Cosworth zadowolony z powrotu do F1

Zespoły US F1, Campos i Manor podpisały trzyletnie umowy z brytyjskim producentem
12.06.0917:06
Maciej Czapiński
2438wyświetlenia

Po ogłoszeniu przez FIA listy startowej na sezon 2010, Cosworth potwierdził swój powrót do wyścigów grand prix z trzema nowymi zespołami.

Cosworth, który ostatnio dostarczał jednostki napędowe Williamsowi w 2006 roku, przygotuje silniki w standardowej specyfikacji za stosunkowo niewielkie pieniądze. Umowy z zespołami US F1, Campos i Manor, które zadebiutują w przyszłym sezonie, zostały zawarte na trzy lata.

Jestem zadowolony, że mieszanka wyjątkowych zdolności Coswortha pozwala nam dostarczyć rozwiązania dla Formuły 1, co stanowi świetne uzupełnienie dla naszej działalności w sektorach przemysłu kosmicznego i obronnego - potwierdził dyrektor generalny firmy Tim Routsis.

Cosworth jest dumny nie tylko z możliwości dostarczenia rozwiązania, które zapewni odpowiednie osiągi tym zespołom, by mogły konkurować w najbardziej wymagającym technicznie sporcie, ale także z przedłużenia swojego związku z Formułą 1 jako w pełni niezależny dostawca konkurencyjnych jednostek napędowych.

Doświadczenia inżynieryjne, które zgromadziliśmy przez ponad cztery dekady w sporcie pozwala nam rozszerzyć nasz zasięg na wiele innych sektorów wykorzystujących zaawansowaną technologię. Cosworth ma wystarczającą infrastrukturę, by dostarczać silniki dla Formuły 1 bez wpływu na inną aktywność firmy.

Cosworth został utworzony w 1958 roku, a od 1963 roku dostarczał silniki zespołom F1. W 1969 roku firma zbudowała nawet prototyp swojego samochodu F1, jednak porzuciła ten pomysł. Przez ponad 40 lat Cosworth wygrał przeszło 170 grand prix.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

11
dz
29.06.2009 04:39
no tak ale pamietajmy że cosworth w 2006 roku maił najmocniejszy silnik kręcił się srednio 0 1000 obr/min więcej niż inne , ale był najbardziej obciążony i straczał na około 200 300 km mniej w zalezoności od producenta. jestem ciekawy jak się będą spisywać ,mam nadzieje ze dadzą radę ;)
rafaello85
13.06.2009 02:08
Mnie też bardzo ciekawi, jak te silniki będą się spisywać. W przeszłości różnie z nimi bywało...
sasza82
13.06.2009 12:20
Jestem ciekaw jak wiele silnik Coswortha będzie różnił się od tego z 2006r...i czy będą mogli wprowadzić jakieś zmiany by być konkurencyjnym...chodzi mi głównie o to, że przez te trzy lata teoretycznie silniki były zamrożone, a i tak zespoły je ulepszały...straciło na tym np. Renault, dlatego FIA pozwoliła im na modyfikację przed tym sezonem. Mogę się mylić, ale pewnie z Cosworthem będzie podobnie.
ergie
12.06.2009 10:30
Corvi78>> Oczywiście ... tyle tylko, że w specyfikacji zgodnej z obowiązującą obecnie. Nikt nie broni budować nowych silników, zabronione jest tylko zmienianie ich konstrukcji. Również Cosworth będzie musiał się trzymać tych wymogów.
haha_xd
12.06.2009 08:37
"Cosworth don't do Formula 1 engines anymore, But if they did..." http://www.motorsport.com/photos/f1/2006/bra/f1-2006-bra-xp-0241.jpg
Corvi78
12.06.2009 07:59
a inne zespoły też będą mogły "zbudować" sobie nowy silnik? - jeśli nie, to będzie to niesprawiedliwe...
ergie
12.06.2009 05:03
Kamikadze2000> masz na myśli ciężarówki Mack?
Kamikadze2000
12.06.2009 03:37
No raczej! Trzymam za Was kciuki, żeby Wasze silniki były równie dobre i niezawodne, jak Macka.
Maraz
12.06.2009 03:36
Tak, jako dostawca silników.
Ramzi
12.06.2009 03:35
Jako dostawca silników?
Maraz
12.06.2009 03:34
Jako Ford-Cosworth wygrali 176 wyścigów F1.