Shedden, Neal i Plato zwycięzcami wyścigów BTCC na torze Knockhill
Matt Neal dzięki wygranej zdołał odzyskać drugie miejsce w klasyfikacji kierowców
06.09.1014:02
2284wyświetlenia
Wyścig I
Gordon Shedden zwyciężył po raz czwarty w tym sezonie, wygrywając pierwszy wyścig dnia na swoim 'domowym' torze Knockhill w Szkocji.
Kierowca Hondy wystartował lepiej od zdobywcy pierwszego pola startowego - Alexa MacDowalla i zdołał opanować potężny poślizg na pierwszym zakręcie, kiedy pomiędzy obydwoma zawodnikami doszło do kontaktu. Następnie Szkot wysunął się na prowadzenie i utrzymał pozycję już do końca wyścigu. MacDowall uzyskał swój najlepszy rezultat w karierze, dojeżdżając do mety na drugim miejscu, natomiast podium uzupełnił Steven Kane po pokonaniu Matta Neala na przedostatnim okrążeniu.
W szaleńczy sposób rozegrała się walka o siódmą pozycję, co w dużym stopniu zostało spowodowane przez błąd obsługi toru, która nie pokazała niebieskich flag dublowanemu Jeffowi Smithowi, przez co zawodnik Triple 8 nie przepuścił szybszych aut. Na 19 okrążeniu próbę wyprzedzenia Smitha podjął Paul O'Neill, co dla obydwu kierowców zakończyło się wyjazdem poza tor. O'Neill musiał następnie bronić pozycji przed Tomem Onslow-Cole, Matem Jacksonem i Andrew Jordanem i ostatecznie uległ jedynie pierwszemu z nich.
Wyścig II
Drugi wyścig ósmej rundy mistrzostw BTCC został całkowicie zdominowany przez kierowców Hondy, jednakże tym razem szybszym z nich okazał się Matt Neal. Doświadczony Brytyjczyk dzięki zwycięstwu powrócił na pozycję wicelidera mistrzostw, odebraną mu przez Toma Onslow-Cole podczas poprzedniej rundy na torze Silverstone.
Startujący z czwartej lokaty Neal już na dojeździe do pierwszego zakrętu zdołał wyprzedzić Alexa MacDowalla i Stevena Kane'a, a następnie zbliżył się do swojego zespołowego partnera - Gordona Sheddena, lecz podjęcie ataku uniemożliwił mu wyjazd samochodu bezpieczeństwa spowodowany kolizją Davida Pinkneya i Roba Collarda. Uprzątnięcie toru zajęło porządkowym aż siedem okrążeń, a po restarcie Neal szybko poradził sobie ze Szkotem i był w stanie utrzymywać go za sobą już do końca wyścigu.
Trzecią lokatę przez dłuższy czas utrzymywał Steven Kane, lecz na trzy okrążenia przed metą skutecznie zaatakował go Jason Plato. Kane w wyniku walki z kierowcą Chevroleta stracił rozpęd na wyjściu z nawrotu, przez co na zakręcie Duffus Dip wyprzedził go również Tom Chilton. Podczas tego manewru doszło do kontaktu pomiędzy obydwoma zawodnikami i BMW Kane'a wpadło w poślizg, uderzając przy tym w Paula O'Neilla. Kierowca Motorbase Performance zdołał powrócić na tor na piątej pozycji, lecz O'Neill nie miał tyle szczęścia i spadł na dziesiątą lokatę, za Mata Jacksona, Toma Onslow-Cole, Andrew Jordana i Alexa MacDowalla.
Wyścig III
Jason Plato powiększył swoją przewagę w mistrzostwach, wygrywając obfitujący w wydarzenia finałowy wyścig na torze Knockhill.
Po starcie na prowadzenie wysunął się Tom Onslow-Cole, lecz był mocno naciskany przez Mata Jacksona. Kierowcy zetknęli się ze sobą na dojeździe do szykany, co dla obydwu zakończyło się wyjazdem poza tor. Onslow-Cole zdołał powrócić tuż przed Jasona Plato i utrzymać prowadzenie, lecz Jackson wpadł na żwirowe pobocze i stracił znacznie więcej czasu.
