Shedden, Onslow-Cole i Neal zwycięzcami przedostatniej rundy BTCC
Przed finałową rundą serii czterech kierowców wciąż ma szansę na tytuł mistrzowski
21.09.1012:04
2174wyświetlenia
Wyścig I
Gordon Shedden zwyciężył w chaotycznym pierwszym wyścigu dziewiątej rundy BTCC na torze Donington Park, triumfując po raz piąty w sezonie 2010.
Reprezentant zespołu Hondy w drugiej połowie wyścigu poradził sobie z jadącym przed nim Tomem Onslow-Cole, po czym w kilka chwil później zdołał wyjść cało z karambolu spowodowanego kolizją Matta Neala i Jasona Plato. Do kontaktu obydwu pretendentów do tytułu mistrzowskiego doszło na dwunastym okrążeniu, kiedy Plato uderzył w tył Hondy Civic Neala. Neal wypał z toru i następnie uderzył w Jasona, uszkadzając lewe przednie koło w jego Chevrolecie.
Za ich plecami doszło do kolizji Andrew Jordana i Roba Collarda, przez co Jordan wpadł na uszkodzonego Chevroleta Jasona Plato. Gordon Shedden, Tom Chilton oraz Mat Jackson zdołali bez uszczerbku prześlizgnąć się pomiędzy rywalami i wysunęli się na prowadzenie. Matt Neal był w stanie kontynuować wyścig i do mety dojechał na piątej pozycji.
Wyścig II
Tom Onslow-Cole zdobył czwarte zwycięstwo w tym sezonie, wygrywając kolejny emocjonujący wyścig na torze Donington Park.
Kierowca Team Aon na piątym okrążeniu odebrał drugą pozycję Matowi Jacksonowi, a kolejnych pięć okrążeń później w bardzo podobny sposób wysunął się na prowadzenie, wyprzedzając zwycięzcę pierwszego wyścigu dnia - Gordona Sheddena. Po tym manewrze Tom oddalił się na niecałą sekundę i prowadzenie utrzymał już do mety. Dzięki temu rezultatowi Onslow-Cole zrównał się w klasyfikacji generalnej z Sheddenem, 15 punktów za Jasonem Plato.
Plato popisał się znakomitą jazdą, na drugim okrążeniu wysuwając się na dziewiąte miejsce po starcie z dziewiętnastej lokaty. Na piątym okrążeniu wyprzedził jadącego na piątej pozycji Stevena Kane'a, a następnie poradził sobie z Matem Jacksonem i Tomem Chiltonem. Przed metą zdołał jeszcze zbliżyć się do Gordona Sheddena, lecz nie była to odległość wystarczająca do podjęcia próby wyprzedzenia Szkota.
Matt Neal został przez sędziów ukarany przejazdem przez aleję serwisową za falstart i nałożoną karę wykonał niezwłocznie po zakończeniu pierwszego okrążenia. Wyjazd samochodu bezpieczeństwa spowodowany wypadkiem Davida Pinkneya umożliwił mu szybkie dogonienie stawki, a cały wyścig Neal ostatecznie ukończył na ósmej pozycji.
Wyścig III
Matt Neal utrzymał szansę na zdobycie tytułu mistrzowskiego dzięki zwycięstwu w finałowym wyścigu przedostatniej rundy Brytyjskich Mistrzostw Samochodów Turystycznych.
Kierowca Hondy początkowo utrzymywał drugie miejsce, lecz na piątym okrążeniu wysunął się na prowadzenie, kiedy startujący z pole position Andrew Jordan wpadł w poślizg na zakręcie Redgate. Trzy zakręty później również Rob Collard poradził sobie z Jordanem, który po raz kolejny delikatnie stracił panowanie nad swoją Vectrą. Collard nie stanowił jednak zagrożenia dla Neala, który ostatecznie zwyciężył z przewagą ponad czterech sekund.
Podium uzupełnił Jason Plato, który na trzecią lokatę wskoczył na przedostatnim okrążeniu po kontakcie z Andrew Jordanem, w wyniku czego młody Brytyjczyk wypadł z toru i spadł na siódme miejsce.
Matt Neal, Gordon Shedden oraz Tom Onslow-Cole wciąż mają szansę na pokonanie Jasona Plato w wyścigu o tytuł mistrza BTCC podczas finałowej rundy mistrzostw na torze Brands Hatch, która odbędzie się za trzy tygodnie. Czterej pretendenci do tytułu mieszczą się w przedziale 24 punktów, natomiast do zdobycia pozostały 52 "oczka".
Źródło: Autosport.com
Gordon Shedden zwyciężył w chaotycznym pierwszym wyścigu dziewiątej rundy BTCC na torze Donington Park, triumfując po raz piąty w sezonie 2010.
Reprezentant zespołu Hondy w drugiej połowie wyścigu poradził sobie z jadącym przed nim Tomem Onslow-Cole, po czym w kilka chwil później zdołał wyjść cało z karambolu spowodowanego kolizją Matta Neala i Jasona Plato. Do kontaktu obydwu pretendentów do tytułu mistrzowskiego doszło na dwunastym okrążeniu, kiedy Plato uderzył w tył Hondy Civic Neala. Neal wypał z toru i następnie uderzył w Jasona, uszkadzając lewe przednie koło w jego Chevrolecie.
