FIA zgodziła się na obniżenie opłat za superlicencje

Zmniejszenie opłat nastąpi w sezonie 2010 i będzie odzwierciedlać duże cięcia kosztów w F1
23.03.0918:40
Piotr Bogucki
3348wyświetlenia

Po - jak można przeczytać w informacji prasowej FIA - bardzo pozytywnym spotkaniu pomiędzy prezydentem Federacji - Maxem Mosleyem a przedstawicielami Stowarzyszenia Kierowców Grand Prix (GPDA), w ręce Światowej Rady Sportów Samochodowych złożona zostanie propozycja nowej zasady opłat za superlicencje dla kierowców na sezon 2010.

Zmniejszona opłata będzie miała odzwierciedlać duże cięcia kosztów, jakie wprowadzone zostaną do sportu w następnym sezonie. Podczas spotkania omówionych zostało również kilka innych kwestii, a w celu podtrzymania konstruktywnego dialogu FIA zdecydowała się spotykać z przedstawicielami stowarzyszenia regularnie.

Jednocześnie potwierdzone zostały numery startowe wszystkich ekip biorących udział w mistrzostwach w tym sezonie. Z jedynką wystartuje Mistrz Świata Lewis Hamilton, natomiast Felipe Massa pojedzie z numerem 3, a nie jak sugerowano z 4. Również, jak już wcześniej przypuszczano, kierowcy zespołu Brawn GP będą startowali z ostatnimi numerami - 20 i 21.

•  Lista startowa Formuły 1 na sezon 2009

Źródło: FIA.com

KOMENTARZE

14
NEO86
25.03.2009 02:16
@Hitokiri- dokładnie Ciekawe o ile obniżyli
rafaello85
24.03.2009 06:19
Ciekawe jak duże będą te obniżki?
Hitokiri
24.03.2009 05:50
Jakie to typowo polaczkowate - dużo zarabia to niech mu przynajmniej część zabiorą... :/ Zazdrościcie?
skejl
24.03.2009 05:10
Nie podniecajcie się tak. Z tego wynika, że nie ustalono najważniejszego: o ile.
rmn
24.03.2009 08:38
proste. sa bogaci to niech placa...eh
Filek
24.03.2009 06:41
Ja nie bardzo rozumię co wam do tych opłat.Nie macie chyba obrywów np. od Kubicy np jeśli zapłaci mniej za superlicencję.Wszystkich stać na to ,nie maja krzywdy.Szkoda prądu na dyskusje.Byłbym za obniżeniem,jeśli każdy z szoferów przeznaczyłby np 50 % z obniżki na biedne dzieci w Ugandzie,albo na rozwój młodych kierowców w swoim kraju.Tak nie robią,w zwiazku z tym nie widze powodu aby im współczuć.basta
Jędruś
23.03.2009 09:08
Ciekawe jak duże będą te obniżki ... Mam nadzieję, że wrócą do poziomu z 2007.
arahja
23.03.2009 08:30
dlaczego Button ma wyższy numer startowy niż Rubens przecież brazylijczyk miał osiem punktów wiecej od brytyjczyka? hę? w innych zespołach albo debiutant ma niższy numer albo ten kto zdobył mniej punktów rzeczywiście kawał ch.... z człowieka który potrafił wynegocjować dobry kontrakt na prawa medialne do f1 a teraz pilnuje swojego interesu. a to że jeszcze wydaje te pieniądze jak mu się podoba to już skandal!
natleniony
23.03.2009 07:48
tomekf248- chciałbyś być tak szybki jak f248 a niestety nie jesteś. Oczywiście bez urazy.
prz20
23.03.2009 07:27
nie wiesz na co? na zabawy i udogodnienia zyciowe kawal ..uja z niego!!
tomekf248
23.03.2009 06:43
Ty idź się dotleń. Bez urazy. Wiadomo było, że te pieniądze nie trafiają na tor. Mówi się o bezpieczeństwie, ale FIA ma fundusze na badania. Najgorsze jest zabetonowane stanowisko Berniego, bo to przez niego wszyscy ponoszą takie koszty. Na co on wydaje tę kasę?
natleniony
23.03.2009 05:50
to brawo dla FIA za niekonsekwencję polegającą na tłumaczeniach, że kierowcy muszą płacić krocie dla poprawy bezpieczeństwa. Przy zakładanych cięciach w 2010 kierowcy zamiast hans powinni zakładać na wyścig wysokie golfy a zamiast kasków - wiadra. pzdr.
deeze
23.03.2009 05:50
FIA może jeszcze się ugina, ale Bernie jak zabetonowany stoi na stanowisku...
Maraz
23.03.2009 05:48
Czyżby FIA zaczęła w końcu słuchać opinii zespołów i kierowców? :D