LiGNA: Debiutant na horyzoncie! Wywiad z Infospecem

21.03.0917:17
Sir Wolf
1569wyświetlenia

Pierwszy sezon LiGNA GP2 dobiegł końca. Trwają ostatnie porządki w garażach, a w siedzibach zespołów analizowanie sukcesów i błędów. Nie oznacza to jednak końca pracy kierowców GP2. Przed wieloma z nich testy do bardziej prestiżowej serii, jaką jest Formuła 1. Będą musieli wyciskać z bolidów absolutne maksimum, żeby pokazać, że są godni ścigania się wśród najlepszych.
Największe szanse na starty w LiGNIE F1 mają oczywiście ci, którzy najlepiej poradzili sobie w serii GP2. Nomyzs, Martius_rs1 i Infospec. Między innymi to oni są potencjalnym zagrożeniem dotychczasowych kierowców F1.

Pierwszy z nich, Nomyzs... Uzbierał punktów 79. Dużo. Taka ilość wzbudza podziw. Drugie miejsce w generalce... Ktoś uważa, że nie nic nie osiągnie wyżej? Tego prawdopodobnie się nie dowiemy. Mówi o swoich zamiarach tak: Startów w F1 nie mam w planach. Niższe serie sprawiaja mi wiele radości z jazdy i raczej będę się tego trzymał.. Szkoda. Ma facet potencjał.
A propozycję dostałem od Crowa na testy, niestety nagłe sprawy nie pozwoliły mi zasiąść za kierownicą.

Drugi, Martius_rs1. Punktów 56. Piąte miejsce. Ten sezon choć był dla mnie pierwszym w LiGNIE i pierwszym na modzie, który był dla mnie kompletnie nieznany, był sezonem całkiem udanym. Zagmatwane podsumowanie świetnego sezonu. Wiele wyścigów opuścił, tym samym wiele punktów przeszło bokiem.
Mimo tego, że starty rozpocząłem prawie w połowie sezonu, udało się wygrać trzy wyścigi i zająć bardzo dobra piątą lokatę w generalce... Czy to wystarczy na kokpit w F1? Trudno powiedzieć, na pewno czuję się na siłach i chciałbym spróbować się w F1 - powalczyć z najlepszymi.
Najprawdopodobniej zobaczymy go w LiGNIE F1 w zbliżającym się sezonie. On sam jednak twierdzi: Do tej pory nie prowadziłem w tym kierunku żadnych rozmów.

Na koniec został Infospec. Nietypowe, bo z reguły był pierwszy. Pierwszy w wyścigach, które okazały się dla niego tak proste. Tak proste, że zdobył tytuł mistrza. Ilość punktów nie ma tu znaczenia. Jego debiut mógł odbyć się już podczas Grand Prix Niemiec, jednak jak mówi: Otrzymałem w okresie świątecznym jedną propozycję przejścia do F1, jednak ostatecznie odmówiłem i nic z tego nie wyszło. Przyczyną był fakt, iż nie lubię pozostawiać spraw niedokończonych i ewentualną zmianę serii chciałem zrobić dopiero po zakończeniu sezonu w GP2, niezależnie od końcowej pozycji w tejże serii. Taki właśnie jest pierwszy mistrz LiGNY GP2 - skupiony. Jak widać, także skuteczny, skoro zdobył tytuł. Strach pomyśleć, co będzie, gdy podobnie podejdzie do Formuły 1.
Skąd ta pewność u mnie? - Starty w F1 owszem, planuję. Nie jestem jednak obecnie w stanie uściślić terminu, gdyż czeka mnie teraz dużo biurokracji w sprawach nie związanych ze ściganiem się. Jeśli wszystko się potoczy po mojej myśli, całkiem możliwe iż będę już w pełni dyspozycyjny przed rozpoczęciem nowego sezonu F1. Oczywiście zjawianie się wedle możliwości na testach przedsezonowych nie powinno być zaskoczeniem. Jak Infospec się za coś bierze, musi to odnieść skutek.


