FOTA decyduje się na odejście z Formuły Jeden!

Stowarzyszenie zrzeszające osiem zespołów F1 stworzy własną serię
19.06.0901:47
Piotr Bogucki
19695wyświetlenia

Stowarzyszenie Zespołów Formuły Jeden ogłosiło w czwartkową noc, że przygotowuje się do stworzenia własnych mistrzostw. Po czterogodzinnym spotkaniu w fabryce Renault w Enstone, ośmioro członków FOTA - Ferrari, McLaren, Renault, BMW Sauber, Toyota, Brawn, Red Bull Racing oraz Scuderia Toro Rosso - powiedziało, że czują się sfrustrowani postawą FIA wobec ich organizacji, i że nie mają innej opcji, jak stworzenie własnej serii wyścigowej.

Zespoły nie mogą ciągle zgadzać się na kompromisy w kwestii fundamentalnych wartości sportu i odrzuciły zalecenie zmiany swoich warunkowych zgłoszeń do mistrzostw świata 2010 - czytamy w oświadczeniu wydanym przez FOTA. Zespoły te nie mają więc innej alternatywy, jak rozpocząć przygotowania do nowych mistrzostw, które odzwierciedlać będą wartości ich uczestników oraz partnerów. Seria ta będzie posiadała przejrzyste zarządzanie, pojedynczy zestaw zasad, zachęcała więcej uczestników oraz słuchała życzeń swoich fanów, włączając w to niższe opłaty dla widzów na całym świecie, partnerów oraz innych ważnych akcjonariuszy. Najwięksi kierowcy, gwiazdy, marki, sponsorzy, promotorzy i firmy historycznie powiązane z najwyższym szczeblem motosportu - wszyscy będą mieli okazję zaistnieć w nowej serii.

Zespoły F1 dostały czas do piątku wieczorem na wycofanie swoich warunków dołączonych do prowizorycznych zgłoszeń, które wysłały na początku tego miesiąca, w innym wypadku ryzykując wykluczeniem ze stawki w 2010 roku. Prezydent FIA - Max Mosley napisał wczoraj do zespołów list, w którym proponował im pewne koncesje, których domagały się w kwestii zarządzania sportem, ale dał jasno do zrozumienia, że trzyma się wciąż planu wprowadzenia ograniczeń budżetowych.

W liście tym Mosley namawiał również zespoły na zapisanie się do mistrzostw przed wybraniem ostatecznej wersji zasad wraz z poprawionym Porozumieniem Concorde (Concorde Agreement). W odpowiedzi na ten list zespoły spotkały się w głównej siedzibie zespołu Renault w Enstone w czwartkowy wieczór na długotrwałe rozmowy, gdzie w końcu zdecydowano, że nie ma szans, aby osiągnąć kompromisowe rozwiązanie z FIA. Zespoły wyraziły swoją frustrację faktem, że ich starania o próbę naprawienia F1 były odrzucane przez ciało zarządzające i właściciela praw komercyjnych.

Odkąd we wrześniu utworzone zostało stowarzyszenie FOTA, zespoły pracowały wspólnie i próbowały zachęcić FIA oraz właściciela praw komercyjnych do rozwoju i poprawy sportu - stwierdza oświadczenie. Bezprecedensowy kryzys finansowy na świecie niechybnie postawił wielkie wyzwania przed społecznością F1. FOTA jest dumna, że poczyniła największe kroki w celu ograniczenia kosztów w historii naszego sportu. W szczególności zespoły producentów samochodowych okazały wsparcie dla zespołów niezależnych, z których kilka prawdopodobnie nie mogłoby uczestniczyć w mistrzostwach, gdyby nie inicjatywa FOTA. Zespoły FOTA w dalszej kolejności zgodziły się na znaczące i dobrowolne cięcia kosztów, które stanowią utrzymywalny model na przyszłość. W świetle poczynionych starań wszystkie zespoły potwierdziły FIA oraz właścicielowi praw komercyjnych, że są gotowe związać się ze sportem do końca 2012 roku.

FIA oraz właściciel praw komercyjnych prowadzili kampanię, mającą na celu podzielenie FOTA. Życzenia większości zespołów są ignorowane. Ponadto, dziesiątki milionów dolarów nie zostały wypłacone wielu zespołom przez właściciela praw komercyjnych, sięgając aż 2006 roku. Pomimo tego, oraz niesprzyjającego środowiska, FOTA naprawdę szukała kompromisu.

Oświadczenie FOTA wydaje się mieć nieunikniony wpływ na Grand Prix Wielkiej Brytanii, które odbędzie się po raz ostatni na torze Silverstone w ten weekend, i na którym jutro pojawić ma się Mosley. Z uwagi na fakt, że stanowisko FOTA wydaje się nie zostawiać już miejsca na możliwą umowę, prawdopodobnym jest, że więcej zespołów zostanie dodanych do listy zgłoszeń do mistrzostw FIA Formuły 1 w 2010 roku. Wpisanie na niej Ferrari, Red Bull Racing oraz Scuderii Toro Rosso wciąż podlega dyskusji, jednakże FIA twierdzi, że zespoły te zaangażowały się w F1 w umowie, którą podpisały kilka lat temu.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

113
ergie
20.06.2009 06:06
Yahoo> Porsche od jakiegoś czasu to faktycznie taki lepszy Holzwagenik, Bugatti to ino emblemacik, Lambo to tylko Audi i nic więcej, Lexus to mydlenie oczu dla nowobogackich, Rolls to niestety lepsza BMWka. A jeśli chodzi o prawdziwe auta sportowe to może słyszałeś np. o Koenigseggu. Z lymuzynamy jest gorzej ale to tylko wozidła dla bogaczy więc koncerny na tym zyskują tłukąc prawielymuzyny pod wykupionymi markami. A najlepszym numerem dla mnie jest Jaguar należący do grupy TATA :) Mam nadzieję, że mój ulubiony Saab wróci na szwedzkie łono wykupiony z rąk GMa przez Koenigsegga i będziemy mieli znowu radość z samochodów tej marki.
ICEMANPK1
20.06.2009 01:29
sporo wieszczy tu :)
paolo
20.06.2009 11:40
Nie będzie żadnej Formuły FOTA czy Montezuma Grand Prix. Widać w Polsce demokracja młoda, eurowybory były mało nagłośnione, a ostatnie porządne obrzucanie się błotem było parę lat temu i społeczeństwo nie rozpoznaje porządnej kampanii wyborczej. Kto wygra w jesiennych wyborach ten zdecyduje, jak będzie wyglądała F1 i tyle. FOTA, a raczej ludzie których reprezentuje czyli panowie Markiz M, Briatore, Mateschitz (Horner to korporacyjny chłopak na posyłki, podobnie Theissen, Howett i Whitmarsh) i grube szychy z zarządów Daimlera, BMW i Toyoty + mędrcy Brawn i Fry poprą kontrkandydata Maxa albo może nawet zgłoszą własnego. Ostatni bojkot rozmów przez FOTA oznacza, że miarka się Maxowi przebrała i producenci nie mają zamiaru z nim dalej rozmawiać ani go tolerować i zrobią wszystko, żeby musiał odejść. Będą się obrzucać publicznie błotem, przekupywać wyborców (nie zdziwię się jeśli pod siedzibą PZM w Warszawie pojawią się nowe Toyoty i jakieś BMW) i tak do jesieni. Moim skromnym zdaniem na razie jest 50/50 bo FOTA może i ma więcej atutów w ręku, ale Max po "biczowaniu" jeszcze rok temu był na padoku persona non grata, a teraz jest rozchwytywany i znowu potrząsa szabelką. Jakby nie było kampania ruszyła na dobre i być może w eurowyborach zbok o faszystowskich korzeniach i upodobaniach nie miałby szans, ale w wyborach na szefa FIA jego szanse z zerowych rok temu wzrosły do niebezpiecznie (dla FOTA) wysokich. Innymi słowy do jesieni mamy rozłam.