W innej części toru doszło do kontaktu Tom Chiltona i Gordona Sheddena, co skończyło się poślizgiem zawodnika Team Aon. Shedden dwa okrążenia później również wpadł w poślizg w tym samym miejscu, co umożliwiło Andrew Jordanowi wskoczenie na ostatnie miejsce na podium.
Na dziewiętnastym okrążeniu Plato był bliski objęcia prowadzenia w wyścigu dzięki lepszemu wyjściu z nawrotu, lecz Onslow-Cole był w stanie obronić się na kolejnym zakręcie. Cztery okrążenia później kierowca Chevroleta ponownie spróbował tego samego manewru i tym razem okazał się on skuteczny. Onslow-Cole początkowo próbował odzyskać straconą lokatę, lecz później musiał skupić się na obronie drugiego miejsca przed Mattem Nealem. Neal na ostatni stopień podium awansował po tym, jak Andrew Jordan i James Nash w niezwiązanych ze sobą incydentach wypadli z toru i stracili po kilka pozycji.
Źródło: Autosport.com
Gordon Shedden zwyciężył po raz czwarty w tym sezonie, wygrywając pierwszy wyścig dnia na swoim 'domowym' torze Knockhill w Szkocji.
Kierowca Hondy wystartował lepiej od zdobywcy pierwszego pola startowego - Alexa MacDowalla i zdołał opanować potężny poślizg na pierwszym zakręcie, kiedy pomiędzy obydwoma zawodnikami doszło do kontaktu. Następnie Szkot wysunął się na prowadzenie i utrzymał pozycję już do końca wyścigu. MacDowall uzyskał swój najlepszy rezultat w karierze, dojeżdżając do mety na drugim miejscu, natomiast podium uzupełnił Steven Kane po pokonaniu Matta Neala na przedostatnim okrążeniu.
W szaleńczy sposób rozegrała się walka o siódmą pozycję, co w dużym stopniu zostało spowodowane przez błąd obsługi toru, która nie pokazała niebieskich flag dublowanemu Jeffowi Smithowi, przez co zawodnik Triple 8 nie przepuścił szybszych aut. Na 19 okrążeniu próbę wyprzedzenia Smitha podjął Paul O'Neill, co dla obydwu kierowców zakończyło się wyjazdem poza tor. O'Neill musiał następnie bronić pozycji przed Tomem Onslow-Cole, Matem Jacksonem i Andrew Jordanem i ostatecznie uległ jedynie pierwszemu z nich.
Wyścig II
Drugi wyścig ósmej rundy mistrzostw BTCC został całkowicie zdominowany przez kierowców Hondy, jednakże tym razem szybszym z nich okazał się Matt Neal. Doświadczony Brytyjczyk dzięki zwycięstwu powrócił na pozycję wicelidera mistrzostw, odebraną mu przez Toma Onslow-Cole podczas poprzedniej rundy na torze Silverstone.
Startujący z czwartej lokaty Neal już na dojeździe do pierwszego zakrętu zdołał wyprzedzić Alexa MacDowalla i Stevena Kane'a, a następnie zbliżył się do swojego zespołowego partnera - Gordona Sheddena, lecz podjęcie ataku uniemożliwił mu wyjazd samochodu bezpieczeństwa spowodowany kolizją Davida Pinkneya i Roba Collarda. Uprzątnięcie toru zajęło porządkowym aż siedem okrążeń, a po restarcie Neal szybko poradził sobie ze Szkotem i był w stanie utrzymywać go za sobą już do końca wyścigu.
