Zespół Triple Eight bliski powrotu do BTCC
John George dołącza do zespołu Tech-Speed
03.02.1016:25
1551wyświetlenia
Zespół Triple Eight, wielokrotny zdobywca tytułów mistrzowskich w BTCC, jest bliski powrotu do brytyjskiej serii wyścigowej.
Ekipa z Northamptonshire od jedenastu sezonów związana była z Vauxhallem i w okresie tym, prowadząc należący do tego producenta fabryczny zespół VX Racing, zdobyła łączną liczbę czternastu mistrzostw w kategoriach kierowców, producentów oraz zespołów. Po zakończeniu sezonu 2009 zespół został jednak zmuszony do wycofania się z powodu decyzji Vauxhalla o opuszczeniu serii BTCC.
Szef Triple Eight - Ian Harrison powiedział, iż jest przeświadczony o tym, że jego zespół zdoła w nadchodzącym sezonie powrócić do BTCC jako ekipa prywatna. Przyznał również, że był bliski sfinalizowania umowy z przynajmniej jednym kierowcą.
Zespół ma nadal korzystać z dotychczas używanego modelu samochodu - Vauxhalla Vectry, wyposażonego w nowy, turbodoładowany silnik w specyfikacji TOCA na rok 2011.
Dysponujemy Vectrą - samochodem, który znamy od podstaw, gdyż to my go zbudowaliśmy. Jesteśmy w stanie wycisnąć maksimum z jego możliwości- powiedział Harrison.
Obecnie prowadzimy rozmowy na temat naszych startów w sezonie 2010 z kilkoma poważnymi firmami.
Z posadą kierowcy zespołu wiązany jest Fabrizio Giovanardi, który w latach 2007-2008 w barwach Vauxhalla zdobył tytuły mistrza BTCC i który wciąż pozostaje bez kontraktu na sezon 2010.
Źródło: Autosport.com
_
Tymczasem John George podpisał umowę z zespołem Tech-Speed, gdzie w nadchodzącym sezonie będzie jeździł obok Paula O'Neilla.
George, który w ostatnich trzech latach jeździł prywatną Hondą Integrą sponsorowaną przez należącą do niego sieć sklepów z telefonami - JAG, powiedział:
Moim celem na nadchodzący sezon jest zebranie minimum dziesięciu punktów, tak więc podczas każdej tegorocznej rundy muszę zdobyć przynajmniej jedno dziesiąte miejsce. Dotychczas moim najlepszym rezultatem w wyścigu było ósme miejsce i świetnie byłoby ten wynik poprawić.
Mój ubiegłoroczny samochód był zbudowany według specyfikacji na rok 2005, tak więc była to już dość wysłużona maszyna. Hondy Integry zespołu Tech-Speed to samochody z roku 2008 pozyskane od ekipy Eurotech, które tej zimy zostały dodatkowo zmodernizowane. Różnica będzie więc kolosalna- dodał Brytyjczyk.
Źródło: TouringCarTimes.com