Ad@m
20.06.2009 08:26
"..ze zwyklego disela zrobic hiper szypkego, super hipers z radiem CD traction control, ASP, ABS.." - bez komentarza, zresztą jak 3/4 rzeczy w twoim poście. Daruj sobie takie wypowiedzi, pomożesz sobie i nam. Chcą być niezależni i tyle. Popieram w 100%. Niech oni sami między sobą ustalają ile kasy mają wydać i jakie mają być przepisy z tego względu że tak naprawdę oni mogą to najlepiej ocenić. Jak dla mnie bardzo dobrze: podobają mi się wyścigi z najwyższej półki, najlepsi kierowcy, najszybsze bolidy. Prosta sprawa. Jeśli ktoś uważa za ciekawy dla siebie wyścig standardowych bolidów, jego rzecz i gust.
YAHoO
20.06.2009 08:12
Kibicuje Fia bo chcialbym, zeby dzieki krysysowi upadly wielkie koncerny i powstaly Nowe! Lepsze! Wierz mi, nie chciałbyś aby koncerny upadły... Gdyby tak było musiałbyś się przerzucić na rower a zimą byś jeździł na skuterze ;] Chyba, że na prawdę uważasz, że nie ma problemu w stworzeniu nowego koncernu, który byłby wielkości VW/GM/FIAT'a... Ferrari to legenda! Ale to teraz fiat! W takim razie Porsche i Bugatti to szrot bo to VW, Lambo to chłam bo to Audi, Lexus można przyrównać do 50-letniej zniszczonej kanapy bo to w końcu Toyota, a Rolls-Royce'a kupują tylko frajerzy bo to BMW.. Czyli dochodzimy do wniosku, że nie ma ani sportowych samochodów ani limuzyn.
pawlok1
19.06.2009 11:11
No smutno sie stalo!!!, ale wbrew opini wiekszosci forumowiczow obiektywnie stwierdzam ze to FIA ma lepsze incencje dotyczace przyszlosci rozgrywek samochodow jednomiescowych! Ferrari to legenda! Ale to teraz fiat!. Toyota, Renalult, BWW produkuje samochody, ktore mozna bylo by krotko okreslic dupowozami. Ale zeby dodac tym produktom markedgowych przyslowiowych jaj beda nie zalowali kasy zeby nawet ze zwyklego disela zrobic hiper szypkego, super hipers z radiem CD traction control, ASP, ABS. Kibicuje Fia bo chcialbym, zeby dzieki krysysowi upadly wielkie koncerny i powstaly Nowe! Lepsze! No tak ale my wszyscy kochamy nasze tayoty yarisy, renaulty Megane i wszechobecne BMW zeby kibicowac nowej skromnej seri wyscigowej ktora na polu walki pokaze kto jest lepszy (Tzn kto ma wieksza sprzedaz, kto ma wiecej sponsorow) A progos! Chyba niepotrzegnie Alonso zdobyl dwa tytuly, zebysmy musieli codziennie mijac samochody ktore na dachu maja oznaczenie L a w bagazniku napis Clio zebusmy musieli egzeksowac osiagi tej marki! Ale to przeciez Renulut! Nie bede sie rozwodzil na temat toyoty bo nie warta jest tego : A ogólnie chodzi,ze racja racji koncernow jest proporconalna co kasy ktore one posiadaja :)
ergie
19.06.2009 10:19
alhan> prędkość to nie wszystko, bo gdyby tak było to ścigali by się z silnikami rakietowymi na słonym jeziorze. Problem w tym że te 8 zespołów chce sobie zapewnić nietykalność przez ustalanie zasad gry. Wiele razy prz3erabialiśmy takie rzeczy i przerabiamy obecnie 9patrz korporacje zawodowe, czy jeszcze niedawno cechy rzemieślnicze) Do zabawy opuszczamy tylko tych których uda się pokonać, rację mają Ci co wkładają większą kasę itd itp. Poza tym tu chodzi o zneutralizowanie koncernów, które w świecie narzucają rozwiązania techniczne dające im maksymalny zysk, a nie optymalne rozwiązania. Chcą rządzić niech zakładają swoją serię i niech wygra lepszy.
NEO86
19.06.2009 09:30
Mosley musi odejść
temal
19.06.2009 09:22
oby mosley spadł na same dno bo tak teraz ta sytuacja wygląda, mogli sie zgodzić na te 100 baniek i przez rok mieli by czas do namysłu ci w lewo ci w prawo i bida. ja jeszcze wierzę w porozumienie przynajmniej w odejście maxa to załagodziłoby wszelkie spory
ciociahela
19.06.2009 09:18
alhan >> Jeżeli miałby się tylko tam wpisywać to jestem za. ;]
NEO86
19.06.2009 08:35
Świetna decyzja FOTA. Popieram ją w 100%. FOTA pokazała że ma jaja i nie da się robić więcej w jajo a przy okazji utarła nosa tym dziadkom.BRAWO FOTA
alhan
19.06.2009 08:31
@ akkim twoje komentarze są genialne ;D Może dobrze byłoby stworzyć rubryczkę "F1 okiem akkima"?
