Umowa Virgin z Manor coraz bardziej prawdopodobna

W negocjacje zaangażowany był podobno Donnelly z FIA, co nie podoba się innym ekipom
04.07.0911:50
Mariusz Karolak
2107wyświetlenia

W piątek Guardian napisał, że rezygnacja Virgin ze sponsorowania zespołu Brawn i związanie się z nową ekipę Manor stało się już faktem, czego potwierdzeniem ma być e-mail od Alana Donnelly'ego, będącego oficjalnym przedstawicielem Maxa Mosleya.

Już od jakiegoś czasu mówi się, że imperium Richarda Bransona chce zainwestować swoje pieniądze w któryś z nowych zespołów. Jedno ze źródeł podało nawet informację, że Branson chce wykupić zgłoszenie kogoś z trójki mającej zadebiutować w Formule 1 w przyszłym roku i przemianować na zespół Virgin.

Wskazywano przede wszystkim na Manor, którego szef John Booth już kilka tygodni temu w rozmowie z AUTOSPORT nie chciał skomentować, czy faktycznie jest taka możliwość. Jednakże Guardian opublikował wczoraj treść e-maila od Donnelly'ego, w którym było napisane, że Virgin dogadał się z Manor już kilka tygodni temu. Virgin stał się partnerem inwestycyjnym i otrzymał udziały szacowane na około 20%.

Wiadomość ta już sama w sobie jest interesująca, a dodatkowego smaczku dodaje jej fakt, że zaangażowany jest w nią Donelly, który należy do FIA - niektóre zespoły pytają, czy aby przypadkiem nie istnieje konflikt interesów w jego roli jako doradcy sędziów podczas weekendów grand prix. FOTA wystosowała już pismo do FIA, kwestionujące neutralność roli Donelly'ego jako doradcy sędziów, choć samo ciało zarządzające F1 twierdzi, że każda pomoc dla nowych zespołów jest jedynie częścią ich planu, aby zwiększyć stawkę i poprawić poziom tego sportu.

Ponadto Guardian ujawnił, że Donelly zaproponował pomoc w zawarciu umowy pomiędzy saudyjską rodziną królewską i zespołem Manor. Będę w Królestwie Arabii Saudyjskiej i czekam na spotkanie w zaplanowanym wcześniej miejscu... z reprezentantami Manor i Virgin. Jednakże gdybyście chcieli spotkać się ze mną wcześniej prywatnie, to proszę o powiadomienie mnie o tym.

Donelly po ujawnieniu tych zapisków przyznał jedynie, że w rzeczy samej zamierza odwiedzić Arabię Saudyjską, ale będzie tam oficjalnym przedstawicielem FIA w sprawach biznesowych i spotka się z ministrem sportu tego kraju oraz będzie rozmawiał z potencjalnymi inwestorami na temat budowy nowego toru wyścigowego przez nich i z tamtejszą federację motosportu. Spotkam się też z kilkoma potencjalnymi inwestorami chcącymi wejść do Formuły 1. To byłoby dziwne, gdybym jako reprezentant FIA odrzucił propozycję uczestnictwa w rozmowach nad tymi projektami.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

