Jason Plato mistrzem BTCC dzięki dwóm zwycięstwom w finałowej rundzie sezonu
Zwycięstwo w ostatnim z trzech wyścigów trafiło w ręce Andrew Jordana
12.10.1018:28
2762wyświetlenia
Wyścig I

Po pierwszym wyścigu dnia finałowej rundy BTCC na torze Brands Hatch Jason Plato dzięki zwycięstwu znacznie przybliżył się do zdobycia drugiego w karierze mistrzostwa w brytyjskiej serii.
Kierowca Chevroleta zgarnął maksymalną pulę punktów, startując z pole position i ustanawiając najszybszy czas okrążenia w wyścigu, dzięki czemu jego prowadzenie w klasyfikacji kierowców powiększyło się do 25 punktów. Matematyczne szanse na triumf w mistrzostwach utrzymali Gordon Shedden i Matt Neal, którzy uzupełnili podium w pierwszym wyścigu. Z walki o tytuł mistrza BTCC odpadł natomiast Tom Onslow-Cole, który z powodu awarii samochodu nie ukończył przejazdu.
Na awarii Toma Onslow-Cole w największym stopniu skorzystał Tom Chilton, który do dwunastu punktów zmniejszył stratę do zespołowego partnera w klasyfikacji kierowców niezależnych. Cztery punkty zdobyte przez Chiltona były ponadto wystarczające do przypieczętowania przez Team Aon tytułu mistrzowskiego w kategorii zespołów niezależnych. Jeszcze więcej powodów do świętowania miał zespół Honda Racing Team, który dzięki dwóm miejscom na podium zagwarantował sobie tytuł w głównej klasyfikacji.
Wyścig II

W drugim wyścigu dnia Jason Plato ostatecznie przypieczętował swój drugi tytuł mistrzowski w serii British Touring Car Championship, zdobywając 60. zwycięstwo w karierze i tym samym wyrównując rekord należący do Andy'ego Rouse'a.
Tempo Jasona po raz kolejny okazało się bezkonkurencyjne i kierowca Chevroleta nie oddał prowadzenia od startu do mety. Matt Neal nie był w stanie nawiązać walki o zwycięstwo i musiał zadowolić się drugim miejscem na podium - rezultat ten nie był jednak wystarczający do zachowania matematycznych szans na tytuł mistrzowski. Drugi z kierowców Hondy - Gordon Shedden w ogóle nie wystartował w wyścigu z powodu problemów z układem przeniesienia napędu.
Po dwóch wyścigach finałowej rundy jedyną nierozstrzygniętą klasyfikacją pozostała kategoria kierowców niezależnych, gdzie Tom Chilton do dwóch punktów zmniejszył stratę do Toma Onslow-Cole, który po raz drugi nie ukończył wyścigu z przyczyn technicznych. W walce pozostał też mający sześć punktów straty do lidera Steven Kane. Kierowca Motorbase Performance szanse zachował w głównej mierze dzięki przebiciu się z jedenastego na szóste miejsce w trakcie drugiego wyścigu dnia.
Wyścig III

W finałowym wyścigu sezonu 2010 zwyciężył Andrew Jordan, który po starcie z pole position przez większą część dystansu musiał bronić się przed zaciekłymi atakami Stevena Kane'a.
Kane na wszelkie sposoby próbował poradzić sobie z Jordanem, wiedząc przy tym, że zwycięstwo w wyścigu prawdopodobnie zapewni mu tytuł mistrzowski w klasyfikacji kierowców niezależnych. Jordan wytrzymał jednak presję i odniósł drugie zwycięstwo w tym roku. Tytuł trafił w ten sposób w ręce Toma Chiltona, który dojechał na trzeciej pozycji.
Tom Onslow-Cole, który przed finałowym wyścigiem był liderem tabeli kierowców niezależnych, ostatecznie musiał zadowolić się trzecim miejscem w tej klasyfikacji po tym, jak kolejna awaria samochodu pozbawiła go szans na obronę pozycji.
Źródło: Autosport.com, TouringCarTimes.com

Po pierwszym wyścigu dnia finałowej rundy BTCC na torze Brands Hatch Jason Plato dzięki zwycięstwu znacznie przybliżył się do zdobycia drugiego w karierze mistrzostwa w brytyjskiej serii.
Kierowca Chevroleta zgarnął maksymalną pulę punktów, startując z pole position i ustanawiając najszybszy czas okrążenia w wyścigu, dzięki czemu jego prowadzenie w klasyfikacji kierowców powiększyło się do 25 punktów. Matematyczne szanse na triumf w mistrzostwach utrzymali Gordon Shedden i Matt Neal, którzy uzupełnili podium w pierwszym wyścigu. Z walki o tytuł mistrza BTCC odpadł natomiast Tom Onslow-Cole, który z powodu awarii samochodu nie ukończył przejazdu.
Na awarii Toma Onslow-Cole w największym stopniu skorzystał Tom Chilton, który do dwunastu punktów zmniejszył stratę do zespołowego partnera w klasyfikacji kierowców niezależnych. Cztery punkty zdobyte przez Chiltona były ponadto wystarczające do przypieczętowania przez Team Aon tytułu mistrzowskiego w kategorii zespołów niezależnych. Jeszcze więcej powodów do świętowania miał zespół Honda Racing Team, który dzięki dwóm miejscom na podium zagwarantował sobie tytuł w głównej klasyfikacji.
Wyścig II

