WTCC: Menu zwycięzcą nietypowego drugiego wyścigu w Pau
Szwajcar zapewnił Chevroletowi czwarte zwycięstwo z rzędu
17.05.0917:55
4306wyświetlenia
Zwycięzcą drugiego wyścigu we francuskim Pau został Alain Menu. W tym bardzo nietypowym, dwukrotnie przerywanym, pełnym emocji i zupełnie nieprzewidywalnych zdarzeń wyścigu, Szwajcar pokonał Augusto Farfusa i Roberta Huffa, zapewniając Chevroletowi czwarte zwycięstwo z rzędu.
Drugi wyścig rozpoczął się pod znakiem pochmurnej pogody, jednak nie padało. Start zatrzymany najlepiej wykorzystały samochody BMW, jednak w wyniku walk między kierowcami tej marki z walki odpadli Sergio Hernandez i Jorg Muller. W bandę uderzył również Tom Boardman, uszkadzając tylne zawieszenie w swoim Seacie.
Po tym zamieszaniu na torze znienacka pojawił się samochód bezpieczeństwa, zanim w ogóle wywieszono tablice informujące kierowców o tym fakcie. W dodatku kierowca samochodu bezpieczeństwa wyjechał z boksów w bardzo niefortunny sposób, jadąc w poprzek toru w kierunku lewej bandy za bardzo szybkim, ślepym zakrętem nr 1.
Jadący w tym momencie na prowadzeniu niezależny kierowca Franz Engstler nie zdołał oczywiście wyminąć SC i uderzył w niego z impetem, co skończyło się poważnym uszkodzeniem obu samochodów, które nie nadawały się już do jazdy. Żeby było śmieszniej, samochód bezpieczeństwa był marki Chevrolet i dzięki całemu zdarzeniu, po którym wywieszono czerwoną flagę, na prowadzenie wyszedł kierowca właśnie tego producenta - Alain Menu.
Kilkanaście minut później, gdy tor został uprzątnięty, nastąpiło wznowienie wyścigu za zapasowym samochodem bezpieczeństwa. Restart przebiegł bardzo spokojnie, wręcz zachowawczo, a BMW i Chevrolety, tak jak w poprzednim wyścigu, zaczęły natychmiast uciekać Seatom, które były po prostu zbyt wolne w ten weekend. Kary przejazdu przez boksy otrzymali po restarcie Jorg Muller, Felix Porteiro i Wiktor Szapowałow. Do całkowitego dystansu wyścigu doliczone też zostało jedno okrążenie w związku z pojawieniem się na torze samochodu bezpieczeństwa.
Tak jak w pierwszym wyścigu, na czele stawki jechał kierowca Chevroleta - tym razem był to Alain Menu - a za nim przez cały czas podążali Farfus, Huff i Priaulx, mając niewielką stratę. Na 10 okrążeniu Rickard Rydel wykręcił bączka. Szwed zdołał jednak powrócić do walki. Z problemami zmagał się również Martin Colak, który tracił kolejne pozycje na rzecz kierowców Łady. Alex Zanardi skończył natomiast na 12 okrążeniu przebijanie się przez kolumnę Seatów, co zajęło mu naprawdę niewiele czasu, gdyż przewaga BMW była miażdżąca.
Straty odrabiał też Jorg Muller, który dogonił kierowców Łady i zaczął ich wyprzedzać. Tymczasem na 14 okrążeniu Laurent Cazenave, który jechał na ósmym miejscu i był liderem wśród kierowców niezależnych, otrzymał karę przejazdu przez boksy. Podczas ostatnich kilku okrążeń Roberta Huffa zaciekle atakował Andy Priaulx, który musiał robić to bardzo ostrożnie, gdyż wcześniej otrzymał biało-czarną flagę ostrzegawczą za zbyt agresywną jazdę.