Infospec, jesteś pierwszym mistrzem serii LiGNA GP2. Gratulacje! Jak jednym zdaniem podsumowałbyś sezon?
Dziękuję bardzo. Szczerze, to ciężko w jednym zdaniu podsumować ten sezon, ale najbliższym i najlepiej oddającym moje uczucia słowem byłoby - ekscytujący. Właśnie przez to, że była to nowa seria i niewiele osób miało wcześniej z nią do czynienia, początek sezonu był dość wyrównany pomimo małej liczby uczestników.

Już moje tradycyjne pytanie - z kim najlepiej walczyło ci się na torze?
No tu muszę przyznać, że najlepiej mi się walczyło z moim konkurentem do tytułu, Nomyzsem. Miałem wiele okazji z nim bezpośrednio powalczyć, niestety w drugiej połowie sezonu już mniej, jednak walki z pierwszych trzech wyścigów będą niezapomniane. W szczególności Bahrajn i Hiszpania, gdzie w ciasnych łukach przez kilka okrążeń jechaliśmy koło w koło i żaden nie odpuszczał. Była to walka na najwyższym poziomie i co najważniejsze - bez kontaktu. Zdecydowanie utkwią mi one na długo w pamięci.

Kto, twoim zdaniem, spośród rywali z GP2 ma największe szanse na mistrzostwo w wyższej serii?
Bardzo trudne pytanie i ciężko mi wyłonić konkretną osobę. W trakcie trwania sezonu wielu kierowców doszło lub zostało już nam "podebranych" i jeździ w F1, ale również wielu znacznie się poprawiło. Na przykład bardzo zaimponował mi Pyciek, który w drugiej połowie sezonu był coraz szybszy, a w ostatnich trzech weekendach jechał już w ścisłej czołówce. Wydaje mi się, że jak będzie dalej tak pracował, będzie to poważny konkurent. Bogoz również prezentował bardzo dobre tempo w serii GP2, jednak słyszałem, że w F1 już tak dobrze mu nie idzie, to obrazuje nam jak duża jest różnica w umiejętnościach między tymi seriami. Praktycznie każdy z pierwszych dziewięciu miejsc w tabeli na koniec sezonu, dodałbym tu jednak jeszcze Corey'a, utkwił mi w pamięci jako bardzo zdolny, szybki, ale fair jadący kierowca.

Kiedy zaczęła się Twoja przygoda z simracingiem?
Ciężko to tak konkretnie określić. Zamiłowanie do gier wyścigowych miałem już jako 8-letni brzdąc, katując serię Test Drive na PC - jeszcze tą starusieńką pod DOSem na komputery 486. Potem było kilka innych, jednak jako ulubiona gra z dawnych lat, utkwiła mi Need for Speed: Porsche 2000. I to chyba ona spowodowała, że teraz tak bardzo lubię symulatory. Potem dopadłem GTR2 i pokochałem tą grę od pierwszego uruchomienia. Jednak kwiecień 2007 roku uznałbym za start mojej przygody z simracingiem. Wtedy to zgłosiłem się do ligi ProDrive, obecnie xRacing i przejechałem mój pierwszy wyścig online na platformie GTR2. Obecnie uczestniczę w obu - LiGNie oraz xRacing, gdyż w jednej i w drugiej spotkałem wspaniałych ludzi i sprawiedliwych rywali.

Jak oceniasz swoje własne umiejętności? W którym miejscu stawki w LiGNIE F1 widzisz siebie?
W porównaniu do niektórych tu uczestników, jestem bardzo młody stażem w simracingu. W związku z tym nadal brak mi jakże cennego doświadczenia. Niemniej zawsze staram się wyciskać z siebie i bolidu sto procent możliwości i nie popełniać błędów, co zaowocowało w tym sezonie tytułem w serii GP2. Jest nieźle, ale może być jeszcze dużo lepiej, dlatego uważam że jeszcze daleka droga przede mną. Nie jeździłem z obecną stawką F1, jednak pozwolę sobie na odrobinę zuchwalstwa i śmiem stwierdzić, że szanse na punkty w wyścigu powinny być realne. Zatem, gdzieś pomiędzy czołówką, a środkiem stawki. Wszak trzeba mieć jeszcze miejsce do rozwoju a kierowcy F1 w LiGNIE to klasa sama w sobie

Klasa sama w sobie... Po tej wypowiedzi na pewno zwiększy się jego uznanie w społeczeństwie ligowym. Nieoficjalnie wspominał, że odmawiając zespołom wcześniejszych startów w F1, plusów sobie u pracodawców nie narobił. Teraz pewnie będzie już to nieaktualne.