YAHoO
19.06.2009 08:04
bieda – to – bieda. Hahaha, nie ma co, trafna uwaga ! :D :D @fordern: Jeszcze nie wiadomo czy powstanie a Ty już się pytasz o transmisję... :P
akkim
19.06.2009 07:54
<<>> to może inaczej rozwój - to - pomysł pomysł - to - prototyp prototyp - to - badania i zmiany badania i zmiany - to - koszty koszty - to - budżet. bieda - to - bieda.
fordern
19.06.2009 07:53
Wiadomo już kto będzie transmitował Formula FOTĘ ? ;]
alhan
19.06.2009 07:52
@ ergie jestem fanem Maca :P ale mniejsza z tym. Oczywiście, że dla zespołów pokroju Toyota liczy się przede wszystkim biznes a nie ściganie, to też mi przeszkadza jednak nie można ich usunąć w jeden dzień, miesiąc czy rok. Można było bez problemu połączyć teamy fabryczne z nowymi. Wystarczyłoby, że Mosley przystał na propozycję FOTA co do 2010, a w 2011 byłby pełnym zwycięzcą - FOTA pozostałaby mu "wierna", byłyby nowe teamy i ogranioczone budżety. Tak jak mówię, wystarczyłoby, żeby poczekał jeden sezon... A poza tym zespoły które będą się ścigały tym co pozostanie ze starej F1 też raczej nie przyczynią się do rozwoju wyścigów samochodowych. Ok, będą szybsze od GP2, ale o ile i przede wszystkim czy da ci satysfakcję nazywanie Formułą 1 serii w której (co dość prawdopodobne) nie będą sicigały się najszybsze bolidy, a w akcji będą występowali ci kierowcy, którzy wcześniej byli średniakami w juniorskich seriach.
ergie
19.06.2009 07:36
alhan masz rację "Ludzie jeżdżą na F1 żeby zobaczyć tych słynnych kierowców i słynne zespoły..." ale to wcale nie oznacza rozwoju wyścigów samochodowych, tak samo jak tworzenie megakoncernów samochodowych nie oznacza rozwoju motoryzacji. Co wcale nie oznacza że wielbię Starych Tetryków, bo prostu za dobrze wiem czym pachną rządy gigantów. A Monstezuma jeszcze pokaże swoje prawdziwe oblicze i to już niedługo. I o ile można liczyć na odejście Maksia (nikt nie żyje wiecznie, no i można liczyć naq jego odwołanie lub wybór kogo innego) o tyle Hrabia jest w kwiecie wieku a i jego rządy w FOTA (czy jak to się będzie tera nazywało) są dożywotnie. Po prostu FIAT musi być najlepszy, coby On mógł mieć megazyski i niech mi nikt nie wciska kitu, że Montezuma walczy o czystość rywalizacji.
alhan
19.06.2009 07:22
@ergie wolę hrabiego Montezumę od prezydenta Mosleya ;) Z początku popierałem pomysł ograniczenia budżetów (i dalej tak jest) ale styl wprowadzania tego przez dziada jest po prostu nie do przyjęcia. Dlaczego nie mógł powiedzieć "ok w 2010 ograniczenie budżetów do 100 mln i pomoc dla nowych zespołów a rok później do 40 mln" - wtedy każdy byłby zwycięzcą. Wystarczyło by ten... człowiek zaczekał JEDEN sezon dłużej (zresztą w 2010 też byłby już ograniczony budżet). Dlaczego tak się nie stało? Bo ten dziadek nie jest w stanie dojść do kompromisu, musi być dokładnie po jego myśli. A zresztą co to za F1 w której nie ma najszybszych samochodów ani najszybszych kierowców (no chyba, że za takich uważasz Gene i Pantano). Nie wiem jak ty, ale ja na pewno nie pojadę 1500 km z domu na tor, żeby zobaczyć jak kierowca pokroju Chandoka wygrywa w Litespeed wyścig natomiast żeby zobaczyć Alonso czy Raikkonena, McLarena czy Ferrari jak najbardzej. Ludzie jeżdzą na F1 żeby zobaczyć tych słynnych kierowców i słynne zespoły, a nie żeby zobaczyć w akcji kierowców i teamy o których istnieniu (duża część z kibiców) dowiedzieli się tuż przed GP Australii ;)
akkim
19.06.2009 07:10
Myśl mnie nowa napadła, nie daje spokoju, co teraz się stanie w czasie tego boju, czy złośliwość nie wpłynie na to co się zdarzy, i jak na ten sezon ta wojna zaważy ???
ergie
19.06.2009 07:04
Zaparłem się i przeczytałem wszystkie komentarza. I podziwiam tych co wierzą w uczciwość Hrabiego Montezumy. Nowa seria zostanie podporządkowana widowiskowości, czyli będzie jedną wielka ustawianką. Co do MotoGP to Uwielbiane cudowne dziecko tej serii jeździ ze znajomym mi logo na piersi. Po prostu cud miód. Metoda Hrabiego Montezumy jest prosta jak pojawia się zagrożenie la niepokonanej marki, to robimy nowa serię w której jesteśmy najlepsi.
alhan
19.06.2009 06:48
smutne, że tak zakończyła się stara dobra F1, ale kiedy u władzy są takie dziady jak Ecclestone czy Mosley to później takie są konsekwencje. Jedno jest dla mnie pewne - to co pozostanie ze starej F1 na pewno nie będę nazywał tą szlachetną nazwą, co najwyżej GP1... Z drugiej strony przyszłość jest nieznana, może kiedyś znowu powróci "dobra" F1, ale ile będziemy musieli na to czekać, rok, dwa, dziesięć? Chyba aż do śmierci tych dwóch okrutnie panujących dziadów. Cieszy mnie tylko jedno - Mosley na zawsze zostanie zapamiętany jako "ten który zniszczył F1". Może ta nowa F1 (z FOTA oczywiście) będzie lepszym rozwiązaniem? Czy warto było poświęcić 60 lat pięknej historii na ten głupi spór? Mosley i Ecclestone nigdy nie zmażą z siebie tej winy. Ja im tego nigdy nie wybaczę, mam nadzieję, że inni kibice dla których "Formułka" nie była tylko serią wyścigową, też... Umarła stara F1, niech żyje nowa F1.
ergie
19.06.2009 06:23
No i bardzo dobrze. Ciekaw jestem tej nowej serii a w szczególności tego przejrzystego zarządzania i jasnych, równych zasad dla wszystkich. Ja jednak zostaję przy F1 a Montezuma Grand Prix będę śledził jako ciekawostkę, taki motocyrk :)
raafal
19.06.2009 06:21
Jak na razie to FOM nie zapłacił zespołom jeszcze za 2006 rok, więc nie dziwmy się, że zespoły tracą cierpliwość. Tym bardziej, że FIA ciągle podnosi opłaty od zespołów i od kierowców jednocześnie robiąc rewolucję w przepisach z roku na rok.
ICEMANPK1
19.06.2009 06:09
kuban co ty wogle piszesz to ja nie wiem.jak cos padnie FIA ni merc nie Bmery nie Ferry.zastanioe sie
kuban
19.06.2009 05:57
Pamiętaj że jak padnie jeden team to jak rekcja łańcuchowa bo jak padnei np merc to padni team f1 team DTM i tak dalej a merc będzie w kryzysie Oczywiście to taki przykład
ICEMANPK1
19.06.2009 05:53
smieszne jest to ze ktorzy mysla ze sa niesmiertelmi i maja wszystko padaja w ciagu 1 spotkania.katastrofa to byla w F1 przez lat ostatnich kilka,teraz czas na odrodzenie .umarl krol niech zyje krol.pamietaj to.cos sie konczy cos zie zaczyna.tak bylo jest i bedzie ,nic nie jest wiczne.miejmy tylko nadzieje ze to nowe bedzie lepsze
kuban
19.06.2009 05:47
Prtze człowieku co w tym śmiesznego przez to może być tylko katastrofa Wieże że fota się utrzyma i chciał bym żeby tak było ale jak oni chcą mieć takie wydatki Tak samo fia series padnie i co będzie najszybsze?? nascar albo gp2 Po za tym f1 to ponad 80letnia tradycja...