W drugim wyścigu dnia Jason Plato ostatecznie przypieczętował swój drugi tytuł mistrzowski w serii British Touring Car Championship, zdobywając 60. zwycięstwo w karierze i tym samym wyrównując rekord należący do Andy'ego Rouse'a.
Tempo Jasona po raz kolejny okazało się bezkonkurencyjne i kierowca Chevroleta nie oddał prowadzenia od startu do mety. Matt Neal nie był w stanie nawiązać walki o zwycięstwo i musiał zadowolić się drugim miejscem na podium - rezultat ten nie był jednak wystarczający do zachowania matematycznych szans na tytuł mistrzowski. Drugi z kierowców Hondy - Gordon Shedden w ogóle nie wystartował w wyścigu z powodu problemów z układem przeniesienia napędu.
Po dwóch wyścigach finałowej rundy jedyną nierozstrzygniętą klasyfikacją pozostała kategoria kierowców niezależnych, gdzie Tom Chilton do dwóch punktów zmniejszył stratę do Toma Onslow-Cole, który po raz drugi nie ukończył wyścigu z przyczyn technicznych. W walce pozostał też mający sześć punktów straty do lidera Steven Kane. Kierowca Motorbase Performance szanse zachował w głównej mierze dzięki przebiciu się z jedenastego na szóste miejsce w trakcie drugiego wyścigu dnia.
Wyścig III

W finałowym wyścigu sezonu 2010 zwyciężył Andrew Jordan, który po starcie z pole position przez większą część dystansu musiał bronić się przed zaciekłymi atakami Stevena Kane'a.
Kane na wszelkie sposoby próbował poradzić sobie z Jordanem, wiedząc przy tym, że zwycięstwo w wyścigu prawdopodobnie zapewni mu tytuł mistrzowski w klasyfikacji kierowców niezależnych. Jordan wytrzymał jednak presję i odniósł drugie zwycięstwo w tym roku. Tytuł trafił w ten sposób w ręce Toma Chiltona, który dojechał na trzeciej pozycji.
Tom Onslow-Cole, który przed finałowym wyścigiem był liderem tabeli kierowców niezależnych, ostatecznie musiał zadowolić się trzecim miejscem w tej klasyfikacji po tym, jak kolejna awaria samochodu pozbawiła go szans na obronę pozycji.
Źródło: Autosport.com, TouringCarTimes.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Andrew Jordan (77) | Vauxhall Vectra | 27 | 0h23m37,692 | 15 | |
2 | Steven Kane (11) | BMW 320si E90 | 27 | +0:00,949 | 12 | |
3 | Tom Chilton (23) | Ford Focus ST | 27 | +0:01,342 | 10 | |
4 | Mat Jackson (5) | BMW 320si E90 | 27 | +0:01,605 | 8 | |
5 | Paul O'Neill (29) | Honda Integra | 27 | +0:01,973 | 6 | |
6 | Rob Collard (6) | BMW 320si E90 | 27 | +0:02,330 | 5 | |
7 | James Nash (14) | Vauxhall Vectra | 27 | +0:03,124 | 4 | |
8 | Gordon Shedden (52) | Honda Civic | 27 | +0:03,470 | 3 | |
9 | Jason Plato (2) | Chevrolet Cruze | 27 | +0:04,146 | 2 | |
10 | Sam Tordoff (16) | Vauxhall Vectra | 27 | +0:05,961 | 1 | |
11 | Alex MacDowall (20) | Chevrolet Cruze | 27 | +0:06,116 | ||
12 | Andy Neate (44) | BMW 320si E90 | 27 | +0:06,560 | ||
13 | Martin Depper (30) | BMW 320si E90 | 27 | +0:14,522 | ||
14 | John George (28) | Honda Integra | 27 | +0:14,802 | ||
15 | Martin Johnson (27) | Vauxhall Astra Coupe | 26 | +1 okr. | ||
16 | Arthur Forster (37) | BMW 320si E90 | 25 | +2 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
17 | Ben Collins (12) | BMW 320si E90 | 12 | |||
18 | James Kaye (46) | Honda Integra | 3 | |||
19 | Shaun Hollamby (99) | Volkswagen Golf MK5 | 3 | |||
20 | Matt Neal (4) | Honda Civic | 0 | |||
21 | Tom Onslow-Cole (21) | Ford Focus ST | 0 | |||
22 | Tom Boardman (22) | SEAT Leon | 0 | |||
23 | Lea Wood (43) | Honda Integra | 0 |
Najszybsze okrażenie: Mat Jackson - 0:49,199 na 8 okrążeniu (+1 pkt.)
KOMENTARZE