Na 19 okrążeniu wyścig zakończył Kristian Poulsen, którego samochód odmówił posłuszeństwa. Jak się później okazało, było to ostatnie okrążenie wyścigu, gdyż doszło na nim do kolizji między Cayrolle'm a Larinim podczas walki o ósmą pozycję. Francuz popełnił błąd na wyjściu z jednego z zakrętów i odbijając się od bandy wpadł pod koła jadącego za nim Lariniego. Samochody zderzyły się ze sobą z dość dużą siłą i zatrzymały się na torze, a także posypało się wiele odłamków.
Organizatorzy stwierdzili wówczas, że nie ma już sensu kontynuować wyścigu i nad torem pojawiły się czerwone flagi. Na ostatnim incydencie najbardziej skorzystali Zanardi, dwa fabryczni kierowcy Seata - Gabriele Tarquini i Yvan Muller oraz niezależny kierowca Eric Cayrolle, którzy zostali sklasyfikowani na miejscach 5-8. Po ośmiu wyścigach liderem mistrzostw jest nadal Yvan Muller, jednak jego przewaga nad drugim kierowcą (Farfus) stopniała już do sześciu punków. Kolejne dwa wyścigi zostaną rozegrane w ostatni weekend maja na torze Ricardo Tormo.
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Alain Menu (12) | Chevrolet Cruze LT | 18 | 0h52m22,260 | 10 | |
2 | Augusto Farfus (8) | BMW 320si | 18 | +0:00,351 | 8 | |
3 | Robert Huff (11) | Chevrolet Cruze LT | 18 | +0:03,066 | 6 | |
4 | Andy Priaulx (6) | BMW 320si | 18 | +0:03,325 | 5 | |
5 | Alessandro Zanardi (9) | BMW 320si | 18 | +0:16,153 | 4 | |
6 | Gabriele Tarquini (2) | SEAT Leon 2.0 TDI | 18 | +0:17,728 | 3 | |
7 | Yvan Muller (1) | SEAT Leon 2.0 TDI | 18 | +0:19,686 | 2 | |
8 | Eric Cayrolle (29) | SEAT Leon 2.0 TFSI | 18 | +0:22,425 | 1 | |
9 | Nicola Larini (14) | Chevrolet Cruze LT | 18 | +0:22,581 | ||
10 | Kristian Poulsen (26) | BMW 320si | 18 | +0:23,297 | ||
11 | Tiago Monteiro (5) | SEAT Leon 2.0 TDI | 18 | +0:28,247 | ||
12 | Jordi Gene (4) | SEAT Leon 2.0 TDI | 18 | +0:29,778 | ||
13 | Jaap van Lagen (18) | LADA 110 2.0 | 18 | +0:34,095 | ||
14 | Laurent Cazenave (33) | BMW 320si | 18 | +0:38,990 | ||
15 | Wiktor Szapowałow (20) | LADA 110 2.0 | 18 | +0:44,402 | ||
16 | Marin Colak (28) | SEAT Leon 2.0 TFSI | 18 | +0:52,439 | ||
17 | Felix Porteiro (23) | BMW 320si | 17 | +1 okr. | ||
18 | Jörg Müller (7) | BMW 320si | 17 | +1 okr. | ||
19 | Tom Coronel (21) | SEAT Leon 2.0 TFSI | 15 | +3 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
20 | Mehdi Bennani (30) | SEAT Leon 2.0 TFSI | 11 | |||
21 | Rickard Rydell (3) | SEAT Leon 2.0 TDI | 10 | |||
22 | Kirył Ładygin (19) | LADA 110 2.0 | 9 | |||
23 | Franz Engstler (25) | BMW 320si | 1 | |||
24 | Tom Boardman (22) | SEAT Leon 2.0 TFSI | 1 | |||
25 | Sergio Hernandez (10) | BMW 320si | 0 |
Najszybsze okrażenie: Jörg Müller - 1:23,488 na 6 okrążeniu
KOMENTARZE