HRT przedstawia bolid i Chandhoka jako drugiego kierowcę

Prezentacja miała miejsce w Auditorio de Murcia na oczach kilku wybitnych gości
04.03.1014:31
Marek Roczniak
17787wyświetlenia

Zgodnie z zapowiedziami, dzisiaj w Murcji odbyła się prezentacja Hispania Racing F1 Team (w skrócie HRT). Odsłonięcie bolidu na sezon 2010 i potwierdzenie Karuna Chandhoka jako drugiego kierowcy obok Bruno Senny odbyło się w obecności prezesa pierwszego hiszpańskiego zespołu Formuły 1 - Jose Ramona Carabante.

Prezentacja miała miejsce w Auditorio de Murcia na oczach kilku wybitnych gości, wliczając w to prezydenta regionu Murcja - Ramona Luisa Valcarcela i szefa hiszpańskiej federacji ds. sportów motorowych - Carlosa Gracii. Zespół pierwotnie nosił nazwę Campos Meta 1, jednak po tym, jak nie wypaliły plany Adriana Camposa, kontrolę na ekipą przejął Carabante, zmieniając jej nazwę na HRT.

Szef zespołu Colin Kolles powiedział: Jestem bardzo zadowolony, że mogliśmy wykorzystać lokalizację w Murcji do zaprezentowania dzisiaj malowania naszego samochodu, które odzwierciedla tożsamość Murcji. Skompletowaliśmy także skład kierowców, zatrudniając jako drugiego kierowcę Karuna Chandhoka na nasz pierwszy sezon w F1. Byliśmy pod dużym wrażeniem osiągów Karuna w GP2. Indie to wspaniały kraj i wspaniale byłoby dla tego sportu, gdyby na starcie pierwszego Grand Prix Indii pojawił się kierowca z tego kraju.

Murcja jest częścią korzeni tego zespołu. Wszystko jest już na miejscu po niewiarygodnym wyścigu z czasem przy rejestracji nazwy zespołu i naprawdę jestem głęboko przekonany, że mamy doskonałą platformę do dalszego rozwoju w kierunku uzyskania mocnych osiągów w sezonie 2010. Teraz musimy skupić się na wspólnej pracy. Jako zespół musimy razem uczyć się i rozwijać.

Jose Ramon Carabante dodał: Nowy zespół HRT F1, Hispania Racing F1 Team, narodził się w Murcji. Jestem dumny, że mogę powitać wszystkich tutaj w Murcji, gdzie zespół ma swoje korzenie i zapewnić mojemu krajowi zaszczyt posiadania pierwszego hiszpańskiego zespołu Formuły 1. Nazwa zespołu zawiera wyraz Hispania, który jest nazwą nie tylko jednej z moich firm, ale też romańską nazwą Półwyspu Iberyjskiego. Odzwierciedla to nową tożsamość zespołu. Rok 2010 będzie znaczącym debiutem dla zespołu i kierowców, którzy zasiądą za kierownicami samochodów HRT F1 Team.