ICEMANPK1
19.06.2009 05:44
przepraszam dziekuje hahahaha.wszystkim znawcom idt itp.pisalem o tym juz od jakiegos czasu ale spotykal mnie tylko smiech.posmiejcie sie teraz znawcy TEMATU hahahahahahahahah
kuban
19.06.2009 05:30
No nic niestety większość ludzi nie pamięta ze niestety wszystko ma początek i koniec... Niestety to przykre
Czechoslowak
19.06.2009 05:17
FOTA powinna zwrócić się w stronę już istniejących serii wyścigowych, np: Le Mans- Ferrari, Audi, Mercedes, Peugeot, Renault, BMW, Toyota i Aston Martin w jednej serii wyścigowej! czy ktokolwiek oglądałby wtedy zmagania Force India z Camposem???? a jeśli nie Le Mans to może DTM...
michal2111
19.06.2009 03:23
Podziękować Mosleyowi. To największy ... w tym sporcie. Mam nadzieję, że do rozłamu jednak nie dojdzie. Ale jeśli tak będzie... To proszę o transmisje w TV!
GroM
19.06.2009 02:29
Jestem ciekaw na co liczy Brawn GP oraz Torro Rosso w nowej serii. Przecież jest mało prawdopodobne, że oni będą konkurencyjni, chyba że FOTA ustali ograniczenie budżetowe. Poza tym bolid na pewno będzie musiał być inny, ponieważ FIA jakieś prawa ma na projekty, więc pewne regulacje będą muiały być inne, a wtedy bolid przeprojektują. FOTA z tego co widać chce zabrać całą kasę, która obecnie dzielona jest pomiędzy zespoły a FIA i FOM. Na pewno to jest główny powód tego wszystkiego, bo wątpie aby tak bardzo bolał ich budżet ograniczony. Oni z F1 nie mają za wiele, a tak w nowej serii cała kasa pójdzie tylko dla nich. Oczywiście należy im się, ale prawdopodobieństwo nowych zespołów jest małe, bo kto będzie chciał się dzielić. Producenci chcą zarabiać więcej, aby się reklamować i zarabiać nie wydając na to wszystko za wiele. W F1 pewnie mają trudniej, bo dużo bierze FIA i FOM. Jakie jest wyjście z tej sytuacji? Rezygnacja starszych panów a wtedy FOTA zabiera całą F1 i robi sobie co chce. Druga opcja faktycznie tworzą nową serię, ale wydaje mi się to mało realne na przyszły rok, bo jednak jest wiele spraw do załatwienia. Często pojawiały się informacje pomiędzy wierszami o innej alternatywnej serii, więc kto wie, może będziemy oglądać F1, a producentów w LeMans, bo to byłoby chyba najrozsądniejsze rozwiązanie z tego całego bałaganu.
bees
19.06.2009 02:14
O rozłamie za wcześnie mówić. Moim zdaniem bardzo prawdopodobny jest taki rozwój wypadków, że po prostu FOTA dopnie swego i zespoły zostaną w F1. Przynajmniej na razie.
tzw79
19.06.2009 12:56
no cóż mamy rozłam. Zostanie nam F1 FIA z budżetem 40 mln funtów (a realnie ze wszystkim ok 100 mln) i Mistrzostwa Producentów z budżetami >250-300 mln. Wiadome, że producenckie bolidy będą lepsze bo będzie ultra technika. W F1 będą trochę bardziej skąpe - coś jak dawny Cham Car. Chociaż kto wie jakie pomysły w F1 będą przy dowolności technicznej :>?. Można to porównać to jednosladów. Mistrzostwa WSBK gdzie jadą motocykle blizsze seryjnym i MotoGP gdzie większe budżety i prototypy jeżdżą. Obie serie miały się dobrze. Aż nastał kryzys i MotoGP słabnie. I to zapamiętajcie bo w klasie producenckiej ilość zespołów i emocje będą zależeć od koniuktury na rynku. Jak będzie spora to będzie fajnie a jak będzie licha to ... producenci będą się wycofywać jak w MotoGP. A wtedy kto wygra ? FIA i jej obcięta budżetowo F1. Ja jestem zdania, że producencka klasa dlugo sie nie utrzyma, nie będzie wielu chętnych marek, żeby wydawać >300 mln na sport. Wspomnicie za kilka lat te słowa. Choć fajnie, żeby te dwie serie się utrzymały równoległe, jakoś uzupełniając jak niedawno WSBK i MotoGP. ;
Morgul
19.06.2009 12:54
No i git, w koncu podjeli jakas decyzje - osobiscie mam nadzieje ze tak to sie utrzyma i powstanie nowa seria wyscigowa. Moze bedzie wiekszy spokoj ;)
Sub
19.06.2009 12:31
No to teraz czekam na komentarz mojego idola pana "dajcie mi pieniążki bo mam zawsze mało" Berniego E. Będzie się z czego pośmiać. Na pewno postraszy, pogłaszcze itp.
franky
19.06.2009 12:13
Mało kto pamięta, że już raz seria wyścigowa zwana obecnie F1 przeżyła rozłam. Cytuję fragment z albumu "Pierwszy Polak w Formule 1": "... Początek dekady (lata 80 XX wieku) to bezpardonowa walka o pieniądze pomiędzy FIA a FOCA (stowarzyszenie konstruktorów, na którego czele stali: Max Mosley i Bernie Ecclestone). Walka ta została rozstrzygnięta na korzyśc FOCA, co spowodowało, iż FIA zawiesiła rozgrywanie Mistrzostw Świata Kierowców.Tak, tak, stare MŚ zostały zawieszone i taka sytuacja trwa do dziś. Od 1981 roku mamy nowe mistrzostwa - Mistrzostwa Świata Kierowców F1. Od tego roku nazwa "Formuła 1" - to zastrzeżony znak handlowy. W tym momencie skończyły się czasy "prywaciarzy". Teraz, by się znaleźc w tym światku, trzeba było spełnic specjalne warunki. Powoli nadchodziły czasy wszechpotężnej komercjalizacji. ..." No cóż, może starsi panowie myśleli, że jak wygrali jedną wojnę to są niepokonani? I wygląda na to, że znowu pozbywają się "prywaciarzy". Tylko komu to wyjdzie bardziej na zdrowie? Biorąc wszystkie za i przeciw popieram FOTA. BEZWARUNKOWO!!!
sowa_kubica_fan
19.06.2009 12:12
http://www.youtube.com/watch?v=j90qgddP02c - warto obejrzeć.
kinio20_xD
19.06.2009 11:52
no i stało się ;) nareszcie, już dawno o tym mówiłem i nareszcie stało się to faktem ;] jeden z kolegów wcześniej podał taki link http://www.youtube.com/watch?v=LZB97vrrWmw , osobiście nie oglądam MotoGp, ale jeśli nowa seria FOTA będzie bazować na podobnych zasadach jak seria motocyklowa to będę prze szczęśliwy. W tym filmie widać wszystko, gleby, prędkości, i emocje do końca, taka powinna być F1... Z drugiej strony nie ma czego żałować, prawdziwa F1 już dawno umarła. Pany Maxowi proponuje wrócić do skórzanych gaci bo tylko to jako tako mu wychodzi.