11
Jędruś
06.07.2009 05:25
renegade - bo Honda wydała na RA109 najwięcej pieniędzy ze wszystkich zespołów. Może nie 500 mln , ale z pewnościa około 300 tego było ... I to połączone z boską iskierką Rossa Brawna, znakomitą fabryką i superkomputerem oraz czasem dało taki wynik.
renegade
05.07.2009 05:38
Jest i kolejny sponsor Manora, AON.
Fire
05.07.2009 12:14
Logo pasuje do przyszłych sponsorów-> Rodzina Królewska Arabii Saudyjskiej (pewnie plota)...
kusza
05.07.2009 12:12
Podoba mi sie logo Manora. Lekko mroczne, hyhy!
ICEMANPK1
05.07.2009 12:05
Renegade-a jakim prawem na bolidach Brawna ma byc Logo Hondy??albo jakas jej reklama??wydali poprostu mnostwo kasy,zrobili wspanialy bolid ktory byl juz w produkcji od 2007.potem przyszedl kryzys i Honda padake zaliczyla,tnac koszty panowie japoncy ucieli pomysl F1,Brawn zostal wlascicielem ,a teraz pewnie sepuku popelniaja prezesi Hondziawki widzac jak to cacko wygrywa wyscigi.Takie zycie,ale naprawde oni mieli wyjatkowego pecha
renegade
04.07.2009 11:05
Jesli faktycznie Honda wpakowala w RA109 tyle wongi ile piszesz, to ten sport jest bardziej zjeb*** niz myslalem... Chlopie Honda zamykala fabryki, zeby przezyc ostatnie miesiace, z fabryki w Brackley odchodzili ludzie, przestan pisac glupoty o 500M, gdy na maszynach Brawna nie ma nawet reklamy Hondy.
Dżejson
04.07.2009 02:28
@Anderis - Ale USF1 planował wejście jeszcze przed pomysłami Maxa o obniżeniu budżetów i oni są najbardziej wiarygodni z "nowych", o planach Camposa co do F1 też było wiadomo od dawna i ich wejście IMO było kwestią czasu. Najgorzej z nowych zespołów pod względem finansowym wygląda Manor.
Kamikadze2000
04.07.2009 02:26
No cóż, nie udało się z Brawnem, to może udac się z Manorem. Najpierw jeden sezon sponsorstwa, a potem przejęcie ekipy. Nie zdziwiłbym się, jeżeli doszłoby do tego jeszcze w 2010. Oczywiście, z całą pewnością nie będzie takiej reklamy, jak u Brawna, no ale to zawsze coś. W końcu, w następnym sezonie obecnośc Brawna w czołówce również będzie trudno. Wierzę jednak, że im się to uda!
Anderis
04.07.2009 01:48
ICEMANPK1- Dlaczego uważasz, że tylko USF1 zagości na dłużej? Campos też ma całkiem poważne plany na F1, ich zgłoszenie też nie było uzależnione od limitu budżetowego. Nie zdziwiłbym się, gdyby to Campos zrobił najlepsze wrażenie z trójki nowych zespołów.
ICEMANPK1
04.07.2009 12:37
Werdźin jak to Fire napisal reklamy szuka w F1,ale obawiam sie ze predzej Manor wypadnie z interesu a Werdźin poplynie razem z nim.Fajnie ze dojada te nowe niskobudzetowe zespoly,ale tak patrzac na dluzsza mete to tylko USF1 chyba zagosci na dluzej,bo oni juz byli gotowi stawic sie do walki na starych zasadach przed afera budzetowa,reszta sie rzuciala na F1 po ogloszeniu tych niskich budzecikow przez Maxa,teraz przyszlosc tych zespolow nie jest juz taka pewna.Fajnie by bylo jakby sie utrzymali,ale watpie w to.Wielu zylo postawa Brawna i jego malym budzetem,ja wczesniej pisalem ze BGP1 to bardzo drogi bolid lecz wiekszosc uzytkownikow byla innego zdania,Treaz juz wiemy ze pieniadze Hondy zainwestowane w RA 109 to okolo pol miliarda Eurakow,to unaocznia ze wyniki zespolu nie wziely sie z geniuszu i niskich buzdetow ale z ton Kasy Hondy,Ktora miejscami prowadzila testy w 5 tunelach aero.pozdrawiam
Fire
04.07.2009 11:40
Grupa "Werdźin" liczyła na tanią reklamę na bolidach Brawn GP... niestety sam Barnson nie liczył chyba na tak wielkie sukcesy Brawna... teraz liczy na tanią reklamę na bolidach Manora... zobaczymy, czy też po roku zrezygnuje :D