Za ich plecami doszło do kolizji Andrew Jordana i Roba Collarda, przez co Jordan wpadł na uszkodzonego Chevroleta Jasona Plato. Gordon Shedden, Tom Chilton oraz Mat Jackson zdołali bez uszczerbku prześlizgnąć się pomiędzy rywalami i wysunęli się na prowadzenie. Matt Neal był w stanie kontynuować wyścig i do mety dojechał na piątej pozycji.
Wyścig II
Tom Onslow-Cole zdobył czwarte zwycięstwo w tym sezonie, wygrywając kolejny emocjonujący wyścig na torze Donington Park.
Kierowca Team Aon na piątym okrążeniu odebrał drugą pozycję Matowi Jacksonowi, a kolejnych pięć okrążeń później w bardzo podobny sposób wysunął się na prowadzenie, wyprzedzając zwycięzcę pierwszego wyścigu dnia - Gordona Sheddena. Po tym manewrze Tom oddalił się na niecałą sekundę i prowadzenie utrzymał już do mety. Dzięki temu rezultatowi Onslow-Cole zrównał się w klasyfikacji generalnej z Sheddenem, 15 punktów za Jasonem Plato.
Plato popisał się znakomitą jazdą, na drugim okrążeniu wysuwając się na dziewiąte miejsce po starcie z dziewiętnastej lokaty. Na piątym okrążeniu wyprzedził jadącego na piątej pozycji Stevena Kane'a, a następnie poradził sobie z Matem Jacksonem i Tomem Chiltonem. Przed metą zdołał jeszcze zbliżyć się do Gordona Sheddena, lecz nie była to odległość wystarczająca do podjęcia próby wyprzedzenia Szkota.
Matt Neal został przez sędziów ukarany przejazdem przez aleję serwisową za falstart i nałożoną karę wykonał niezwłocznie po zakończeniu pierwszego okrążenia. Wyjazd samochodu bezpieczeństwa spowodowany wypadkiem Davida Pinkneya umożliwił mu szybkie dogonienie stawki, a cały wyścig Neal ostatecznie ukończył na ósmej pozycji.
Wyścig III
Matt Neal utrzymał szansę na zdobycie tytułu mistrzowskiego dzięki zwycięstwu w finałowym wyścigu przedostatniej rundy Brytyjskich Mistrzostw Samochodów Turystycznych.
Kierowca Hondy początkowo utrzymywał drugie miejsce, lecz na piątym okrążeniu wysunął się na prowadzenie, kiedy startujący z pole position Andrew Jordan wpadł w poślizg na zakręcie Redgate. Trzy zakręty później również Rob Collard poradził sobie z Jordanem, który po raz kolejny delikatnie stracił panowanie nad swoją Vectrą. Collard nie stanowił jednak zagrożenia dla Neala, który ostatecznie zwyciężył z przewagą ponad czterech sekund.
Podium uzupełnił Jason Plato, który na trzecią lokatę wskoczył na przedostatnim okrążeniu po kontakcie z Andrew Jordanem, w wyniku czego młody Brytyjczyk wypadł z toru i spadł na siódme miejsce.
Matt Neal, Gordon Shedden oraz Tom Onslow-Cole wciąż mają szansę na pokonanie Jasona Plato w wyścigu o tytuł mistrza BTCC podczas finałowej rundy mistrzostw na torze Brands Hatch, która odbędzie się za trzy tygodnie. Czterej pretendenci do tytułu mieszczą się w przedziale 24 punktów, natomiast do zdobycia pozostały 52 "oczka".
Źródło: Autosport.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Matt Neal (4) | Honda Civic | 16 | 0h19m29,257 | 15 | |
2 | Rob Collard (6) | BMW 320si E90 | 16 | +0:04,115 | 12 | |
3 | Jason Plato (2) | Chevrolet Cruze | 16 | +0:06,402 | 10 | |
4 | Steven Kane (11) | BMW 320si E90 | 16 | +0:07,752 | 8 | |
5 | Tom Chilton (23) | Ford Focus ST | 16 | +0:08,983 | 6 | |
6 | Gordon Shedden (52) | Honda Civic | 16 | +0:09,300 | 5 | |
7 | Andrew Jordan (77) | Vauxhall Vectra | 16 | +0:10,206 | 4 | |
8 | Mat Jackson (5) | BMW 320si E90 | 16 | +0:15,292 | 3 | |
9 | Tom Onslow-Cole (21) | Ford Focus ST | 16 | +0:19,899 | 2 | |
10 | James Nash (14) | Vauxhall Vectra | 16 | +0:19,946 | 1 | |
11 | Lea Wood (43) | Honda Integra | 16 | +0:21,064 | ||
12 | John George (28) | Honda Integra | 16 | +0:32,411 | ||
13 | David Pinkney (55) | Vauxhall Vectra | 16 | +0:35,011 | ||
14 | Arthur Forster (37) | BMW 320si E90 | 16 | +0:37,643 | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
15 | Paul O'Neill (29) | Honda Integra | 11 | |||
16 | Alex MacDowall (20) | Chevrolet Cruze | 9 | |||
17 | Shaun Hollamby (99) | Volkswagen Golf MK5 | 8 | |||
18 | Tom Boardman (22) | SEAT Leon | 3 | |||
19 | Andy Neate (44) | BMW 320si E90 | 1 | |||
20 | James Kaye (46) | Honda Integra | 1 | |||
Nie wystartowali | ||||||
21 | Martin Johnson (27) | Vauxhall Astra Coupe | 0 |
Najszybsze okrażenie: Jason Plato - 1:12,082 na 6 okrążeniu (+1 pkt.)
KOMENTARZE