Adam1970
19.06.2009 11:42
Najwyższy stopień negocjacji.
Ad@m
19.06.2009 11:27
N.Technology już się wypięło w stronę FIA. Podejrzewam że kilka zespołów czeka też do jutrzejszego potwierdzenia, i też im podziękują. Można się domyślić do czego to doprowadzi. Na pierwszy rzut stawiam Prodrive (przyszły Aston Martin), bo nie chce mi się wierzyć żeby Richards wchodził z taką marką między drugoligowe zespoły.
Snake Plissken
19.06.2009 11:12
Moto GP dostępne na DSF - program niemieckojęzyczny, niekodowany nadawany z satelity Astra. Wystarczy tylko drugi konwerter ustawiony na Astrę i możesz go odbierać za pomocą każdego tunera.
mutu
19.06.2009 11:11
Sar trek -> ale za to jest IRC transmitowane na żywo, a WRC też niedługo będzie.
Darondi
19.06.2009 11:05
ale jaja :PP
Wrzatek
19.06.2009 11:05
SPORTKLUB
Khelinubril
19.06.2009 10:57
1. Nie wiem czy się cieszyć czy nie... czas pokaże. Moim zdaniem jesli mistrzostwa FOTY będą ciekawsze to albo f1 upadnie albo będzie konkurencja pomiędzy seriami, a jeśli jest konkurencja to trzeba się rozwijać. Nic tak nie podnosi poziomu jak wróg. 2. Gdzie można oglądać motoGP?
mkpol
19.06.2009 10:57
prima aprilis
Dale65
19.06.2009 10:52
Jest szansa że powróci stara dobra formuła... tylko kiedy?
sowa_kubica_fan
19.06.2009 10:43
a na www.formula1.com ani słowa o rozłamie... O treningach natomiast napisali...
Winner
19.06.2009 10:33
Koniec świata
kkacperek
19.06.2009 10:23
Wstaje rano,zaglądam na F1WM.pl i nagle podskakuje z radości!!Ja oglądam F1 od lat ale jestem całkowicie za FOTA i jedyne co od wielu tygodni pragne to rozłam F1.Może będe oglądał F1 ale tylko żeby zobaczyć do czego ludzka głupota może doprowadzić.
korzo
19.06.2009 10:14
Jeśli FOTA na prawdę odejdzie to Formula 1 przestanie istnieć. Już na autosport.com piszą, że N.Technology wycofał swoje zgłoszenie bo dla niego F1 nie jest atrakcyjna bez wielkich producentów. Bo taka prawda, F1 bez zespołów FOTA nie ma praktycznie żadnej rangi... i na pewno sponsorzy nie będą bulić 75 mln (tak tak, ograniczenie budżetów wynosi 45mln ae prawdziwe koszty sięgają minimum 75mln) w serii bez kibiców i bez żadnej rangi...
JordanF1
19.06.2009 09:50
Teraz Force India nareszcie zacznie zdobywać punkty hehe
mazaq
19.06.2009 09:49
Heh... Kimi powiedział kiedyś, że ferrari będzie jego ostatnim zespołem w F1 a potem zmywa się do rajdów ;).
piotrn
19.06.2009 09:24
Jakoś nie jestem przekonany o ostateczności tego rozłamu. Być może do niego dojdzie, być może nie. Pewność będziemy mieli jak ogłoszą powstanie nowej serii. Ciągle mam w głowie ew. odsunięcia Maxa od władzy i ugodę z FOTA. Z drugiej strony, jeśli nowa seria ma być tak atrakcyjna jak chce FOTA, to być może takie zespoły jak Lola czy Prodrive zechcą przyłączyć się raczej tam, niż do FIA Formula1. W każdym razie, dla klientów/kibiców, konkurencja zwykle oznacza dobre wieści.
zoolwik
19.06.2009 09:20
Niektórzy chyba nie rozumieją, że F1 przestaje istnieć juz od dłuższego czasu. To jest proces, który trwa. Tylko w tym roku zmieniło sie prawie wszystko, z wyjątkiem zespołów i kierowców. W przyszłym, zostanie już tylko Max, Bernie i nazwa F1 która pewnie i tak wystawią na sprzedaż bo nic innego im nie pozostanie :)
peterpz
19.06.2009 09:18
A teraz kontrprzykład. Popatrzcie na MotoGP. Oglądam je, bo jestem wielkim fanem Rossiego i tam jest bardzo dużo akcji w wyścigu. Ktoś oglądał ostatni wyścig MotoGP? Rossi wygrał go wyprzedzając rywala na ostatnim zakręcie, przez cały wyścig zmieniali się około 10 krotnie na prowadzeniu. To są wyścigi! Nie mają ograniczeń budowy silników i budżetów. Wprowadzają karbonowe wahacze, pneumatyczne zawory i inne nowinki. Motocykle są na najwyższym światowym poziomie i liczy się tylko walka. Na dziś dzień 3 zawodników jest liderami klasyfikacji, bo mają identyczną liczbę punktów. Po prostu super, mega emocje. Podczas ostatniego wyścigu prawie zjadłem wszystkie paznokcie ;) A tutaj mała zajawka akcji: http://www.youtube.com/watch?v=LZB97vrrWmw
blader
19.06.2009 09:10
najbardziej przekonuje mnie argument o zmniejszeniu cen biletów :) sam od dawna chciałem zobaczyć F1 na żywo, ale trochę nie uśmiecha mi się płacić 100 euro za wejście na trawnik w okolicach Hungaroring:] btw. w Chinach mają najtańsze wejściówki za ok 20 $ :)
Master
19.06.2009 09:10
Kamikadze, kub odejdzie ze swoim teamem BMW...
Wrzatek
19.06.2009 09:10
A F1wm.pl będzie relacjonować F1, czy to co powstanie?
peterpz
19.06.2009 09:03
Ciekawe, co teraz zrobi FIA. Na pewno jutro opublikują listę wraz z Ferrari i kilkoma innymi zespołami, bo uważają że Ferrari jest związane umową z FIA na następne sezony. Sprawa nie jest wcale zakończona. Ale czy w FIA jest jeszcze jakiś główny szef, który nadzoruje Mosleya. Jeśli w przyszłym sezonie będzie 5 zespołów, to będzie super. Zapewne Mosley zostanie zwolniony. Chyba, że nie ma nikogo kto by jego pracę nadzorował. Popatrzcie na to jeszcze z takiej strony. FIA przecież nie potrafi zarządzać sportami motorowymi i robi tylko wszystko źle. W WTCC Seat miał super pomysł, żeby wystartować z dieslem, to co chwila wprowadzają im jakieś ograniczenia, bo wygraliby wszystko. Dlaczego? BMW niech wprowadzi też diesla i może im drównają. A oni im co chwila ograniczają obroty albo doładowanie. W WRC to jest jeszcze większa masakra. Mamy 2 teamy fabryczne. Nie 5, a 2. A co FIA robi? Od przyszłego sezonu (albo 2011) startuje jakiś ***any regulamin, który zastępuje WRC przez auta S2000. Ja jako kibic, pytam się: dlaczego? Po jakiego czorta? Obecne WRC są od nich dużo szybsze ale FIA myśli, że jak wprowadzi auta wolniejsze, to kibice będą zachwyceni. Chyba zapominają, że ten sport jest głównie dla kibiców. Najlepiej spowolnić auta, zamiast pozwolić ludziom oglądać super maszyny, potwory. I tak to wszystko się kończy.
