Shedden, Neal i Plato zwycięzcami wyścigów BTCC na torze Knockhill

Matt Neal dzięki wygranej zdołał odzyskać drugie miejsce w klasyfikacji kierowców
06.09.1014:02
Michał Sulej
2268wyświetlenia
Wyścig I


Gordon Shedden zwyciężył po raz czwarty w tym sezonie, wygrywając pierwszy wyścig dnia na swoim 'domowym' torze Knockhill w Szkocji.

Kierowca Hondy wystartował lepiej od zdobywcy pierwszego pola startowego - Alexa MacDowalla i zdołał opanować potężny poślizg na pierwszym zakręcie, kiedy pomiędzy obydwoma zawodnikami doszło do kontaktu. Następnie Szkot wysunął się na prowadzenie i utrzymał pozycję już do końca wyścigu. MacDowall uzyskał swój najlepszy rezultat w karierze, dojeżdżając do mety na drugim miejscu, natomiast podium uzupełnił Steven Kane po pokonaniu Matta Neala na przedostatnim okrążeniu.

W szaleńczy sposób rozegrała się walka o siódmą pozycję, co w dużym stopniu zostało spowodowane przez błąd obsługi toru, która nie pokazała niebieskich flag dublowanemu Jeffowi Smithowi, przez co zawodnik Triple 8 nie przepuścił szybszych aut. Na 19 okrążeniu próbę wyprzedzenia Smitha podjął Paul O'Neill, co dla obydwu kierowców zakończyło się wyjazdem poza tor. O'Neill musiał następnie bronić pozycji przed Tomem Onslow-Cole, Matem Jacksonem i Andrew Jordanem i ostatecznie uległ jedynie pierwszemu z nich.


Wyścig II


Drugi wyścig ósmej rundy mistrzostw BTCC został całkowicie zdominowany przez kierowców Hondy, jednakże tym razem szybszym z nich okazał się Matt Neal. Doświadczony Brytyjczyk dzięki zwycięstwu powrócił na pozycję wicelidera mistrzostw, odebraną mu przez Toma Onslow-Cole podczas poprzedniej rundy na torze Silverstone.

Startujący z czwartej lokaty Neal już na dojeździe do pierwszego zakrętu zdołał wyprzedzić Alexa MacDowalla i Stevena Kane'a, a następnie zbliżył się do swojego zespołowego partnera - Gordona Sheddena, lecz podjęcie ataku uniemożliwił mu wyjazd samochodu bezpieczeństwa spowodowany kolizją Davida Pinkneya i Roba Collarda. Uprzątnięcie toru zajęło porządkowym aż siedem okrążeń, a po restarcie Neal szybko poradził sobie ze Szkotem i był w stanie utrzymywać go za sobą już do końca wyścigu.

Trzecią lokatę przez dłuższy czas utrzymywał Steven Kane, lecz na trzy okrążenia przed metą skutecznie zaatakował go Jason Plato. Kane w wyniku walki z kierowcą Chevroleta stracił rozpęd na wyjściu z nawrotu, przez co na zakręcie Duffus Dip wyprzedził go również Tom Chilton. Podczas tego manewru doszło do kontaktu pomiędzy obydwoma zawodnikami i BMW Kane'a wpadło w poślizg, uderzając przy tym w Paula O'Neilla. Kierowca Motorbase Performance zdołał powrócić na tor na piątej pozycji, lecz O'Neill nie miał tyle szczęścia i spadł na dziesiątą lokatę, za Mata Jacksona, Toma Onslow-Cole, Andrew Jordana i Alexa MacDowalla.


Wyścig III


Jason Plato powiększył swoją przewagę w mistrzostwach, wygrywając obfitujący w wydarzenia finałowy wyścig na torze Knockhill.

