Manor nie wie, jak nowe zasady wpłyną na ich plany w F1

"Zawsze kiedy myślisz, że wszystko jest już poskładane, sytuacja znowu ulega zmianie"
28.06.0916:22
Patryk Pokwicki
2572wyświetlenia

Szef Manor Grand Prix - John Booth powiedział, że jest jeszcze zbyt wcześnie by stwierdzić, czy nowe regulacje oszczędnościowe, uzgodnione przez FIA i FOTA w ubiegłym tygodniu, będą miały wpływ na plany jego zespołu odnośnie startów w Formule 1.

Manor jest jednym z trzech nowych zespołów obok US F1 i Campos, które mają wejść do F1 w przyszłym roku, aczkolwiek wszystkie te teamy zgłaszały się do rywalizacji myśląc, że będzie obowiązywało ograniczenie budżetów do 40 milionów funtów.

Booth twierdzi, że nie jest w stanie powiedzieć, jak będą wyglądały szanse jego zespołu, dopóki wszyscy nie podpiszą nowego Concorde Agreement i nie będzie znana ostateczna wersja przepisów. Szczerze mówiąc nie wiem - powiedział w rozmowie z serwisem AUTOSPORT. Zawsze kiedy myślisz, że wszystko jest już poskładane, sytuacja znowu ulega zmianie. To jak chodzenie po ruchomych piaskach. Gdy dowiemy się, jak wygląda umowa Concorde, o ile wszyscy ją podpiszą, to wtedy będziemy mogli to skomentować.

Booth jest przekonany, że Manor pojawi się w przyszłym sezonie w stawce Formuły 1, ale przyznał, że brak ograniczenia budżetów komplikuje sprawę. Teraz jest to znacznie trudniejsze, ale wiem, że jesteśmy w stanie temu podołać - powiedział. Wszystko zależy od tego, czy w ciągu dwóch lat dojdziemy do wydatków z lat 90. Szczerze mówiąc komentowanie tego jest prawie niewykonalne. To wspaniałe, że wszystkie samochody będą brać udział w jednych mistrzostwach. Nie mogę jednak przedstawiać żadnych uwag na temat porozumienia, dopóki nie poznam go dokładnie

Zapytany o to, że gdyby wiedział, że będą rywalizować na zasadach z 2009 roku, to czy zgłosiłby swój zespół do startów w F1, Booth odpowiedział: Prawdopodobnie nie, ale czy naprawdę będziemy startować na zasadach z sezonu2009? Zakaz tankowania jest bardzo ważny. Dopóki nie okaże się, jak będą wyglądały w rzeczywistości przepisy, możemy jedynie zgadywać.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

16
rafaello85
30.06.2009 07:52
No ciekawe, ciekawe jak Manor sobie poradzi. Wszyscy tak się pchali do F1, a teraz mogą tego pożałować;)
Adakar
28.06.2009 10:06
Dokładnie Ramzes. MasterCard miała plan wejścia do F1 jako tytularny sponsor od 1996 roku i plan zakładał debiut w 1998 roku. Jednak MasterCard się odwidziało i zmusiła Lolę do stworzenia czegoś z niczego ... Lola, MacGayverem się NIE okazała i ich bolid F3000 pokazał co potrafi ... Suma sumarum, ten team zapowiadał się naprawde bardzo dobrze, jednak wyszło jak wyszło ...
Ramzes
28.06.2009 08:17
Te zdania są najlepsze "...Przyznał, że brak ograniczenia budżetów komplikuje sprawę. „Teraz jest to znacznie trudniejsze, ale wiem, że jesteśmy w stanie temu podołać "Zapytany o to, że gdyby wiedział, że będą rywalizować na zasadach z 2009 roku, to czy zgłosiłby swój zespół do startów w F1, Booth odpowiedział: „Prawdopodobnie nie..." Zaraz ktoś odpisze, że nie napisali Konkretnie, Nie tylko prawdopodobnie, jednak i tak czy siak oznacza to przeogromne jak dla mnie niezdecydowanie do sezonu 2010, jakiekolwiek by nie były zasady. Co prawda jakieś tam sukcesy odnoszą w F3 ale dla mnie to zbyt mało, aby rywalizować w F1, obym się mylił i starczył im budżet na kolejne sezony. Kamikadze2000 gdy MC nie naciskał, a Broadley nie był chciwy na kasę, byłoby całkiem inaczej.
Dżejson
28.06.2009 05:32
A przedwczoraj był news że Virgin wchodzi w Manora :) Wg mnie dadzą se rade.
jednooki_cyklop
28.06.2009 05:29
Master, Booth czyta się buf, a to nie jest zbyt podobne do but :)
Kamikadze2000
28.06.2009 05:10
Ja również nie jestem pewny co do realnego angażu Manor, czego nie mogę powiedziec o Camposie i USF1, które zadeklarowały, że zgłosili się bez względu na to. Całe szczęście, że w zanadrzu są jeszcze inni. Jednakże czy będą ryzokowac powtórki z 1997 roku, kiedy to Lola MasterCard stworzyła swój w zaledwie pół roku?? Wątpię...
Huunreh
28.06.2009 05:01
A ja to widze tak, mianowicie, że Manor i Campos dadzą sobie spokój, zostanie tylko US F1, a żeby było więcej bolidów to fabryczne zespoły wystawią po 3 bolidy...
Maraz
28.06.2009 04:40
Anderis, oby tak było, ale coś czuję, że i tak będą pewnie bardzo odstawać od reszty.
Master
28.06.2009 03:40
Mair! Ależ co Ty powiesz! Booth wymawia się podobnie jak but.
Anderis
28.06.2009 03:36
Maraz- Campos raczej nie da sobie siana. Gdzieś czytałem, że ich plany wejścia do F1 nie były uzależnione od limitu budżetowego.
MairJ23
28.06.2009 03:19
booth generalnei oznacza bude, maly kiosk czy zamkniete male pomieszczenie ale jezeli chodzi o artykul.... - zaczalem sie zastanawiac czy cala szopka z FIA i FOTA nei byla rozegrana tylko po to zeby zlapac te 3 zespoly. Ogromna kasa, wielkie wplywy, czemu nie ? Jak widac udalo im sie zainteresowac caly swiat formula 1 i nawet zlapac 3 zespoly a inne czekaja w kolejce. Wiec wiedza juz ze jak beda dazyc do zmniejszenia budzetow to to zaowocuje wieksza iloscia zespolow ale to dopiero za 2 lata. Mam nadzieje ze zespoly ktore si edaly zlapac w siec Berniego i maxa dadza sobei rade miedzy wielkimi rekinami i ze zobaczymy je za 3 lata tez. Powodzenia ! Pozdro
tommyline
28.06.2009 03:15
Max zamieszał z zespołami, wybrał te pokorne, a nie te, które mogłyby sobie poradzić finansowo. MASTER - Jan Budka, nie But. :)
MairJ23
28.06.2009 03:15
Master - Booth to nie but !!!
michal5
28.06.2009 03:02
to niech wydaja tyle kasy ile maja
Maraz
28.06.2009 02:37
Skończy się jak z Prodrive pewnie - po zmianie przepisów Manor i Campos dadzą sobie siana i zostanie najwyżej US F1 z nowych ekip...
Master
28.06.2009 02:24
I bardzo dobrze Johnie Bucie