Litespeed ubiega się o starty w F1 w sezonie 2010

Ekipa F3 połączyła siły z firmą MGI, której dyrektorem zarządzającym jest Mike Gascoyne
14.05.0917:27
Marek Roczniak
2448wyświetlenia

Startujący dotychczas w brytyjskiej Formule 3 zespół Litespeed zapowiedział zamiar ubiegania się o starty w Formule 1 w sezonie 2010 pod nowymi zasadami dotyczącymi ograniczenia budżetów, nawet jeśli ich wprowadzenie nie jest jeszcze przesądzone.

Brytyjska ekipa połączyła siły z firmą MGI Ltd, której dyrektorem zarządzającym jest były dyrektor techniczny F1 - Mike Gascoyne i ma nadzieję stać się jednym z nowych zespołów wybranych do startów w przyszłorocznych mistrzostwach.

Szef Litespeed - Nino Judge uważa, że nawet pomimo niepewnego losu ograniczenia budżetów obecnie jest najlepszy moment na wejście do F1. Nie wiemy jeszcze, czy przepisy dotyczące ograniczenia budżetów ulegną zmianie i oczywiście nie wiemy też, czy nasze zgłoszenie zostanie zaakceptowane - powiedział. Ograniczenie budżetów może nawet zostać całkiem zaniechane, ale rzecz w tym, że nie ma za dużo czasu na rozpoczęcie projektu, aby być gotowym do startów w sezonie 2010, dlatego musimy podjąć pewne ryzyko w celu zmaksymalizowania czasu na przygotowania.

Potencjalnie nigdy może nie być już lepszego momentu do wkroczenia na arenę F1. FIA jak dotychczas nie tylko była na tyle odważna, aby zaproponować ograniczenie budżetów, ale ewidentnie przemyślała też długoterminowe szanse przetrwania tego przyciągającego uwagę całego świata sportu. Jest miejsce dla niezależnych zespołów i potrzeba ich istnienia, a większa wolność techniczna dla zespołów z ograniczonym budżetem daje możliwość bycia konkurencyjnym przy założonych parametrach finansowych.

Zgłoszenia do startów w sezonie 2010 będą przyjmowane do 29 maja, a wybrane zespoły zostaną ogłoszone przez FIA w dniu 12 czerwca. Nino Judge dodał, że w połowie czerwca mogą mieć już gotowy wstępny projekt bolidu F1, jeśli ich zgłoszenie zostanie wybrane. Ma też nadzieję, że FOTA i FIA dojdą do porozumienia, które nadal stworzy korzystne warunki dla nowych zespołów.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