Kamikadze2000
19.06.2009 08:59
Nie no na pewno będą chcieli serię tą z Robertem. Pozostaje jednak kwestia kontrakt na transmisje F1, chyba do 2010 roku. Kto wie, może Robert w takiej sytuacji na serio przejdzie do rajdów?? Oby jednak nie!
rafaello85
19.06.2009 08:54
sowa_kubica_fan--> ja doskonale o tym wiem. Odejdą zespoły i kierowcy, a wraz z nimi lwia część publiczności. Jeśli odejdą kibice, to sponsorzy też się wycofają. Brak sponsorów=brak kasy. To swoisty łańcuszek zależności.
Wrzatek
19.06.2009 08:51
Ciekawe co zrobią w Polsacie? Będą puszczać serię wyścigową, bez Robercika? xD
sowa_kubica_fan
19.06.2009 08:50
@rafaello58 Jeśli RZECZYWIŚCIE dojdzie do rozłami, to Maxia i Berniego rózgą pogonią sponsorzy (przede wszystkim LG) i stacje. Zażądają zwrotu kasy i tyle. Tu chodzi o to, że Ecclestone i Mosley chcą za wszelką być autokratami. Nic więcej.
Chłodny
19.06.2009 08:46
Zastanawia mnie kto będzie dostawcą opon, bo Bridgestone raczej nie. Czyżby powrót Michelina?!
rafaello85
19.06.2009 08:46
Od samego początku tego konfliktu stałem po stronie FOTA. I uważam, że zespoły bardzo dobrze zrobiły, nie można ciągle ustępować. Gdyby FOTA teraz uległa, to już nikt nigdy nie liczyłby się z ich zdaniem. Max Mosley nagle pomyślał sobie, że może w sposób autorytarny narzucić swoje własne zdanie i każdy z tym się zgodzi. Przeliczył się! Jesli odejdą te zespoły, to Szanowny Prezydent przekona się jaki to będzie miało wpływ na F1.
Nkh
19.06.2009 08:42
No to pan mosley może teraz być z siebie dumny, że w końcu udało mu się zniszczyć F1.
rmn
19.06.2009 08:34
Willimas powinien wystawić w F1 dwa duże fiaty a scigać się normalnie z FOTA:)
Kamikadze2000
19.06.2009 08:29
Jeśli to prawda (a nie wierzę w to!!!) Samochodowe Mistrzostwa Świata przeszły do historii. Moim zdaniem nowa seria rozpadnie się po zaledwie dwóch latach lub nawet po roku. Renault i Toyota nie utrzymają się długo. A giganty typu Ferrari, McL i BMW Sauber będą bezmyślnie wydawać nawet 500-600 mln. Jeśli to jest prawda, całkowicie przerzucę się na MotoGP i WRC. Na ala'Formułę 1 nawet nie spojrzę!!!
oskar17
19.06.2009 08:29
jednak rozłam "/ szkoda
connell
19.06.2009 08:28
No ! Jest spora szansa na odrodzenie. Wybrać z obecnego regulaminu FIA to co najlepsze i powołać niezależne ciało, które będzie czuwać nad jego przestrzeganiem. Mam nadzieję, że tego nie zepsują. Może wtedy królowa nie będzie musiała ubierać się w "lumpeksie".
szpadel
19.06.2009 08:27
No i bardzo dobrze. Tylko, żeby już byli konsekwentni w tym postanowieniu. A co za różnica, jak się nowa seria wyścigowa będzie nazywała. Ważne, żeby startowały w niej zespoły tworzące historię F1. A dziadom z FIA już na prawdę podziękujmy. Niech się sami ze sobą ścigają, który na starość zgarnie jeszcze więcej kasy.
YAHoO
19.06.2009 08:25
Jak Williams w przyszłym roku nie zdobędzie podwójnego mistrza mając za rywali samych nowicjuszy to uznam, że ich zespół ze swojej wspaniałej historii nic nie ma i nie będą nic warci.. Nastaną nowe czasy - czy lepsze? Czas pokaże.
Krauza
19.06.2009 08:20
No i stało się. Osobiście wolę oglądać sport nie mający nic wspólnego z polityką stetryczałych panów. Dziękujemy FIA za kompletne s***enie tego sportu.
Ferdynand Trąbka
19.06.2009 08:19
OMG, jeżeli FOTA zdecyduje się zrobić nową serię, to raczej nie nazwie jej fota przecież (Formula One Teams Association). Te dygresje nad nazwą domeny to możecie sobie darować.
Chłodny
19.06.2009 08:19
Haha, no i widzisz Max coś narobił? Po cóż te ograniczenia budżetowe, po cóż dwa zestawy przepisów? F1 była, jest i (nie będzie?) królową motorsportu i powinni tam rywalizować najlepsi, a jeżeli w czasach kryzysu ich na to stać to niech tak zostanie. Dość kasy Max natrzepałeś już by teraz komu innemu ją ograniczać. Ja będę z wielką chęcią oglądał FOTA Series, bo myślę że tam znajdę to czego wszyscy oczekujemy. napewne powrócą lubiane tory których na świecie nie brak. Fakt iż Jenson Button zostanie ostatnim "prawdziwym mistrzem" F1 będzie nie do zapomnienia. Ja trzymam kciuki za FOTA, no chyba że jakimś cudem Maxa olśni i... Dobra, idę się przygotowywać do treningów.
hagj
19.06.2009 08:17
FIA już odpowiedziała: http://www.fia.com/en-GB/mediacentre/pressreleases/f1releases/2009/Pages/fia_fota_2010.aspx Są rozczarowani ale nie zaskoczeni zachowaniem FOTY, nie zgadzają się na dyktowanie warunków przez FOTĘ. Ostateczna lista startowa na sezon 2010 zostanie opublikowana jutro.
