Zespoły przygotowują się do wspólnej prezentacji bolidów

Ma się ona odbyć 30 stycznia 2010 roku w Ciudad de las Artes y de las Ciencias w Walencji
10.12.0913:02
Mariusz Karolak & Maraz
3894wyświetlenia

Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami Walencja ma być w styczniu miejscem grupowej prezentacji samochodów Formuły 1 na sezon 2010. Jest to swego rodzaju nowość, która ma pozwolić na redukcję kosztów. Pomysł ten był omawiany w trakcie sezonu wyścigowego 2009 i zyskał poparcie kilku zespołów.

Hiszpańskie media informują, że większość zespołów zdecydowała się już na takie rozwiązanie i weźmie udział w tej imprezie. Wszystko prawdopodobnie odbędzie się w sobotę, 30 stycznia 2010 roku w ultranowoczesnym kompleksie Ciudad de las Artes y de las Ciencias (Miasto Sztuki i Nauki).

Datę tę zasugerował w jednym z wywiadów udzielonych w tym tygodniu kierowca Toro Rosso - Sebastian Buemi, stwierdzając, że właśnie 30 stycznia będzie można zobaczyć w Walencji ich przyszłoroczny samochód. Dwa dni później po prezentacji zespoły udadzą się na pobliski tor Ricardo Tormo, gdzie rozpoczną się przedsezonowe testy Formuły 1.

Dyrektor generalny zespołu Mercedes GP - Nick Fry powiedział dzisiaj: Nie chcę wnikać zbytnio w szczegóły, ale wszystkie zespoły ustaliły między sobą, że przeprowadzą wspólną prezentację i chcemy z tego stworzyć odpowiednią imprezę. [...] W tej chwili mogę jedynie zdradzić, że będzie to niezwykle innowacyjna inicjatywa. Będzie to jasny pokaz tego, jak potrafimy razem współpracować. Rezygnując z indywidualnych prezentacji możemy stworzyć coś, co będzie znacznie bardziej przyjazne dla klientów.

Poniżej przedstawiamy prowizoryczny kalendarz przedsezonowych testów Formuły 1 na rok 2010.

^kalendarz,2,2010
Źródło: Motorsport.com, Autosport.com

KOMENTARZE

13
Adakar
10.12.2009 11:14
kamarinho1991 praktycznie ŻADEN bolid nie mial nic wspolnego z tym co prezentował na oficjalnym pokazie. Oczywistym jest że na pierwszym pokazie bolid to mówiąc jezykiem graczy komputerowych "wczesna alfa" ew. "beta". Np. niektore czesci aero są bardziej "kwadratowe" i o lekko wiekszej kubaturze tylko po to aby logo sponsora bylo lepiej widoczne i łatwiej odczytywalne. Np. spojrzcie jak wygladały przednie płaty na pokazach a jak juz podczas kolejnych grand prix. To samo tyczy sie wszelkich "dodatków" na samym bolidzie - przetłoczenia, wloty, skrzydełka etc . Wlasnie tylko kwestia czy wszyscy na 30 sie wyrobią. W teorii ........ "muszą" się stawić jedynie z dwoma bolidami spełniającymi wymogi FIA na sezon 2010 w Bahrainie ... do testów nikt nikogo nie zmusza ... :) Chyba ze zatrudniaja jakiegos młodzika, który musi wyrobić super licencję (tzn. kilometry na torze)
A.S.
10.12.2009 09:43
Chyba się starzeję. Przyzwyczaiłem się już do tego, że każdy zespół prezentował się osobno, więc póki co dość sceptycznie podchodzę do tego pomysłu. Emocje rozkładały się równomiernie, mniej więcej od stycznia do lutego mieliśmy raz w tygodniu prezentację innego zespołu, a tak wszystko na raz będzie? Dużo emocji w bardzo krótkim czasie. No ale zobaczyny, jak to wypadnie i będziemy oceniać.
kamarinho1991
10.12.2009 06:55
Nie sądzę, żeby wszystkie nowe zespoły były gotowe na prezentację 30-go stycznia. Chyba, że pokażą swoje auta, ale nie będą one miały zbyt wiele wspólnego z autami, które zobaczymy w Bahrainie.
benethor
10.12.2009 04:31
@mika02: ale to tylko na krótkim dystansie, bo silniki upieką a może będzie od razu grupowy shakedown ;]
Lukas
10.12.2009 03:46
pomysł ciekawy :) a z tabelki z rozkładem testów wynika nam bardzo intensywny luty :) :)
mika02
10.12.2009 03:38
Adakar, a może coś w stylu otwiarcia igrzysk olimpijskich, na czele bolid a za nim cały team...
Adakar
10.12.2009 02:57
Pomysle o tym w ten sposób. nowe bolidy zamknięte w garażach w boksach w pit lane. Foto i press rozstawieni wzdłuż pit wall, obiektywy wycelowane. I kolejno otwierane są drzwi kolejenych garazy i wytaczane kolejne bolidy lub WSZYSTKIE JEDNOCZESNIE ... tysiace fleszy i wszystkie 13 aut z 13 garaży wytoczone, pozniej sesje z kierowcami przy bolidach i wlascicielami etc etc ... Wszystkie 13 w szeregu :) To byloby cos. Dla relacji TV lub internetowej lepiej by bylo zeby trzymać w napięciu odsłaniać pojedyńczo i dla reporterów tak samo, by mogli przechodzić od jednego do drugiego ... i zaczynać od końca stawki ...
deeze
10.12.2009 02:09
Sądzę jednak, że istnieje możliwość nadania tego na Internecie, jak to było w przypadku chociażby BMW. Zobaczymy.
Kubecks
10.12.2009 01:24
Dlaczego powinien? Oni maja prawa do transmisji wyscigow i treningu. W pakiecie nie ma z tego co wiem prezentacji bolidow :P
Gie
10.12.2009 01:02
Ciekawe czy Polsat będzie to transmitował. Niby powinien ale po nich to można się spodziewać wszystkiego.
bicampeon
10.12.2009 12:23
Co prawda osobne prezentacje rozkładały poziom emocji nowymi bolidami na dłuższy okres, ale tutaj za to będzie wielkie show. Człowiek ogłupieje, gdy przyjdzie mu w jeden dzień oglądać tyle nowych samochodów w jeden dzień :)
Maraz
10.12.2009 12:21
Miejsce jest jak najbardziej - McLaren zrobił właśnie taką jazdę pokazową w 2007 roku na jakby torze ulicznym: http://www.f1wm.pl/galeria/displayimage.php?album=41&pos=20
Bart2005
10.12.2009 12:17
Świetny pomysł. Podczas prezentacji każdy z zespołów mógłby wykonać jazdę próbną/pokazową (o ile jest tam na to miejsce) co byłoby dodatkową atrakcją.