15
renegade
15.05.2009 06:16
Granicza garazem z innym zespolem, ktory prowadzi moj znajomy, posiadaja auto wyprodukowane w 2004 roku SLC R1, kupili je tylko dlatego, ze bylo najtansze \w utrzymaniu, jedyne na co ostatnio wydawali pieniadze, to pensje dla niepelnoetatowych technikow i Robbie Kerra, ktory testowal SLC przez zime robiac im ustawienia, bo tym autem ponoc jezdzic sie nie da. Wzieli Brazilejro z kasa i ten objezdza to auto, Mygale i lizing silnika mugen, ktorym jezdzi Bridger nalezy do Jego ojca. Na prawde nie ma sie co podniecac... Wpiszcie kod pocztowy multimape i zobaczycie ich siedzibe. Porownywanie Loli do Litespeed to tak jakby porownywac Kochanski Motorsport z Carlin Motorsport... Lola Cars sama do F1 nie wejdzie, ale z Prodrive i Aston Martinem moga popracowac nad budzetem, Litespeed to zwykly laweciarz!! AFAIK na dzien dzisiejszy wszystko zostaje po staremu w F1?!
Kamikadze2000
15.05.2009 01:52
No skoro to prawda, co napisał @renegade, to nie ma co się na nich skupiac. Chociaż nic nigdy nie wiadomo. Może sobie poradzą, czego im z całego serca życzę.
Maraz
15.05.2009 10:18
Obawiam się, że renegade ma rację, zresztą wystarczy przeczytać ten oto artykuł na pitpass, a zwłaszcza końcówkę: http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_news_item.php?fes_art_id=37908
rafaello85
15.05.2009 08:45
Styknie nam już tych kandydatów do F1. Kiedyś nie było żadnych chętnych, a teraz nagle wszyscy są chcą się ścigać w Królowej Sportów Motorowych:| Opadnie im szczęka, jak limit budżetu zostanie zwiększony. Ciekawe kto wtedy zostanie?:]
oligator
15.05.2009 07:42
niech zrobia po prostu formula cash, i formula low cost. Formula cash bedzie w telewizji, a na formule low cost bedzie mozna pojsc bo beda tanie bilety (troche jak na A1) Ups... Pomylilo mi sie. Formula Cash bedzie formula producentow, a oni chca promowac swoje auta, wiec tam beda tanie bilety, a Formula Low Cost bedzie nalezala do Bernie'ego (czyli dla kogos komu zalezy tylko na bizne$ie) wiec wbrew pozorom, to na low cost beda drogie bilety, tak jak ma to miejsce na dzien dzisiejszy!
renegade
14.05.2009 10:30
Tak sie sklada, ze znam ten zespol, jezdzi tam Jay Bridger i jakis Brazylijczyk. Powiem tak, to BIEDNA EKIPA, bardzo biedna ekipa, ktora prawdopodobnie nie utrzyma Bridgera, ktory ma prawdopodobnie mniej pieniedzy niz Natalia Kowalska. Sorry, ale f1.pl podlapal temat z Autosport.com, problem polega na tym, ze ludzie w Autosport wiedza czym jest Litespeed, a f1.pl pewnie nie. To najmniejszy i najbiedniejszy zespol BF3, wzieli Jaya Bridgera liczac, iz zdobedzie im kase na przetrwanie, jako ze to dobry zawodnik... To sie nadaje do bujd i banaluk prasowych razem z wypocinami innych polskich mega gffiasd dziennikarskich. PS. Crash i Autosport czesto drukuja po prostu PRy zespolow... i to jest pewnie jeden z PRow, nie autorski artykul Autosportu, na jutro to sprawdze... ALe zeby wiazac laweciarzy z F1?! lolz
adamo342
14.05.2009 06:46
ten sport z rokiem na rok umiera max i bernie nie powinni zarządzać f1 tylko niszczą ten piękny sport gdyby nie oni to by do dziś mielibyśmy 30 samochodów w stawce
SAP
14.05.2009 05:10
Kara Nocny Cień Lepiej 10 teamów z dominacją tych co mają kasę niż 13 biedaków w niedominującej klasie wyścigowej.
jercik
14.05.2009 05:01
@Iwan Może go wyolbrzymiają, ale nie można zaprzeczyć, że jest faktem.
Iwan
14.05.2009 04:54
@jercik, kryzysem to sie tylko wszyscy zasłaniają i go wyolbrzymiają, żeby było na kogo zwalić całe zło
jercik
14.05.2009 04:48
Ehh... gdyby nie kryzys, wszystko byłoby po staremu. W tej chwili wszystko wskazuje na to, że F1 będzie zupełnie inna od tej którą znamy. Z ekskluzywnej zabawy dla nielicznych stanie się "zwyczajnym" sportem jak WRC czy NASCAR. Chyba musimy się z tym pogodzić i zacząć wyszukiwać dobrych stron takiego rozwiązania. Pozostaje jeszcze szansa, że powstanie nowa seria "fabryczna". FOTA będzie mogła ustalić własne zasady. Może dojdą do jakiegoś dobrego rozwiązania i ich wyścigi będą ciekawe. Zobaczymy.
mike UK
14.05.2009 03:54
czyli co sie dzieje???......Z ROK NIE BEDZIE ELITARNEJ KROLOWEJ MOTOSPORTU....NASZEJ KOCHANEJ F1 ..TYLKO ZARZADZANA PRZEZ DWOCH DZIADOW....MR BERNIE i MR MAX.......ZWANA JAKO '' TANIA F1 ''-----NO SZOK....wszystkie zespoly powinny opuscic ten cyrk i stworzyc wlasna lige...a tym dwom dzidom nie dac ani centa
Berlesi27
14.05.2009 03:40
Jak Gascoyne założy własny zespół, to może chociaż z niego nikt go nie wyrzuci;-)
Kara Nocny Cień
14.05.2009 03:39
Niech Ferrari odchodzi... lepiej 13 teamów niż 10 z dominacją tych co mają kasę.
laska_prokocim
14.05.2009 03:38
no to jak odejdą ekipy fabryczne to może założą własną Formułe Farbyczną a reszta będzie się ścigać w Formule Prywatnej