buran
19.06.2009 08:15
j....a fota :[
wojo75
19.06.2009 08:08
przy całym szacunku dla F1 bede wolał oglącac serię organizowaną przez FOTA brakuje mi tylko koncernu porche w tym towarzystwie moze Vw z Audi
Huunreh
19.06.2009 08:06
Oby plan własnej serii wypalił bo chciałbym zobaczyć porządny sport, a nie polityke :/
BinLadenF1
19.06.2009 07:56
Owned :/ A co z historią F1 ? W tym momencie tytuły Arytona, Schumiego itd. są nic nie warte :/ Tytuł Jensona w nowej serii może też być nic nie warty :/ Ale gów... Maraz szykujcie domene FotaWM.PL a może nawet fota.pl się uda wychaczyć ;)
fernandof1
19.06.2009 07:48
ciekawe kto takie głupoty wymyslił jak nie bedzie potwierdzenia to ja nie u wierze
zoolwik
19.06.2009 07:43
Gdzie dwóch sie bije ... Oby Robert przez to zamieszanie nie skończył w rajdach ... A poza tym, jak dla mnie bardzo dobry news.
marcinp
19.06.2009 06:55
Aha co do Kubicy i kartingu to myślę że ma kontrakt z BMW :P a jak nie to Flavio przygarnie go do piersi w dniu w którym kontrakt z Niemcami mu się zakończy. I nie wierze w jego powrót do kartingu.
maroo
19.06.2009 06:54
Ojjj, zaskoczony jestem. JEdnak sądziłem że dogadają się. Choć chyba tak bedzie lepiej. Czy uda im się zorganizować na nowy sezon? Pewnie będzie trudno a i pewnie i z przepisami i w organizacji może być lekki burdel na starcie - często nowe musi odchorowac bolączki wieku dziecięcego, nowe przepisy musza ewoluowac przez jakiś czas - więc nowa seria może być na poczatku rozczarowująca. Ale wierzę że jeśli powstanie - za jakiś czas może być tylko lepiej. Oby tylko nie zarządzali tym poprzez siłę i pozycję. Szanuję SF i wierzę że będzie wszystko w tym aspekcie ok. No ciekawe, ciekawe - pozostaje niecierpliwe czekanie na dalsze wydarzenia. A i jedno pytanie - co stanie się z f1wm ? Hehe :P. Będzie temat do zastanowienia. Bo i tutaj rozłam się szykuje - jest tu wielu za jak i przeciw FOTA. No chyba że będą po prostu 2 działy :)) To już sobie wyobrażam - jak pomiędzy działami będzie dogadywanie zależnie od sytuacji F1 kontra "FOTAseries" :P hehe. marcinp - diesle raczej nie. To nie taki dystans jak w 24h Le Mans :). Tam diesel to przede wszystkim niższe zużycie paliwa a więc i straty z tankowania mniejsze. Właśnie zmartwiła mnie jedna sprawa - FOTA jest przeciw KERS - mogli by zostawić dowolność w tym temacie. Już czytałem wieści o BMW z KERS, o Alfie Romeo (jako platformie na początku testowej dla grupy FIAT) z KERS. Fajnie by było.
marcinp
19.06.2009 06:48
Wiadomość wyśmienita to ja poproszę o serię w której jeżdżą trzy bolidy producenckie na zespół. Silniki z doładowaniem moc ok 1000 KM :) i oczywiście powrót do bolidów z sezony 2008 do dziś nie przyzwyczaiłem się do jeżdżących pługów śnieżnych. Suma summarum jeżeli nie będzie dziwacznych ograniczeń to szykuje się nam znakomita seria do której w przyszłości być może dołączą wielcy nieobecni tacy jak FORD PEUGEOT czy przede wszystkim VW AUDI :) i chętnie zobaczę w tej serii diesle haha czemu by nie :D (jak wejdzie Audi :P) oczywiście nie wszystko od razu ( trwa kryzys) ale to będzie atrakcyjna seria w której tylko postęp techniczny będzie gwarantował sukces a nie coraz to dziwniejsze ograniczenia.
Sar trek
19.06.2009 06:36
z WRC może nie jasno napisałem, chodziło mi oto, że WRC nie są wyścigami i nie ma relacji na żywo, jak w wyścigach. Champ Car rzeczywiście już nie ma, zapomniałem, że teraz zostało Indy Car. I przepraszam, Montezemolo jest szefem FOTA, nie Domenicali, pomyliło mi się , wybaczcie, ale tak od rana, to człowiek zaspany jeszcze trochę jest. A co do, nazwijmy to '' FOTA series'' , to jak napisałem, jeżeli szefem są zespoły, którym podlegli będą sędziowie, to obawiam się, że zespoły mające większe wpływy w FOTA ( np.Ferrari ) mogą nie dostać jakiejś kary, którą by dostał zespół za to samo, ale nie mający już takich wpływów. Poza tym jeżeli będzie dwóch Mistrzów Świata jednego roku, to kibicom średnio zainteresowanym, zaczynającym się interesować może do się niespodobać. Takie jest moje zdanie.
piru
19.06.2009 06:31
Dobrze im tak, tylko szkoda mi jedynie kierowców.Bo np. taki Sutil ma kontrakt z Force India i będzie musiał męczyć się w tej "F1".Dobrze by było jakby producenci wystawiali po 3 bolidy, bo przecież ich stać :|
Fan1
19.06.2009 06:22
Wiadomość po prostu wspaniała, może w końcu powstanie przejrzysta biznesowa seria wyścigowa, coś na wzór moto-NBA, gdzie liczy się show i biznes, a przypadkiem mamy sport na najwyższym poziomie, to co teraz wyprawia FIA, to śmiech na sali, arbitralne decyzje, ciągłe grzebanie w przepisach, które przewracają całą stawkę do góry nogami, bo jeden je zinterpretował inaczej niż drudzy, koniec z tym, niech zacznie się prawdziwy show, a nie parada biedaków-zespołów i staruszków robiących wokół siebie ciągły szum - Max i Bernie out? nie wielu sądziło, że dożyje tych czasów :))
dz
19.06.2009 06:19
mam pytanko kto do F1 będzie dostarczał silnki :) cosworth ????? to piekne mistrzostwa Formuły 1 nam się szykują , ciekawe też czy FOTA będzie chciała dostarczyć komponenty dla F1 bo wydaje mi się że teraz nie będzie leżało to w jej interesie , albo wystrzeli takie ceny że budżet 40 ml funtów starczy teamom do Monako ;) - dużo mam takich pytań i jestem ciekaw waszego zdania. Gratuluje MAX rozpierniczyłeś wszystko w co wsadziłeś łapska , WRC , WTCC , a teraz F1 - fakt nikt cię nie zapomni , juz się zapisałeś w annałach historii motorsportu!!!!!!
froggyts
19.06.2009 06:17
A mi ta cała "afera" przypomina komunistyczny sklep spożywczy. Berni i Max to sprzedawcy, zespoły to klienci. B i M próbują udowodnić, że albo klient wybierze między octem a musztardą, albo nic dzisiaj do ust nie włoży. Ktoś po prostu zapominał kto tu jest "pracodawcą" a kto "usługodawcą"...
sowa_kubica_fan
19.06.2009 06:00
@Sar trek - Champ Car nie istnieje od zeszłego roku! A dlaczego niby NASCAR miałby być ciekawszy od "FOTA Series"? Co ma piernik do wiatraka? Tam się ścigają na jakichś krótkich owalach, dla mnie to jest tak samo ciekawe, jak flaki z olejem. Poza WRC to nie wyścigi, tylko rajdy!
