Renault być może użyje ponownie KERS w Turcji

Decyzja ma zapaść w ciągu najbliższych dwóch tygodni
14.05.0917:45
Michał Roszczyn
1654wyświetlenia

Zespół Renault w ciągu najbliższych dwóch tygodni podejmie decyzję o tym, kiedy powróci do korzystania z systemu odzyskiwania energii kinetycznej.

Francuska ekipa rozpoczęła sezon używając KERS, ale nie przynosił on tak dużych korzyści, jakich oczekiwano i przed ostatnim weekendem zdecydowała o rezygnacji z tego systemu na pewien czas. Renault wykluczyło już korzystanie z tego rozwiązania także w GP Monako, natomiast jeśli chodzi o wyścig w Stambule, to decyzja ma dopiero zostać podjęta - tak twierdzi szef działu inżynierii w ekipie z Enstone - Pat Symonds.

Brytyjczyk spytany o plany zespołu w sprawie KERS odpowiedział: Oczywiście podjęliśmy decyzję, by nie używać tego systemu w Hiszpanii, a także w Monako. Myślę, że ponownie zastosujemy go w Turcji, ponieważ przez ostatnie kilka tygodni zajmowaliśmy się zbieraniem wszystkich danych razem i próbą zrozumienia, gdzie powinniśmy się poprawić. Dlatego musimy podjąć decyzję odnośnie Turcji w ciągu najbliższych dwóch tygodni, nie wcześniej.

Symonds powiedział, że decyzja o nieużyciu systemu KERS w Hiszpanii zapadła po tym, jak się okazało w pierwszych wyścigach, że nie daje on takich zysków, jakich oczekiwano po wcześniejszych symulacjach. Nasze początkowe obliczenia pokazały, że nie jest tak dobrze, jak być powinno, ale wciąż wydawało się to warte zastosowania. Jednakże same symulacje to nie wszystko, potrzeba jeszcze doświadczenia z toru i jak się okazało po kilku wyścigach, system ten nie spełniał naszych oczekiwań i zapadła decyzja, by na razie zrezygnować z niego.

Anglik dodał również, iż jest zdziwiony decyzją zespołów, które mają zamiar użyć systemu odzyskiwania energii kinetycznej w trakcie GP Monako. Dla mnie to jest nie do pojęcia. Mogę się zachować nieco niegrzecznie, ale nie mogę zrozumieć, jak ktoś mógł pomyśleć, że KERS będzie dobrym rozwiązaniem na ten tor. Jeśli pomyślisz o tym w prostu sposób, Monako nie jest torem, gdzie moc odgrywa główną rolę, a więc dodatkowe konie mechaniczne w przypadku tego miejsca nie przyniosą korzyści. KERS możesz używać w momencie, kiedy nie ogranicza cię przyczepność w trakcie przyspieszania, natomiast na krętych i ciasnych ulicach Monte Carlo ta przyczepność jest ograniczona przez większą część okrążenia. Zdecydowanie nie jesteśmy zainteresowani użyciem tego systemu w najbliższym wyścigu.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

2
Kamikadze2000
15.05.2009 01:58
Raczej nikt nie powinien użyc tego systemu. Zgadzam się Patem, to przecież niedorzeczne. Myślę, że KERS może nawet zaszkodzic, ponieważ w chwili wciśnięcia guzika może stac się mniej stabilny. Tak więc trzeba czekac na Turcję, która jest zupełną odwrotnością Monte Carlo.
oligator
15.05.2009 07:35
KERS możesz używać w momencie, kiedy nie ogranicza cię przyczepność w trakcie przyspieszania Dla tych co pytaja, to wlasnie taki jest powod dla ktorego KERSu sie uzywa od 100 km/h w gore. Po prostu wiecej koni przy slabej przyczepnosci powoduje ryzyko poslizgu kol, czyli duzo gorsze przyspieszenie i mniej stabilny tor jazdy.