to ostro. Zobaczymy tylko czy w dobrym kierunku i jak szybko zrozumieją błędy. Williams wcale nie słabo. Różnice nie są kolosalne , a oni w tym sezonie aż tak wysoko nie celują.
macrocosm
16.03.2009 06:54
O Macu się w ogóle nie mówi (a jeśli już to negatywnie) więc ziomy od PR wymyśłił sposób na zainteresoeanie ludzi swoimi bolidami. Przykręcili jakieś druty od lodówki i od razu setki osób dziennie ogląda zdjęcia z reklamami na ich bolidach. Proste i genialne. A może to ich wersja KERS w niedopracowanej jescze formie? ;) Trochę izolacji żeby kogo nie kopnęło i wiśta!
Ulver
16.03.2009 06:38
fernandof1 - jak Ciebie czytam to jestem przeciw wolności słowa!
paolo
16.03.2009 06:34
fernandof1: Dałoby się w języku polskim? Czasem kropka, może coś z dużej litery, tak żeby czytelnie było. Może analfabetyzm kogoś bawi, ale na pewno poziomu nie podnosi. kolecy mieszka na onet szeroka drogi mulcios cycas adios
zawias
16.03.2009 06:28
Humory dopisują! Widać, że niedługo Australia
fernandof1
16.03.2009 06:07
Może wykrecił czas pod koniec ale wykrecił lepszy na kwalifikacjach własnie ostatnie minuty lub sekundy qaulu sie licza
leon
16.03.2009 05:34
....jaki generator dymu ? to są rurki do odprowadzania moczu .
Hitokiri
16.03.2009 05:26
generator dymu : dobre :) rurka pitota a nie pilot nie musi być z przodu
owca
16.03.2009 05:17
a gdzie jest "styłu"?
Ralph1537
16.03.2009 05:16
ale rurka pilot powinna być z przodu nie styłu
deeze
16.03.2009 05:11
To zdaje się są rureczki Pitota - link. Badają zachowanie powietrza przy ujściu z dyfuzora najwyraźniej.
owca
16.03.2009 04:58
@ paolo LOL! :D hahaha! dobre! ;D
bolekse
16.03.2009 04:55
na F1racing pisało ze to urzadzenie badajace przeplyw strugi powietrza pod biolidem, bo mieli z tym problem.
tomekf248
16.03.2009 04:51
Myślę, że to jakiś czujnik przepływu powietrza pod samochodem, ale nie jestem ekspertem w dziedzinie McLaren Electronics System i mogę się mylić. EDIT: To żart, czy faktycznie zamontowali generator dymu?
Seraf
16.03.2009 04:49
To taki hamulec aerodynamiczny xD żeby czasem Hamilton nie pofrunął ;p
paolo
16.03.2009 04:47
To urządzenie świadczy o tym, że testy nic nie znaczą, a McLaren robi zasłonę dymną. To prawdopodobnie ten słynny generator dymu :)
gumek73
16.03.2009 04:36
Niech mi ktoś wyjaśni co to za urządzenie na dyfuzorze w maclarenie ???
Anderis
16.03.2009 04:33
aronek- na jakiej podstawie stwierdzasz, że Williams słabo? Strata do czołówki nie jest jakaś oszałamiająca, prawdopodobnie Rosberg nie bawił się w kręcenie szybkich kółek i tyle. Renault prawdopodobnie chciało zobaczyć, czy są w stanie osiągnąć czas Brawna, bo z tego co się orientuję, to dopiero w końcówce testów Alonso tak dobry czas wykręcił.
Radaz
16.03.2009 04:29
a gdzie to jest napisane ze jezdza dwoma??
Mick3y
16.03.2009 04:29
@aronek: Button i Barrichello nie pojawiali się jednocześnie na torze. W danym momencie tylko jeden egzemplarz BGP 001 jeździł. waco mnie ubiegł :D
waco
16.03.2009 04:28
Nie dwa, tylko jeden bolid. Pierwszą połowę jeździł BAR drugą BUT. I ALO pokazał, że można.
aronek
16.03.2009 04:26
czyżby to koniec? williams słabo, a BGP 2 bolidami jezdzi? można tak?