BTCC na Autosport International Show

Pierwsze prezentacje samochodów
15.01.1013:55
Michał Sulej
1695wyświetlenia

Zespół West Surrey Racing na trwającym od wczoraj Autosport International Show zaprezentował nowy wygląd swoich aut. Ze względu na ograniczenie współpracy z firmą RAC, która tym samym przestała być sponsorem tytularnym zespołu, z samochodów zniknął tradycyjny dla WSR pomarańczowy kolor.

Na BMW 320si pojawiły się ponadto loga nowych sponsorów - producenta oświetlenia plazmowego Alvara oraz eBay Motors. Zaprezentowany wygląd pojazdów nie jest jednakże ostateczną wersją, gdyż zespół wciąż poszukuje kolejnych sponsorów.

Szef WSR - Dick Bennetts poinformował o możliwości wystawienia przez zespół trzech samochodów, podobnie jak w kilku ostatnich wyścigach sezonu 2009. Posiadamy trzy egzemplarze BMW 320si i w ubiegłym roku udowodniliśmy, że dysponujemy wystarczającymi zasobami do utrzymania ich wszystkich na jednakowym, konkurencyjnym poziomie. Ponadto wciąż otwartą opcją pozostają dla nas starty w WTCC lub w odświeżonym ETCC.

Nazwiska kierowców zespołu wciąż nie są znane. Umowy z dotychczasowymi reprezentantami - urzędującym mistrzem BTCC, Colinem Turkingtonem oraz Stephenem Jelleyem - jak dotąd nie zostały odnowione. Jesteśmy zainteresowani ponownym zatrudnieniem Colina i Stephena, jednakże prowadzimy też rozmowy z innymi kierowcami - skomentował Bennetts.

Colin Turkington, pomimo obecności na prezentacji West Surrey Racing nie jest pewien, czy nadal będzie związany z tym zespołem. Jak na razie nie podjąłem żadnej decyzji. Rozglądam się za opcjami zarówno w BTCC, jak i w WTCC oraz ETCC. W chwili obecnej wiele zespołów chciałoby mnie zatrudnić, lecz problemem jest to, czy mają do tego odpowiednie zasoby. Jest tylko kilka zespołów dysponujących środkami do opłacania kierowców. Większość potrzebuje pieniędzy, tak więc sytuacja jest trudna.

Źródło: TouringCarTimes.com, BTCC.net
_

Kolejnym zespołem, którego prezentacja odbyła się na Autosport International Show jest Pirtek Racing, rodzinny zespół Mike'a Jordana, byłego kierowcy BTCC oraz jego syna Andrew Jordana. Zespół na początku grudnia ogłosił, iż w sezonie 2010 będzie używał Vectry odkupionej od fabrycznego zespołu Vauxhalla i był pierwszym, który zdecydował się na wykorzystanie turbodoładowanego silnika przygotowanego według specyfikacji NGTC.

Funkcję kierowcy zespołu pełnił będzie dwudziestoletni Andrew Jordan, były fabryczny kierowca Vauxhalla. Myślę, że samochód będzie szybki. Jego głównym problemem w ubiegłym roku był silnik Vauxhalla, który niekiedy nie sprawował się idealnie. Sam samochód jest świetny w prowadzeniu. Zajmie to nieco czasu, ale naszym celem jest przygotować go najlepiej, jak to jest możliwe - skomentował Andrew.

Przy budowie samochodu Pirtek Racing współpracuje z firmą Triple Eight, która zajmowała się prowadzeniem fabrycznego zespołu Vauxhalla w BTCC. Pierwsze testy nowego auta mają odbyć się pod koniec lutego lub na początku marca. Tak późny termin związany jest z koniecznością przygotowania samochodu do pracy z nowym, przygotowanym przez Swindon Racing Engines silnikiem.

Wygląd samochodu został zaprojektowany przez szefa zespołu, Mike'a Jordana, który ponadto własnoręcznie przeniósł swój projekt na nadwozie.

Źródło: TouringCarTimes.com, BTCC.net