Bridgestone po Grand Prix Monako

Duży wpływ na pracę opon miał polepszający się stan nawierzchni
25.05.0918:24
Patryk Pokwicki
1519wyświetlenia

Kierowca Brawn GP - Jenson Button zwyciężył w Grand Prix Monako, obierając dwustopową strategię. Dzięki dobrej taktyce doboru opon: supermiękkie-miękkie-miękkie, Brytyjczyk od początku kontrolował przebieg wyścigu. Button wyprzedził o 7,6 sekundy swojego kolegę z teamu Rubens Barrichello, który korzystał z takiej samej strategii.

Podium uzupełnił kierowca Ferrari - Kimi Raikkonen, który obrał z kolei strategię: miękkie-miękkie-supermiękkie opony. Zespołowy kolega Fina - Felipe Massa miał taką samą strategię doboru opon i dojechał do mety na czwartej pozycji, co wskazuje na powrót do formy obecnych mistrzów świata. Ponadto na 50. okrążeniu Massa ustanowił najszybsze okrążenie w wyścigu, używając miękkich opon.

Strategia doboru opon była bardzo ważna w Monako, ze względu na zmieniające się warunki z okrążenia na okrążenie. Dobór ogumienia był z tego względu trudniejszy niż zwykle. Hiroshi Yasukawa - szef Bridgestone Motorsport: Gratulacje dla Jensona i BrawnGP, to ich piąta wygrana w tym sezonie. Zwycięstwo w Monako jest bardzo prestiżowe oraz sprawdza zarówno umiejętności kierowców, jaki i wytrzymałość opon. To zaszczyt być tutaj i mieć świadomość, że marka Bridgestone jest pokazywana w programach telewizyjnych na całym świecie.

Hirohide Hamashima - szef Bridgestone Motorsport ds. opon: Wyścig był bardzo interesujący pod względem doboru opon. Kierowcy, którzy zaczęli wyścig na supermiękkiej mieszance uzyskali mniejszą wydajność tych opon w porównaniu do tych, którzy użyli ich na końcu. Powodem tego jest poprawiający się stan nawierzchni z okrążenia na okrążenie. Przyczepność poprawiła się na tyle mocno, że najszybsze okrążenie wyścigu było prawie tak szybkie, jak najlepszy czas kwalifikacji. Jenson pojechał bardzo dobrze w szczególności w pierwszym przejeździe, co dało mu zwycięstwo. Czterech kierowców sporo zyskało na strategii jednego postoju. Wyścig był bardzo różnorodny pod względem strategii.

Źródło: BridgestoneMotorsport.com

KOMENTARZE

4
Kamikadze2000
26.05.2009 09:14
Gadają to samo, bo już nie mają za bardzo co powiedzieć. Radzę im troszeczkę popracować na supe-miękkich oponach, gdyż za dużo odstają z formą wyścigową do miękkich. Tak to wszystko w porządku.
Pokwa
25.05.2009 06:46
Drugi raz to tłumaczę i praktycznie to samo co w Hiszpanii :P
maroo
25.05.2009 06:06
Pfff, no też mi fascunujące. Tak wogóle jeden dostawca opon to troszkę kiszka i nuda. No ale przynajmniej nikt nie wtapia z kontraktem. Wszyscy jadą na tym samym szajsie z grainingiem itp :P
topor999
25.05.2009 05:06
"szef Bridgestone Motorsport ds. opon: „Wyścig był bardzo interesujący pod względem doboru opon...""--- po każdym wyścigu pieprzą to samo.....