Ujawniono szczegóły na temat budowy Ferrari na rok 2010

Przedstawił je włoski dziennikarz zajmujący się sprawami technicznymi F1 - Giorgio Piola
11.01.1013:38
Łukasz Godula
4567wyświetlenia

Niedzielne wydanie Gazetta dello Sport - Gazzetta Sportiva - poświęciło obszerny artykuł ujawniający szczegóły na temat bolidu Ferrari na 2010 rok, który zostanie zaprezentowany pod koniec tego miesiąca przez testami w Walencji, mającymi odbyć się w dniach 1-3 lutego.

Wygląda dość agresywnie sądząc po tym, co narysował włoski dziennikarz zajmujący się sprawami technicznymi Formuły 1 - Giorgio Piola. Nie zawsze ma on rację, jednak po 40 latach w tym biznesie oraz z kontaktami w Ferrari można być dość pewnym, że jego informacje są prawdziwe.

Piola sugeruje, że w nowym Ferrari występują silne nawiązania do zeszłorocznego Red Bulla, prawdopodobnie najbardziej wydajnego aerodynamicznie bolidu z sezonu 2009, czyli w obszarze, gdzie błąd popełniło ostatnio Ferrari. Góra kokpitu położona jest wyżej niż w zeszłorocznym modelu i nos też jest wyżej, jak w ostatnim Red Bullu, a dyfuzor ma być również podobny do rozwiązania Adriana Neweya.

Jak podaje gazeta, by przystosować się do nowych zasad, zbiornik paliwa będzie musiał być dwukrotnie większy niż rok temu i mieścić około 240 litrów paliwa (prawie sześć razy więcej niż zbiornik Fiata Punto). Oznacza to, że rozstaw osi będzie o 15 centymetrów większy niż w bolidzie z 2009 roku. Podwyższenie minimalnej wagi do 620 kg oraz konieczność jazdy z pełnym bakiem sprawi, że na starcie bolid będzie o 185 kg cięższy niż rok temu, co oznacza wzrost wagi o 30%. Da to solidny wycisk hamulcom na takich torach, jak Bahrajn czy Montreal.

Jak mówią nowe zasady, bolidy w 2010 roku będą miały węższe przednie opony, co oznacza, że środek ciężkości będzie musiał zostać przesunięty do tyłu. Węższe opony będą miały też wpływ na niezwykle ważny kanał aerodynamiczny pomiędzy przednimi kołami a kokpitem. Osłony kół zostały zakazane. Zbiornik oleju został przeniesiony z przodu silnika na jego tył, by zrobić miejsce na powiększony zbiornik paliwa.

Źródło: JamesAllenOnF1.com

KOMENTARZE

12
Reczek89
11.01.2010 08:16
@blader- Dokładnie, dużo się mówi na temat kopii RB5 w wielu team'ach. Oczywiście każdy zespół doda coś od siebie a tym bardziej nie mogę się doczekać RB6 (bo chyba tak będzie się nazywać) i nowego dziecka Brown'a bo wydaje mi się iż obaj potrafią najbardziej zaskoczyć nowinkami. Węższe przednie opony, zakaz tankowania to duże zmiany także wydaje mi się że nowe bolidy będą się dość znacznie różnić, a na pewno jeśli chodzi o zawieszenie i hamulce- większa masa+ różnice w balansie
blader
11.01.2010 07:16
czyli na starcie sezonu 2010 wszystkie bolidy będą mniej lub bardziej dokładnymi kopiami RB5 ?
Simi
11.01.2010 06:37
Trzymam kciuki. Forza Ferrari
archibaldi
11.01.2010 04:33
jest też napisane na obrazku, że bedzie trójdrożny dyfuzor na wzór tego Redbullowego z końca sezonu 2009
zawias
11.01.2010 03:50
"...mieścić około 240 litry paliwa" razi. 240 litrów.
481
11.01.2010 02:40
Powinno być więcej wyprzedzania w początkowej fazie wyścigu. Cięższy bolid to dłuższa droga hamowania.
biCampeon
11.01.2010 01:27
Może Punto będzie robił za SC w przyszłym sezonie i stąd to porównanie ;)
patgaw
11.01.2010 01:25
"prawie sześć razy więcej niż zbiornik Fiata Punto" co to za porownanie :D
biCampeon
11.01.2010 01:19
Chodzi o tę grafikę: http://img94.imageshack.us/img94/8039/ferrari2010b.jpg Lukas- kumien ma rację :) Rozstaw może być większy.
Lukas
11.01.2010 01:15
chodziło mi o zaznaczenie, że chodzi o długość, nie szerokość i moim zdaniem trzyma się kupy :D
kumien
11.01.2010 01:11
Zobaczymy co z tego wyniknie, ale włączenie takiej kopiarki nie jest do końca wyjściem. Oby mieli coś czym się odróżnią i będą mieli przewagę. PS. Rozstaw osi może być większy, a nie dłuższy. To jest wartość, a nie obiekt :D
ICEMANPK1
11.01.2010 01:10
Bylo do przewidzenia ze niektore zespoly zaczna kopiowac rozwiazania Newaya z zeszlorocznego bolidu RBR.Mam nadzieje ze A.N. wypali z jakimis jeszcze lepszymi rozwiazaniami dla tegorocznego RBR.