Po starcie na prowadzenie wysunął się Tom Onslow-Cole, lecz był mocno naciskany przez Mata Jacksona. Kierowcy zetknęli się ze sobą na dojeździe do szykany, co dla obydwu zakończyło się wyjazdem poza tor. Onslow-Cole zdołał powrócić tuż przed Jasona Plato i utrzymać prowadzenie, lecz Jackson wpadł na żwirowe pobocze i stracił znacznie więcej czasu.

W innej części toru doszło do kontaktu Tom Chiltona i Gordona Sheddena, co skończyło się poślizgiem zawodnika Team Aon. Shedden dwa okrążenia później również wpadł w poślizg w tym samym miejscu, co umożliwiło Andrew Jordanowi wskoczenie na ostatnie miejsce na podium.

Na dziewiętnastym okrążeniu Plato był bliski objęcia prowadzenia w wyścigu dzięki lepszemu wyjściu z nawrotu, lecz Onslow-Cole był w stanie obronić się na kolejnym zakręcie. Cztery okrążenia później kierowca Chevroleta ponownie spróbował tego samego manewru i tym razem okazał się on skuteczny. Onslow-Cole początkowo próbował odzyskać straconą lokatę, lecz później musiał skupić się na obronie drugiego miejsca przed Mattem Nealem. Neal na ostatni stopień podium awansował po tym, jak Andrew Jordan i James Nash w niezwiązanych ze sobą incydentach wypadli z toru i stracili po kilka pozycji.


Źródło: Autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Jason Plato (2)Chevrolet Cruze270h26m18,27715
2Tom Onslow-Cole (21)Ford Focus ST27+0:01,67512
3Matt Neal (4)Honda Civic27+0:01,99410
4Paul O'Neill (29)Honda Integra27+0:04,9358
5Mat Jackson (5)BMW 320si E9027+0:05,3376
6Rob Collard (6)BMW 320si E9027+0:05,9765
7Alex MacDowall (20)Chevrolet Cruze27+0:07,0374
8Andrew Jordan (77)Vauxhall Vectra27+0:08,1823
9Gordon Shedden (52)Honda Civic27+0:09,3182
10Tom Chilton (23)Ford Focus ST27+0:10,9161
11James Nash (14)Vauxhall Vectra27+0:11,284
12John George (28)Honda Integra27+0:13,301
13Andy Neate (44)BMW 320si E9027+0:14,384
14Jeff Smith (15)Vauxhall Vectra27+0:20,922
15Shaun Hollamby (99)Volkswagen Golf MK527+0:22,638
Niesklasyfikowani
16Tom Boardman (22)SEAT Leon9
17David Pinkney (55)Vauxhall Vectra8
18Steven Kane (11)BMW 320si E900
Najszybsze okrażenie: Paul O'Neill - 0:53,788 na 9 okrążeniu (+1 pkt.)

KOMENTARZE

1
Qnik
06.09.2010 02:37
Jak by nie patrzeć tor ten nie jest żadnym mistrzostwem inżynierii pod względem bezpieczeństwa, czy paddocku, jednak we wszystkich seriach, które się wczoraj ścigały, działo się naprawdę dużo, a widok bolidów Formuły Renault przelatujących nad wierzchołkiem zakrętu robił niesamowite wrażenie :) Nie wspominam nawet o pozostałych seriach, których cała masa wczoraj startowała, a poza tym widać, że przyciąga to ludzi. Szkoda, że nie mamy w Polsce takich imprez campingowo-wyścigowych :) Co do samego BTCC, to z czołowej czwórki w klasyfikacji generalnej (oni zdają się mieć największe szanse na tytuł) zawiódł Onslow-Cole, który ,gdyby nie druga pozycja w wyścigu trzecim, mógłby uznać swój weekend za przynajmniej kiepski. Reszta wygrała po jednym wyścigu, więc różnice się za bardzo nie zmieniły, trzeba jednak pamiętać, że ok.30 punktów to niewiele w porównaniu do przeszło 90 punktów, które wciąż można zdobyć.