Trzeci dzień testów na torach Paul Ricard, Fiorano, Mugello i Silverstone
13.05.0400:00
775wyświetlenia
Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane na torze Paul Ricard | |||||
Takuma Sato | B.A.R Honda | mic | 1:10.830 | 107 | |
1 | Kimi Raikkonen | McLaren Mercedes | mic | 1:11.130 | 39 |
1 | Franck Montagny | Renault | mic | 1:11.437 | 93 |
1 | David Coulthard | McLaren Mercedes | mic | 1:11.446 | 64 |
1 | Juan Pablo Montoya | Williams BMW | mic | 1:11.632 | 63 |
1 | Cristiano da Matta | Toyota | mic | 1:11.843 | 74 |
1 | Marc Gene | Williams BMW | mic | 1:12.628 | 89 |
1 | Olivier Panis | Toyota | mic | 1:13.391 | 52 |
1 | Giorgio Pantano | Jordan Ford | bri | 1:13.500 | 75 |
Czasy uzyskane na torze Fiorano | |||||
Michael Schumacher | Ferrari | bri | 0:56.342 | 108 | |
Czasy uzyskane na torze Mugello | |||||
Rubens Barrichello | Ferrari | bri | 1:19.737 | 76 | |
Czasy uzyskane na torze Silverstone | |||||
Giancarlo Fisichella | Sauber Petronas | bri | 1:18.382 | 108 | |
Po wczorajszej ceremonii otwarcia Centrum Techniki główni kierowcy zespołu McLaren - Kimi Raikkonen oraz David Coulthard odłożyli swoje garnitury do szafy i przywdziali w czwartek bardziej znajome nam szaty, po czym zasiedli do bolidów MP4-19. Fin ze stratą 0.3 sekundy do Sato uplasował się na drugiej pozycji, chociaż przejechał najmniej okrążeń ze wszystkich uczestników dzisiejszych testów. Tymczasem Coulthard wolniejszy był o kolejne 0.3 sekundy i uzyskał czwarty czas dnia. Pomiędzy reprezentantami stajni z Woking znalazł się kierowca testowy Renault - Franck Montagny. Francuz poranną sesję poświęcił na doskonalenie ustawień bolidu R24, uzyskując na tym polu znaczące postępy, a po przerwie spowodowanej gwałtownymi opadami deszczu skupił się na testowaniu elektroniki. Program dzisiejszych testów francuskiej stajni obejmował także testy opon Michelin.
Podczas trzeciego dnia testów w Le Castellet zespół Williams reprezentowali Juan Pablo Montoya i kierowca testowy Marc Gene. Stajnia z Grove w czwartek skupiła się głównie na przygotowaniach do wyścigu o Grand Prix Monako, wykorzystując wymagającą dużej siły dociskowej konfigurację 1D (4.157 km) toru Paul Ricard. Program testów obejmował pracę nad aerodynamicznymi i mechanicznymi aspektami bolidów FW26, a także testy opon Michelin. Montoya, który zastąpił dzisiaj Antonio Pizzonię, uplasował się na piątej pozycji i jako ostatni zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Sato. Z kolei strata Gene do kierowcy z zespołu B.A.R wyniosła już grubo ponad półtorej sekundy, co dało Hiszpanowi siódme miejsce. Jutro Pizzonia zastąpi swojego kolegę po fachu i wraz z Montoyą zakończy testy przeprowadzane w tym tygodniu na południu Francji.
Toyota podobnie jak i zespół McLaren reprezentowana była dzisiaj przez swoich głównych kierowców - Cristiano da Mattę i Oliviera Panisa. Kierowcy ci uplasowali się odpowiednio na szóstej i ósmej pozycji, przy czym strata Panisa do najszybszego kierowcy wyniosła już ponad dwie i pół sekundy. Zbliżony czas uzyskał także ostatni uczestnik czwartkowych testów na torze Paul Ricard - Giorgio Pantano. Włoch zastąpił dzisiaj swojego partnera z zespołu Jordan - Nicka Heidfelda, który po wczorajszym wypadku nie otrzymał zgody od lokalnych lekarzy na powrót za kierownicę bolidu EJ14. Niemiec czuje się jednak dobrze i najprawdopodobniej udał się do Marsylii, gdzie po przeprowadzeniu bardziej szczegółowych badań powinien otrzymać zgodę na udział w ostatnim dniu testów. Jeśli tak się nie stanie, to zastąpi go jutro kierowca testowy irlandzkiej stajni - Timo Glock. Tymczasem Pantano skupił się dzisiaj na dostosowaniu ustawień bolidu EJ14 do wymogów wersji 1C francuskiego toru, odpowiadającej charakterystyką ulicznemu torowi w Monte Carlo.
Pogoda we Włoszech uległa dzisiaj tylko nieznacznej poprawie i zarówno nad torem Fiorano, jak i Mugello od czasu do czasu padał deszcz. Podczas trzeciego dnia testów obecny na torze Fiorano Michael Schumacher przejechał ponad 100 okrążeń, kontynuując przygotowania do wyścigu o Grand Prix Monako, na które złożyły się testy opon Bridgestone i nowych komponentów do bolidu F2004. Tymczasem na torze Mugello pojawił się dzisiaj drugi główny kierowca Ferrari - Rubens Barrichello. Brazylijczyk zastąpił testera włoskiej stajni, ale tylko na jeden dzień, gdyż jutro Luca Badoer powróci za kierownicę tegoroczne bolidu. Program testów obejmował tym razem pracę nad ustawieniami auta, a także dalsze testy opon.
Zespół Sauber zaliczył dzisiaj trzeci i zarazem ostatni dzień testów na torze Silverstone. W przeciwieństwie do Francji i Włoch pogoda w Wielkiej Brytanii była w tym tygodniu nieco bardziej korzystna, umożliwiając szwajcarskiej stajni wykonanie wszystkich zaplanowanych zadań. Giancarlo Fisichella podczas ostatniego dnia testów zastąpił Felipe Massę i sprawdzał między innymi nowe przednie skrzydło do bolidu C23, a także kontynuował zapoczątkowane przez Brazylijczyka testy opon Bridgestone. Kolejne testy zespół Sauber będzie przeprowadzał w dniach 1-4 czerwca na włoskim torze Monza.
Źródło: BMW.WilliamsF1.com, Ferrari.com, F1Jordan.com, RenaultF1.com, Sauber-Petronas.com, Autosport.com