Testy na torach Jerez, Mugello i Misano
11.02.0400:00
743wyświetlenia
Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane na torze Jerez | |||||
Jenson Button | B.A.R Honda | mic | 1:16.986 | 105 | |
1 | Franck Montagny | Renault | mic | 1:17.237 | 106 |
1 | Takuma Sato | B.A.R Honda | mic | 1:17.253 | 56 |
1 | Ralf Schumacher | Williams BMW | mic | 1:17.349 | 81 |
1 | Marc Gene | Williams BMW | mic | 1:17.406 | 68 |
1 | Jarno Trulli | Renault | mic | 1:17.765 | 96 |
1 | Kimi Raikkonen | McLaren Mercedes | mic | 1:17.816 | 91 |
1 | Mark Webber | Jaguar | mic | 1:17.893 | 49 |
1 | David Coulthard | McLaren Mercedes | mic | 1:17.967 | 96 |
1 | Luca Badoer | Ferrari | bri | 1:18.102 | 107 |
1 | Christian Klien | Jaguar | mic | 1:18.170 | 106 |
1 | Felipe Massa | Sauber Petronas | bri | 1:18.926 | 62 |
1 | Giancarlo Fisichella | Sauber Petronas | bri | 1:19.030 | 43 |
1 | Nick Heidfeld | Jordan Ford | bri | 1:20.106 | 51 |
1 | Giorgio Pantano | Jordan Ford | bri | 1:21.591 | 24 |
Czasy uzyskane na torze Mugello | |||||
Michael Schumacher | Ferrari | bri | 1:19.815 | 83 | |
Czasy uzyskane na torze Misano | |||||
Gianmaria Bruni | Minardi Cosworth | bri | 1:09.627 | 64 | |
Środa była pierwszym dniem testów dla zespołu Williams na torze Jerez. Stajnię z Grove reprezentowali Ralf Schumacher i kierowca testowy Marc Gene. Obaj kierowcy ze stratą mniej niż pół sekundy do Buttona uplasowali się kolejno na czwartej i piątej pozycji, przeprowadzając testy ustawień bolidu FW26 i opon Michelin. Wczoraj zespół Williams potwierdził ponowne zatrudnienie na stanowisko drugiego kierowcy testowego Antonio Pizzonii, o czym Brazylijczyk informował jeszcze pod koniec stycznia.
Zespół McLaren zaliczył dzisiaj znaczniej bardziej produktywny dzień testów niż we wtorek. Co prawda także i tym razem David Coulthard natrafił na pewne problemy techniczny z nowym bolidem MP4-19, ale udało się je szybko rozwiązać i Szkot przejechał blisko 100 okrążeń, plasując się ze stratą blisko sekundy do Buttona na dziewiątej pozycji. Nieznacznie lepszy rezultat uzyskał partner Coultharda - Kimi Raikkonen, który zastąpił dzisiaj kierowcę testowego stajni z Woking - Alexa Wurza. Fin uzyskał siódmy czas i także przejechał ponad 90 okrążeń.
Do obecnego od wczoraj Christiana Kliena dołączył dzisiaj także drugi kierowca z zespołu Jaguar - Mark Webber. Australijczyk rozdzielił kierowców z zespołu McLaren, mieszcząc się poniżej sekundy straty do Buttona. Klien tymczasem znalazł się tuż poza pierwszą dziesiątką i miał ponad 0.2 sekundy straty do swojego partnera.
Najwięcej raz hiszpański tor Jerez okrążył dzisiaj kierowca testowy zespołu Ferrari - Luca Badoer, który zamknął pierwszą dziesiątkę. Włoch kontynuował rozpoczęte wczoraj testy opon Bridgestone i nowych komponentów za kierownicą zeszłorocznego bolidu F2003-GA. Tymczasem Michael Schumacher zgodnie z zapowiedzią przeniósł się dzisiaj na tor Mugello, gdzie przeprowadzał kolejne testy nowego bolidu F2004. Niemiec przejechał w sumie 83 okrążenia, z czego zaledwie cztery na krótkiej wersji toskańskiego toru i jak na razie nie udało mu się poprawić rekordu uzyskanego w poniedziałek przez Rubensa Barrichello.
Na ostatnich pozycjach ponownie znaleźli się kierowcy z zespołów Sauber i Jordan - Felipe Massa i Giancarlo Fisichella oraz Nick Heidfeld i Giorgio Pantano. Szwajcarska stajnia przeprowadzała głównie testy opon Bridgestone i jej aktywność ograniczyły w przypadku Massy konieczność wymiany silnika, który przekroczył swój okres żywotności, a w przypadku Fisichelli do przedwczesnego zakończenia testów przyczyniła się z kolei awaria silnika. Zespół Jordan także miał dzisiaj kłopoty, wliczając w to problem z dostarczeniem części do nowego bolidu, które wczoraj wieczorem zostały wysłane z Wielkiej Brytanii, ale zaginęły gdzieś na lotnisku. Mimo to Heidfeld zdołał po południu przejechać 51 okrążeń, co w połączeniu z 24 kółkami zaliczonymi rano przez Pantano dało ponad 1000km przejechanych za kierownicą bolidu EJ14 od jego debiutu.
Zespół Minardi zaliczył dzisiaj drugi i zarazem ostatni dzień testów na włoskim torze Misano, nazywanym również Autodromo Santamonica. Tym razem włoską stajnię reprezentował drugi kierowca - Gianmaria Bruni, który przejął od Zsolta Baumgartnera bolid PS04B do dalszych testów. Włoch także przejechał 64 okrążenia i tak jak Baumgartner był zadowolony z poprawy osiągów w stosunku do zeszłorocznego auta. Przy okazji zespół Minardi ujawnił oznaczenie silnika, który napędza tegoroczny bolid. Jest to Cosworth CR3L V10 i jak wskazuje nazwa jest to silnik z początku sezonu 2002, ale z wydłużonym czasem życia poprzez zastosowanie trwalszych materiałów.
Źródło: BMW.WilliamsF1.com, Ferrari.com, F1Jordan.com, Minardi.it, Sauber-Petronas.com, F1Racing.net