Wypowiedzi Renault po ostatnim dniu testów

Robert Kubica: "Po południu było już sucho i zdołaliśmy poprawić trochę samochód"
13.02.1018:55
Marek Roczniak
7769wyświetlenia

Zespół Renault zakończył dzisiaj czterodniowe testy na torze Jerez. W sobotę za kierownicą bolidu R30 zasiadł Robert Kubica, uzyskując czwarty czas dnia - 1:20,358.

Rano, kiedy nawierzchnia była jeszcze wilgotna, zespół z Enstone mocno ograniczył swoją aktywność, jednak poprawa warunków po południu umożliwiła Kubicy wykonanie kilku dłuższych przejazdów i kontynuowanie pracy nad ustawieniami nowego samochodu. W sumie Polak przejechał dzisiaj 85 okrążeń.

Robert Kubica: Rano znowu nie mieliśmy szczęścia do pogody, ale po południu było już sucho i zdołaliśmy poprawić trochę samochód. Każdego kolejnego dnia testów auto lepiej się prowadzi, a postęp dokonany w tym tygodniu potwierdza, że zmierzamy we właściwym kierunku.

Alan Permane, szef inżynierów: To był wolny początek dnia, jako że było sporo deszczu, zatem rano nie jeździliśmy zbyt dużo. Wykonaliśmy parę przejazdów na deszczowych oponach, aby sprawdzić samochód, a potem czekaliśmy na wyschnięcie toru. Jak tylko warunki były wystarczająco dobre na założenie slicków, wyjechaliśmy na tor i rozpoczęliśmy program pracy nad ustawieniami, uzyskując wyraźne postępy. Zdołaliśmy poprawić osiągi oraz właściwości jezdne samochodu i Robert zakończył dzień bardzo zadowolony z obrotu spraw.

Harmonogram Renault na testy w Jerez w dniach 17-20 lutego:
  • środa i czwartek - Witalij Pietrow