Mariusz
19.06.2009 06:00
W wypowiedzi powyżej jest dużo błędów! Champ Car już nie istnieje. WRC to są rajdy, a nie wyścigi. Szefem FOTA jest Luca di Montezemoloi. A na takie pytania jest jeszcze za wcześnie, nie sądzisz?
Sar trek
19.06.2009 05:57
Trochę mnie ten News zaskoczył tak od rana Z jednej strony to dobrze, bo będą jasne,normalne przepisy Z drugiej strony do żle, bo może stracić nie tylko F1, ale i seria FOTY, bo kibice nie chcą mieć dwóch serii o mistrzostwo świata ( jak w Ameryce), i część kibiców zacznie oglądać ... NASCAR . Może się dziwicie, dlaczego NASCAR, więc wytłumaczę: -WTCC nie, bo tam jest prawie taki sam bałagan, jak w F1 -F1 nie, bo tu dopiero jest bałagan -FOTA nie, ponieważ w serii nadzorowanej przez zespoły mogą być kontrowersje co do wyników, ewentualnych kar. ( domyślacie się co będzie, skoro szefem FOTY jest Domenicali) -WRC nie, bo to nie są wyścigi z relacjami na żywo -Champ Car też nie, bo to jest kolejna seria openwheel o mistrzostwo, tym razem Ameryki Wniosek: Zostaje NASCAR PS: mam pytanie: -Czy wyścigi tej drugiej serii także będą nosiły nazwę GP? -Czy wyścigi tej serii będą miały status ( nazwę) mistrzostw Świata?
benethor
19.06.2009 05:49
Umarł Król, Niech żyje Król? zobaczymy za rok czy GPWC w ogóle ruszy. Ale jeśli ruszy to pewnie Imola, Montreal, Indy i Silverstone będą w kalendarzu ;] I bardzo dobrze.
akkim
19.06.2009 05:46
Tak więc jest ciut jaśniej - policzek za policzek, wciąż maleńkie szanse, więc na zgodę liczę. Ale jeśli stworzą tą serię - na swoje życzenie, to gdzie to obejrzę ??? To dziś me zmartwienie. Teraz niecierpliwie czekam, na Maxsia ripostę i jeśli nie zmięknie to chyba już proste że, podział jest pewny, FIA się wpaprała, mają jaja panowie, FOTA ich ograła.
dz
19.06.2009 05:43
gratulacje za odważną decyzję , jestem zdania że dojdą nowe zespoły takie jak vw bądź audi , może teraz ktoś z FIA spojrzy dogłębniej na to co geriatryczny beton ( zarząd FIA) wyprawia i pan skórzane gacie Max zakończy karierę prezydenta stowarzyszenia . Tka czy inaczej w przyszłym roku zobaczymy spowrotem najszybsze bolidy na Silverstone . :):):) Jestem tylko ciekawy jaki kalendarz opublikuje FOTA .
F1Fun
19.06.2009 05:36
Jeżeli tak pozostanie to prawdziwy upadek legendarnego sportu motorowego... Wielka szkoda:(
noofaq
19.06.2009 05:35
Teliss: a może Lola wycofała się bo wiedziała co robi?
sowa_kubica_fan
19.06.2009 05:32
@Konfederat1970 - Alfa Romeo raczej nie, bo jest pod władaniem Fiata:) Wiele razy już pisałem, że dojdzie do rozłamu. Jak ktoś mówi, że FOTA nie jest w stanie zorganizować własnych mistrzostw w pół roku, to się myli. Za tymi ośmioma zespołami stoją potężne, bogate koncerny.
Konfederat1970
19.06.2009 05:25
Rozumiem FOTA bardzo dobrze. Ja sam już nie nadążałem za zmianami w F1. Co roku wyskakiwali z nowym "pomysłem" - zmianą. A gdzie stabilizacja zasad technicznych wyscigów ?? W końcu jak piszą, Max Mosley (FIA) i Bernie Ecclestone (FOA), robili ich w "jajo" z kasą, czyli wpływami z wyścigów. Staruszkowie nie chcieli dzielić sie władzą i pieniędzmi z F1 niech więc bawią się sami. Jestem ciekawy, czy jeśli członkowie FOTA sami zorganizują własne mistrzostwa pod inną nazwą, to czy uda się im jeszcze przeciągnąć do siebie niektóre zespoły z listy pretendentów do Grand Prix F1 2010 ?? Jeśli tak to już widzę, że Williams pojawi się tam w 2011 roku :). A kto wie, może jak warunki będą znośne zobaczymy nawet zespoły, które kiedyś juz startowały w F1, jak : Lotus, Brabham, Alfa Romeo, Benetton i inne znane marki. Wtedy obaj panowie będą błagać FOTA o powrót do F1. Ja jak najbardziej popieram stanowisko FOTA.
buczu
19.06.2009 05:21
F1 już fascynująca nie będzie. Bez takich zespołów jak Ferrari, McLaren bez takich kierowców ja Alonso, Raikkonen to będzie kolejna GP2. Szkoda mi Roberta, bo trafił do F1 w najgorszym z możliwych okresów.
Teliss
19.06.2009 05:20
Hahahaha, ludzie w Loli sobie teraz włosy z głowy wyrywają.
arahja
19.06.2009 05:15
gratuluje odwagi! zapraszamy nową serię na Tor Poznań :) pozostaje nam teraz fascynowanie się dwoma seriami wyścigowymi.
noofaq
19.06.2009 05:07
ostra gra się zaczęła... jestem dość sceptyczny co do szans na szybkie utworzenie nowej serii.. podejrzewam też, że w takim przypadku procesy z dziadkami potrwają jeszcze dobre parędziesiąt lat.. inna sprawa, że torów w Europie i na świecie nie brak..
kasztan77
19.06.2009 05:06
cudownie - "tegom chciał" - no albo odejścia starców (głupich) - ale na to, dla dobra f1, nie zanosi się :(
kik
19.06.2009 04:59
Stawiają sprawe na ostrzu noża.Teraz piłka po stronie FIA, zobaczymy na co ich naprawdę stać. Na dzień dzisiejszy wydaje mi się, że rozłam jest niekorzystny dla obu stron.
Kizalf
19.06.2009 04:10
pozyjemy zobaczymy ;)
alfistamariusz
19.06.2009 12:47
Cieszy mnie decyzja FOTA. Być może także zespoły startujące w WTCC sięgną po to rozwiązanie bo i tam coraz większy smród i bałagan FIA zostawia.
Metus
19.06.2009 12:28
Brzmi zbyt pięknie aby mogło być prawdziwe :D
olek
19.06.2009 12:10
Let's get the party started :) Popieram tę decyzję i podpisuję się pod nią wszystkimi czterema kończynami... Za daleko to zabrnęło już i jest to jedyny sposób by wybrnąć z sytuacji z twarzą i skończyć hegemonię zahukanych staruszków :)
barteks
18.06.2009 11:56
Jutro będzie gorąco, nie spodziewałem się takiej decyzji.