Bolid Virgin będzie gotowy na testy w lutym
Wirth potwierdził też, że bolid nie zostanie wcześniej sprawdzony w tunelu aerodynamicznym
15.12.0914:30
1893wyświetlenia
Prace nad pierwszym samochodem Formuły 1 zespołu Virgin postępują zgodnie z planem i powinien być on gotowy na pierwsze testy na torze w lutym. Dyrektor techniczny Nick Wirth potwierdził ponadto, że bolid ten nie zostanie wcześniej sprawdzony w tunelu aerodynamicznym.
Wirth już wcześniej deklarował, że chce opracować swój najnowszy projekt wyłącznie przy użyciu technologii obliczeniowej mechaniki płynów, która jego zdaniem jest już na tyle zaawansowana dla celów projektowania samochodów wyścigowych, że nie wymaga potwierdzania wyników symulacji w tunelu aerodynamicznym.
Jego firma Wirth Research zaprojektowała już i wybudowała zwycięskie prototypy Acura w klasach LMP1 i LMP2 do wyścigów długodystansowych American Le Mans Series, używając właśnie tego systemu.
Będziemy kontynuować naszą filozofię znaczących inwestycji w ultranowoczesne technologie, aby wieść prym w zakresie innowacji- powiedział Wirth.
Nasza grupa firm jest zaangażowana w wiele obszarów zarówno wewnątrz, jak i poza światem sportów motorowych, a nasza filozofia transferu technologii będzie kontynuowana z korzyścią zarówno dla wszystkich naszych obecnych, jak i przyszłych klientów. Fakt, że nasz projekt Formuły 1 postępuje absolutnie zgodnie z planem mówi bardzo dużo o motywacji i możliwościach naszej całej siły roboczej. Nie możemy się już doczekać zaprezentowania po raz pierwszy naszego samochodu na torze w lutym.
Oczywiście jesteśmy zachwyceni, że Virgin Racing dołączyło do naszej stale rozrastającej się listy renomowanych klientów. Virgin Racing to zupełnie nowa ekipa Formuły 1 i wszyscy w Wirth Research jesteśmy bardzo dumni, że może zapewnić im podstawę do działania, wykorzystując nasze unikalne podejście do projektowania samochodów i ich rozwoju, co jest częścią procesu nazywanego przez nas 'Rozwój w Cyfrowym Wymiarze'- dodał niegdysiejszy szef zespołu Simtek, który startował w Formule 1 w latach 1994-95.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE