Bridgestone przed Grand Prix Turcji

"Istanbul Park posiada wiele różnych typów zakrętów i jest bardzo wymagającym torem"
04.06.0917:51
Igor Szmidt
1211wyświetlenia

Hirohide Hamashima - szef firmy Bridgestone Motorsport do spraw rozwoju opon mówi o wyzwaniach, jakie niesie ze sobą tor Instanbul Park, na którym w najbliższy weekend odbędzie się wyścig o Grand Prix Turcji.

Istanbul Park posiada wiele różnych typów zakrętów i jest bardzo wymagającym torem pod względem ustawień samochodu i maksymalizacji potencjału opon - powiedział Hamashima. Ma zarówno bardzo szybkie sekcje, jak i duże dohamowania.

Obydwa te czynniki oznaczają, że na opony działają dość duże siły, więc doglądanie degradacji i zużycia będzie w ten weekend bardzo ważne. Ten tor jest wyzwaniem nie tylko dla ogumienia, ale także dla kierowców, przed którymi trudny wyścig na jednym z niewielu torów w kalendarzu z jazdą w przeciwną stronę do ruchu wskazówek zegara.

Zakręt numer 8 jest trudnym wirażem i nauczyliśmy się o nim bardzo wiele z poprzednich lat, w których bywały problemy z oponami. W tym sezonie używamy opon slick, które są odpowiednio mocniejsze w bieżniku niż rowkowane. Dodatkowo rozwinęliśmy nasze opony, posługując się danymi zebranymi wcześniej, więc nie przewidujemy żadnych problemów, jednakże zawsze jesteśmy ostrożni, ponieważ ten zakręt powoduje największe przeciążenia w całym sezonie.

Źródło: BridgestoneMotorsport.com

KOMENTARZE

6
Kamikadze2000
07.06.2009 09:32
Trochę obawiam się o formę tego ogumienia podczas wyścigu, gdyż tor w Stambule jest bardzo wymagający w tej kwestii. Bądźmy jednak dobrej myśli.
dmaot malach
05.06.2009 09:45
i przed każdym GP twarz Hamashimy >_<
mikolajbr
04.06.2009 08:09
przed każdym GP biadolenie o tym samym : "Tor jest wymagający i ma wiele różnych partii zakrętów" może oprocz monaco :)
korzo
04.06.2009 04:32
mieszanki na GP Turcji to miękka i twarda, takie same jak w Hiszpanii @SoBcZaK, nic dziwnego jeśli jest to najważniejszy zakręt na torze, najtrudniejszy i najbardziej wymagający, pod ten zakręt zespoły ustawiają balans swoich bolidów i ustawienia aerodynamiczne
niza
04.06.2009 04:27
nawet nie wspomniał jakich użyją mieszanek na Turcję....
SoBcZaK
04.06.2009 03:54
Loboga w każdym newsie o GP Turcji pojawia sia gadka o "słynnym zakręcie nr 8"... to już sie robi nudne :P