^galeria,265

Źródło: Pitpass.com

KOMENTARZE

51
Adakar
06.03.2010 06:00
@pawlok1 , kolejna osoba którą trzeba uświadamiać, żeby myślała szerszymi kategoriami. A nie sądzisz, że Dallarka nie da dupy wycierać swoją nazwą i miałaby "specjalnie" budować gniota w ramach minimalnego budżetu etc. Sądzisz że dla Dallary prestiżem i spełnieniem marzeń byłoby bujanie się w końcu stawki ? Przecież to de facto oni zaprojektowali bolid i to na nich spadłaby krytyka i ... reklamacja. a to co napisał paolo. Tez mnie rozbroił Senna ... na jakim świecie ten dzieciak żyje. Raz że zawieszenie ze stali, to jeszcze twierdzi ze będą szybsi od Lotusa i Virgina ... mimo że ani jednego testowego kilometra nie zrobili. Pomijam wogole fakt DOTARCIA do mety. Testy wlasnie mają służyć eliminowaniu wad (Virgin hydraulika czy mocowanie przedniego skrzydla, Lotus - wspomaganie ukladu kier. i "brak" downforce) Samo takie "uświadomienie" sobie, w jakich obszarach mamy do nadrobienia juz wiele daje. Hispania jest w LESIE, będą mieli sekunde, dwie ... DO LOTUSA i VIRGIN. Poza tym chyba dzieciak Senna nie uświadomił sobie że obecnie bolidy F1 ważą prawie 0,8 TONY ! to odnosnie jego porownania do GP2
paolo
05.03.2010 10:58
Z jednej strony bieda straszna, a z drugiej to w końcu Dallara. Żadna inna firma na świecie nie wyprodukowała chyba więcej single seaterów open wheel niż oni. Ciekawą wyliczankę Senna przedstawił. Dallara robi bolidy GP2, a VR i Lotus byli ledwo s/okr szybsi od GP2. Dallara twierdzi, że jest szybsza "sama od siebie" co najmniej 2s. Działa na wyobraźnię choć na zdrowy rozum wydaje się niemożliwe żeby bez testów pokonali pozostałych nowicjuszy. Powiem szczerze, że ta wyliczanka Senny bardzo mnie zaintrygowała i dała do myślenia. Może nie będzie z nimi tak tragicznie? Inna sprawa, że bolid sam nie pojedzie i szybkość to jedno, a meta to inna sprawa. No i rozbroił mnie tekst o zawieszeniu. Bolid będzie 20kg cięższy bo nie było kasy na kompozytowy zawias...
pawlok1
05.03.2010 09:45
Interesująca walka się zapowiada na tyłach stawki! Virgin, Lotus i HRT. Wszyscy zaczynają od początku. 1. Virgin upiera się przy CFD + minimale ograniczenie kosztów. 2. Lotos wybiera konserwatywne rozwiązania nie licząc się z kosztami. 3. HRT korzysta z doświadczenia Dallary posiadającej olbrzymie doświadczenie, która produkuje bolidy niemal seryjnie (ale pewnie istnieje dodatkowy czynnik typu: zbudujemy Tobie bolid na miarę twoim funduszy na niego :) )?
Wrzatek
05.03.2010 08:06
Mi się wydaje że mogą być najlepsi z debiutantów. Oczywiście nie na początku sezonu, bo właściwie część ,,nieeuropejska" to będą dla nich testy, ale później już tak. W końcu to nie oni robili bolid tylko Dallara. W filmie z prezentacji jest fajna scena, jak Senna wchodzi do bolidu, a Chandhok wsadza mu kierownicę. W tym momencie sobie pomyślałem, że już jest podział na nr.1 i nr.2 :D.
Simi
05.03.2010 02:26
No i stało się. Chandhok drugim kierowcą. Nie jestem do tego kierowcy przekonany, ale póki co nie było go w F1, więc nie wiem jak poradzi sobie w stawce.
motorsportfan96
05.03.2010 02:20
Senna bedzie w 20 po wyscigach chyba za nieukonczy wyscigow.Chandhok tak samo.sensacja bedzie zdobycie punktu przez team.Kubica tez ma sponsora i to polskiego prosucent nowego napoju enercetycznego
Diesel92
05.03.2010 11:50
@Adakar, BMW F1.09 na początku sezonu miało nie lepsze. I ja bym się zdziwił, jeśli przejechaliby te 15 okrążeń. Zero testów. Praktycznie zerowa wiedza o bolidzie... Będzie im cięzko ;/
pawelf1
Adakar
05.03.2010 11:23
Speedster, to jest sponsor Bruno Senny ... tak samo jeden ze sponsorow Kamui pojawi sie juz od samego poczatku na bolidzie Saubera. Wogole caly bolid jest strasznie surowy... przednie skrzydlo to jakas "kpina" ;-) wg mnie to bedzie naprawde ruchoma szykana ... zdublują ich po +- 15 okrążeniach.
Speedster
05.03.2010 09:51
@ up - no ja zauwazylem conajmniej jednego sponsora - Embratel, przyjrzyj się
Heikki
05.03.2010 09:42
Jakies to szkolne malowanie... wyglada jak by go pomalowali farbą podkładową..:D I sponsorow nie ma.... nos podobny do VR pożyjemy zobaczymy
Speedster
05.03.2010 07:59
I świetnie, mam nadzieję że mają wystarczająco dużo kasy i determinacji żeby podczas pierwszych GP potestować troche swój bolid i ogarnąć go tak żeby nie wlekli się 10 sekund za calą stawką - pamiętajcie, 0km przedsezonowych testów! Mam również nadzieję że nie odejdą w trakcie sezonu... Ze wszystkich nowych zespołów które dotychczas pokazały swoje bolidy oni niestety są najmniej przekonywujący, nawet pomimo calego doświadczenia Dallary...