Na jaki tor jest Ci najtrudniej ustawić bolid?
W pamięci utkwiły mi najbardziej Monako i Hockenheim. Może i niektórzy się zdziwią, gdyż to nie są wyścigi z zerem punktów, jednak na Monaco brakowało mi tempa, jak się później okazało, ten tor wymagał innego balansu skrzydeł niż ja ustawiałem. Na Hockenheim zaś, bardzo przeszkadzał mi uciekający tył i szybkie łuki, szczególnie T1 i T2 gdzie łatwo było, najeżdżając na krawężnik, stracić panowanie nad bolidem, co jest chyba znakiem rozpoznawczym serii GP2. Jednak zawsze staram się znaleźć przyczyny słabego tempa, bo uważam że nie ma "złego" albo "nie pasującego mi" toru. Są tylko kierowcy, którzy nie umieją po tym torze jechać, dlatego traktuję to jako osobiste wyzwanie, by na każdym obiekcie być lepszym niż poprzednio.

Masz już za sobą testy do LiGNY F1?
Niestety jeszcze nie miałem czasu przeprowadzić testów do serii F1, jednak z tego co widzę, nadal nie wiadomo, który z modów zostanie użyty, zatem nastawianie się na coś konkretnego nie ma jeszcze sensu. Miałem okazję jednak się ścigać na ctdp05 se i całkiem nieźle mi szło, zatem patrzę optymistycznie w przyszłość. W F1 najwięcej trudności na pewno sprawią mi set-upy, jednak myślę, że i z tym uda mi się uporać, gdyż w tym sezonie dzięki pomocy SoBcZaKa dużo w tej kwestii się nauczyłem.

Czym interesujesz się po za wyścigami?
Mam dość szerokie zainteresowania. W szczególności są to komputery i tematy z nimi związane, ze względu na moje trwające wykształcenie w tym kierunku. Oczywiście wyścigi samochodowe to raczej oczywista kwestia, a zauroczenie idzie tak daleko, że gdyby nie popsute plany przez życie to już dawno bym się zapisał do jakiegoś automobil clubu. Lubię też posłuchać muzyki i to niezależnie od gatunku, grunt by mi się "nuta" spodobała, dlatego często znajomi się dziwią, że po jakimś żwawym kawałku rockowym leci coś z muzyki klasycznej. Lubię też sam od czasu do czasu pograć na keyboardzie. Są jeszcze inne dyscypliny sportowe, filozofia, psychologia... Dużo tego, jednak nie będę już tu ich wymieniał i zanudzał czytelników.

Infospec udzielił bardzo wyczerpującego wywiadu, dla porównania przeczytajcie sobie ten ze SPIDERem - http://www.f1wm.pl/ligna/?dzial=1&id=11089. Nie miałem do niego już więcej pytań. Wyłapałem z wywiadu więcej istotnych informacji, niż z Pana Tadeusza. Ale on nie zapomniał... Jeśli wolno, chciałbym jeszcze skorzystać z okazji i ponownie podziękować wszystkim, którzy mi pomogli i mnie wspierali, umożliwiając zdobycie tytułu indywidualnego oraz konstruktorów. Oraz wszystkim osobom, które mi kibicowały w trakcie sezonu. Bardzo serdecznie Wam dziękuję.
Piękne słowa. I niech tak samo piękna będzie jego przygoda w lidze.

Sir Wolf

KOMENTARZE

4
byczek_1988
21.03.2009 06:50
bardzo zaluje, ze nie moglem sie czesciej pokazywac na wyscigach... mam nadzieje, ze w przyszlym sezonie takich problemow nie bedzie i bede mial okazje z Wami powalczyc:) Gratki Infospec! :)
SoBcZaK
21.03.2009 06:27
Jeden z lepszych artykułów jaki pojawił sie na stronie w tym sezonie. Dobre podsumowanie i dobry wywiad.
Martius_rs1
21.03.2009 04:28
zajefajny artykół
PaVeł
21.03.2009 04:27
Jak zwykle super hiper extra wywiad, brawo! : >