Bridgestone po Grand Prix Monako
Duży wpływ na pracę opon miał polepszający się stan nawierzchni
25.05.0918:24
1519wyświetlenia
Kierowca Brawn GP - Jenson Button zwyciężył w Grand Prix Monako, obierając dwustopową strategię. Dzięki dobrej taktyce doboru opon: supermiękkie-miękkie-miękkie, Brytyjczyk od początku kontrolował przebieg wyścigu. Button wyprzedził o 7,6 sekundy swojego kolegę z teamu Rubens Barrichello, który korzystał z takiej samej strategii.
Podium uzupełnił kierowca Ferrari - Kimi Raikkonen, który obrał z kolei strategię: miękkie-miękkie-supermiękkie opony. Zespołowy kolega Fina - Felipe Massa miał taką samą strategię doboru opon i dojechał do mety na czwartej pozycji, co wskazuje na powrót do formy obecnych mistrzów świata. Ponadto na 50. okrążeniu Massa ustanowił najszybsze okrążenie w wyścigu, używając miękkich opon.
Strategia doboru opon była bardzo ważna w Monako, ze względu na zmieniające się warunki z okrążenia na okrążenie. Dobór ogumienia był z tego względu trudniejszy niż zwykle. Hiroshi Yasukawa - szef Bridgestone Motorsport:
Gratulacje dla Jensona i BrawnGP, to ich piąta wygrana w tym sezonie. Zwycięstwo w Monako jest bardzo prestiżowe oraz sprawdza zarówno umiejętności kierowców, jaki i wytrzymałość opon. To zaszczyt być tutaj i mieć świadomość, że marka Bridgestone jest pokazywana w programach telewizyjnych na całym świecie.
Hirohide Hamashima - szef Bridgestone Motorsport ds. opon:
Wyścig był bardzo interesujący pod względem doboru opon. Kierowcy, którzy zaczęli wyścig na supermiękkiej mieszance uzyskali mniejszą wydajność tych opon w porównaniu do tych, którzy użyli ich na końcu. Powodem tego jest poprawiający się stan nawierzchni z okrążenia na okrążenie. Przyczepność poprawiła się na tyle mocno, że najszybsze okrążenie wyścigu było prawie tak szybkie, jak najlepszy czas kwalifikacji. Jenson pojechał bardzo dobrze w szczególności w pierwszym przejeździe, co dało mu zwycięstwo. Czterech kierowców sporo zyskało na strategii jednego postoju. Wyścig był bardzo różnorodny pod względem strategii.
Źródło: BridgestoneMotorsport.com
KOMENTARZE