  • piątek i sobota - Robert Kubica


Źródło: RenaultF1.com

KOMENTARZE

17
wojo75
14.02.2010 05:35
Moim zdaniem sezon 2009 byłby w miarę udany gdyby przepisy nie były jak "polskie prawo" i kazdy brał je pod siebie a raczej pan Brawn. Skąd Kubica w testach mógł wiedziec o tym ze powinien miec "dziury" w podwoziu.... Miejmy nadzieje ze w tym roku beda przepisy jasno interpretowane.
YeDa
14.02.2010 02:21
Nie dajmy się zwariować, jeszcze tylko miesiąc.
IceOne
13.02.2010 11:45
ale macie problem .powiedzial to, powiedzial tamto.Przeciez wiadomo ze nie powie - -ale mamy syfiasty bolid,ten zespol to padaka, czy cos w tym stylu( czy to o BMW czy to o Reno).--Nikt tak nie mowi a jesli juz to zadko sie to zdarza.Kubica jest w nowym zespole, zespole szukajacym sponsora,nawet jesli maja braki to musza je ukrywac.Potencjalny sponsor szuka dla siebie jak najlepszego zespolu a w dziesiejszych czasach wybor jest duzy,wiec kazdy musi dbac o swoj wizerunek w wypowiedziach,czysty PR i tyle. Wszystkie wypowiedzi zostana zweryfikowane w trakcie sezonu, dzis to tylko slowa.Zapewne sam Kubca nie wie gdzie na tle rywali jest Reno, a to ze bolid coraz lepiej sie prowadzi wcale nie oznacza ze jest szybki. Poczekajmy jeszcze troche a wszystko wyjdzie w praniu. Bahrain juz niedlugo.
Luby.T
13.02.2010 10:12
Endrju Szopen - masz rację, że wypowiedzi zawodników nie zawsze trzeba brać do siebie. Jak pisze @Klakier, kierowcy nieraz wola siedzieć cicho i tylko zdawkowo komentować. Dlatego lepiej spojrzeć zawsze szerzej na wypowiedzi członków zespołu, a w Renault często podkreślają, że bardzo biorą pod uwagę sugestie Roberta. Widać, że team i Kubica już na początku sobie ufają i chyba dobrze się dogadują, a w takiej atmosferze jest o wiele łatwiej walczyć o dobre wyniki. Dlatego ja, z optymizmem patrzę na tegoroczny sezon.
zdekon
13.02.2010 10:03
http://www.f1wm.pl/kubica/?dzial=1&id=10959 http://www.f1wm.pl/kubica/?dzial=1&id=11149 w tych wywiadach kubica nigdzie nie mówi że jest dobrze w sumie to nie miał wtedy porównania zupełnie inny samochód. Wypowiada się bardzo asekuracyjnie że będzie wyciskał ile się da z bolidu na 2009 rok. Mówi że na starcie sezonu mogą być w czołówce i w sumie miał rację w pierwszym wyścigu walczyli o zwycięstwo:)
Klakier
13.02.2010 09:11
... ale zwróć uwagę że BMW uparło się na KERS i wokół tego budowało bolid. A Kubica tak naprawde do KERSU najmniej im pasował to żeby im nie psuć ogólnego wizerunku siedział cicho i ogólnikowo stwierdzał - "dobrze mi się jeździ". Według mnie w BWM Kubica miał "kaganiec" nałożony co może powiedzieć. Porównując obecne jego wypowiedzi z tymi kiedy jeździł dla BMW to jak niebo i ziemia.
Endrju Szopen
13.02.2010 08:50
...co nie zmienia faktu, że Robertowi dobrze się jeździło na testach przed 2009, a w trakcie sezonu nagle wszystkiego zaczęło mu brakować :) I mi chodzi tylko o to, że to że coś powiedzą to może za wiele nie znaczyć albo nie pokrywać się z rzeczywistością :)
Luby.T
13.02.2010 08:46
@ Endrju Szopen - wszystko się zgadza. W 2008 roku bolid BMW na zimowych testach spisywał się słabo. Dopiero poprawki tuż przed rozpoczęciem sezonu pozwoliły Kubicy na dobre wyniki. W sezonie 2009 początek testów wydawał się obiecujący, ale porównywanie się do McLarena i Ferrari nie wyszło BMW na dobre, mimo, że właśnie wtedy Robert zwracał uwagę na Brawna. A przed rozpoczęciem sezonu stawiał, że Buton może zdobyć mistrza. A co do testów i Renault, to słowa "Zdołaliśmy poprawić osiągi oraz właściwości jezdne samochodu i Robert zakończył dzień bardzo zadowolony z obrotu spraw" z ust Willy Rampfa i Mario Theissena nigdy by nie padły. BMW robiło bolid a Kubica musiał się do niego przystosować. W Renault jak widać filozofia jest inna. Inżynierowie wspólnie z Polakiem tworzą wyścigówkę, a taka sytuacja na pewno jest korzystniejsza żeby osiągnąć dobre wyniki, szczególnie z Kubicą.
marrkj
13.02.2010 08:46
tyle że on mowi o 2009 a nie o 2008 ja też dzisiaj kolacje robie i mi się przypomniało jak to robert chwalił bmw w tamtym roku na testach
Lolkoski
13.02.2010 08:39
Endrju Szopen - tylko pamiętaj że w 2008 roku w testach BMW szło słabo a dopiero potem się okazało że mają konkurencyjny bolid
prz20
13.02.2010 08:26
te malowania kaskow juz zostana na caly sezon???
kamil - fan f1
13.02.2010 07:43
http://confidential-renault.fr/Les-nouveaux-casques-de-Kubica-et-Petrov-i503 Nowe malowania kasków Roberta i Witalija
Endrju Szopen
13.02.2010 07:25
A proszę bardzo - "Auto Motor i Sport Extra", nr 1/2009, cena 11,90 :P Wywiad z RK - strony 22-27. Rozmawiał: Roman Popkiewicz. RP - Z jakiego poziomu startujecie z nowym autem? (...) RK - Według mnie poziom jest lepszy niż ten, z którego startowaliśmy w ubiegłym roku. To na pewno. (...) Teraz to co wyciskamy z bolidu na pierwszych kilometrach jest o wiele lepsze, tak też miejmy nadzieję, że początek sezonu też będzie bardziej pozytywny niż ubiegłoroczny. Nadmienię, że gazeta wyszła w marcu, kiedy istaniał już Brawn GP :) A, i nie zarzucam, że Robert jedno mówi, drugie robi. Tylko, że słowa nigdy nie są wyznacznikiem do ustalanie formy, itd. Co widać z perspektywy czasu w przypadku Roberta :)
Klakier
13.02.2010 07:05
Endrju Szopen - podaj dokładnie źródło gdzie Kubica tak mówił że był zadowolony z przygotowań do 2009 bo jakoś nigdzie nie spotkałem się żeby Kubica w ten sposób się wypowiadał a wręcz przeciwnie. A już skoro zarzucasz Kubicy że co innego mówi a co innego robi to prośba o nazwe gazety , link cokolwiek.
Simi
13.02.2010 06:14
testauto - w BMW też nie byłbym zadowolony :D Zresztą Robert sam przyznał, że nigdy za dobrze nie czuł się w BMW. Może to był powód :) Ciekawe na ile (czy w ogóle) konkurencyjne będzie Renault w tym sezonie.
Endrju Szopen
13.02.2010 06:14
Podczas testów przed sezonem 2009 też był zadowolony... :P Jako dowód mam wywiad w jednej z gazet, nie pamiętam której, ale wypowiadał się, że są w lepszym miejscu niż byli przed 2008; a po Abu Dhabi A.D. 2009 mówił, że w porównaniu do 2008 był przygotowany w bardzo małym stopniu... Więc słowa to jedno, a czyny... :P
testauto
13.02.2010 06:09
...." i Robert zakończył dzień bardzo zadowolony z obrotu spraw”. - i to jest bardzo pocieszające, bo zadowolony Kubica to rzadkość.