Trzecią lokatę przez dłuższy czas utrzymywał Steven Kane, lecz na trzy okrążenia przed metą skutecznie zaatakował go Jason Plato. Kane w wyniku walki z kierowcą Chevroleta stracił rozpęd na wyjściu z nawrotu, przez co na zakręcie Duffus Dip wyprzedził go również Tom Chilton. Podczas tego manewru doszło do kontaktu pomiędzy obydwoma zawodnikami i BMW Kane'a wpadło w poślizg, uderzając przy tym w Paula O'Neilla. Kierowca Motorbase Performance zdołał powrócić na tor na piątej pozycji, lecz O'Neill nie miał tyle szczęścia i spadł na dziesiątą lokatę, za Mata Jacksona, Toma Onslow-Cole, Andrew Jordana i Alexa MacDowalla.
Wyścig III
Jason Plato powiększył swoją przewagę w mistrzostwach, wygrywając obfitujący w wydarzenia finałowy wyścig na torze Knockhill.
Po starcie na prowadzenie wysunął się Tom Onslow-Cole, lecz był mocno naciskany przez Mata Jacksona. Kierowcy zetknęli się ze sobą na dojeździe do szykany, co dla obydwu zakończyło się wyjazdem poza tor. Onslow-Cole zdołał powrócić tuż przed Jasona Plato i utrzymać prowadzenie, lecz Jackson wpadł na żwirowe pobocze i stracił znacznie więcej czasu.
W innej części toru doszło do kontaktu Tom Chiltona i Gordona Sheddena, co skończyło się poślizgiem zawodnika Team Aon. Shedden dwa okrążenia później również wpadł w poślizg w tym samym miejscu, co umożliwiło Andrew Jordanowi wskoczenie na ostatnie miejsce na podium.
Na dziewiętnastym okrążeniu Plato był bliski objęcia prowadzenia w wyścigu dzięki lepszemu wyjściu z nawrotu, lecz Onslow-Cole był w stanie obronić się na kolejnym zakręcie. Cztery okrążenia później kierowca Chevroleta ponownie spróbował tego samego manewru i tym razem okazał się on skuteczny. Onslow-Cole początkowo próbował odzyskać straconą lokatę, lecz później musiał skupić się na obronie drugiego miejsca przed Mattem Nealem. Neal na ostatni stopień podium awansował po tym, jak Andrew Jordan i James Nash w niezwiązanych ze sobą incydentach wypadli z toru i stracili po kilka pozycji.
Źródło: Autosport.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Jason Plato (2) | Chevrolet Cruze | 27 | 0h26m18,277 | 15 | |
2 | Tom Onslow-Cole (21) | Ford Focus ST | 27 | +0:01,675 | 12 | |
3 | Matt Neal (4) | Honda Civic | 27 | +0:01,994 | 10 | |
4 | Paul O'Neill (29) | Honda Integra | 27 | +0:04,935 | 8 | |
5 | Mat Jackson (5) | BMW 320si E90 | 27 | +0:05,337 | 6 | |
6 | Rob Collard (6) | BMW 320si E90 | 27 | +0:05,976 | 5 | |
7 | Alex MacDowall (20) | Chevrolet Cruze | 27 | +0:07,037 | 4 | |
8 | Andrew Jordan (77) | Vauxhall Vectra | 27 | +0:08,182 | 3 | |
9 | Gordon Shedden (52) | Honda Civic | 27 | +0:09,318 | 2 | |
10 | Tom Chilton (23) | Ford Focus ST | 27 | +0:10,916 | 1 | |
11 | James Nash (14) | Vauxhall Vectra | 27 | +0:11,284 | ||
12 | John George (28) | Honda Integra | 27 | +0:13,301 | ||
13 | Andy Neate (44) | BMW 320si E90 | 27 | +0:14,384 | ||
14 | Jeff Smith (15) | Vauxhall Vectra | 27 | +0:20,922 | ||
15 | Shaun Hollamby (99) | Volkswagen Golf MK5 | 27 | +0:22,638 | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
16 | Tom Boardman (22) | SEAT Leon | 9 | |||
17 | David Pinkney (55) | Vauxhall Vectra | 8 | |||
18 | Steven Kane (11) | BMW 320si E90 | 0 |
Najszybsze okrażenie: Paul O'Neill - 0:53,788 na 9 okrążeniu (+1 pkt.)
KOMENTARZE