pitstop
05.03.2010 07:51
Jezuuu, Luco Badoerze, wracaaaaaj....
raffus
04.03.2010 11:29
Bardzo rozbudowany dyfuzor ;) - http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_gallery_image_display.php?fes_gal_id=1092&fes_image_number=7&fes_reverse_order=
dz
04.03.2010 10:55
powiem że na pierwszy rzut oka wygląda całkiem solidnie , widze tam nowe rozwiązania takie jakich nie widziałem gdzie indzij , osobliwie wyglądają wloty chłodzące hamulce są ogromne , tylna sekcja tez jest fikuśnie zakończna , no i malowanie też bardzo fajne . HRT do boju ;)
mlospeed
04.03.2010 09:26
Ja jestem niemal pewien, że Dallara wykonała kawał dobrej roboty i ten bolid ma spory potencjał, myślę że już traci mniej niż 4 sek. do czołówki :) Pozostaje kwestia objeżdżenia kierowców - debiutantów ale jak zrobią swoje kilometry na pierwszych GP to będzie już tylko lepiej, najważniejsze że HRT się pokazał..
marcinp
04.03.2010 09:10
Ja mysle że od Barcelony:) Akurat bedzie czas na testy a co własne GP to własne trzeba się pokazać :) Co więcej ten bolid był gotowy dawno temu .Gdyby nie kasa jeździli by od początku testów. To nie jest USF1.
buran
04.03.2010 09:06
@marcinp fakt, jedynym problemem jest brak testów, ale mimo to optymistycznie na nich patrzę i myślę, że w drugiej połowie sezonu mogą sie prezentować najlepiej z nowych.
marcinp
04.03.2010 09:03
@buran też mi się tak wydaje. Do tego przód przypomina troszkę Merca z profilu. Ja miałem mieszane uczucia co do VR czy Lotusa a ten mi się podoba po prostu. I nie sadze że Dalara coś zwaliła.Mają własny tunel więc to żadne CFD. Może być niespodzianka.
buran
04.03.2010 09:00
odnoszę, wrażenie, że mocno wzorowali się na BGP 001. jak dla mnie za wyjątkiem przodu jest bardzo podobny.
marcinp
04.03.2010 08:53
Przypominam szanownym że to bolid Dalary która ma sporą wiedzę w konstruowaniu bolidów. Campos czy jak kto woli HRT nic samemu nie zrobili.Jak sądze także Dalara zadba o rozwój tego auta. I to może być niespodzianka bo za 2-3 wy scigi okaże się że ten ledwo zipiący team ma całkiem udany samochód . Co do kierowców pożyjemy zobaczymy.
BlindWolf
04.03.2010 08:09
Przy kiepskiej pogodzie lub cienkim oświetleniu może być mylony ze "Srebrną Strzałą "
push_mss
04.03.2010 07:57
Jak na moje oko to wygląda na typowy bolid który wlecze się na szarym (hehehe) końcu. Ale cóż, takie też muszą być.
leni93
04.03.2010 07:57
przedni nos to normalnie ten sam co Virgin Racing, ale kolorystyka mi sie podoba, ale czy zespół który nie przejechał ani jednego kilometra jest w stanie coś osiągnąć to nie wiem
pawelf1
04.03.2010 07:54
Senna nie wygląda śmiesznie w tej czapce strasznie przypomina wujka
cobra
04.03.2010 07:50
Dobry team ma mieć solidne bolidy a nie prezentację. ;) Za nieco ponad tydzień przekonamy się czy to jakieś totalne science-fiction, które nie weźmie nawet udziału w qualu, czy coś więcej.
pawelf1
04.03.2010 07:50
Wloty do hamulców chyba są jakieś takie nierealne wręcz.... ogólnie bolid kiepską ma oprawę graficzną brak sponsorów nie pomaga, lotus i virgin też dużo kasy nie mają ale chociaz grafika jakiegoś zatrudnili http://www.f1fanclub.pl/2010/03/pierwsze-zdjecia-oraz-prezentacja.html
temal
04.03.2010 07:34
jakoś nieprofesjonalnie i skromnie
sebasKERS
04.03.2010 07:17
http://www.f1fanclub.pl/2010/03/pierwsze-zdjecia-oraz-prezentacja.html o panie jakie wloty od chlodzenia hamulcow ! :)
lipus
04.03.2010 07:07
Coś tam zbudowali, jak będzie jeździć się okaże. Stroje w szyciu? Senna w gajerku i czapeczce wygląda co najmniej śmiesznie.
Amalio
04.03.2010 07:04
Siakiś podobny do Virgina się z przodu wydaje.
CamilloS
04.03.2010 06:48
@FlyeThemoon Sauber został przy nazwie "BMW Sauber F1 Team" aby nie utracić części zysków z transmisji TV. Bolid zrobiony na "chybił-trafił" raczej zapewnia im status "Czerwonych latarni" :P
Loxley
04.03.2010 06:45
bolid wygląda nieźle, zobaczymy jak będzie jeździć. jak się nie posypie podczas weekendu, będzie dobrze.
FlyeThemoon
04.03.2010 06:44
:D Myślałem że BMW nie będzie w tym sezonie http://www.tvn24.pl/12694,1646086,0,1,trzynastka-nie-pojedzie-w-formule-1,wiadomosc.html
fernandof1
04.03.2010 06:35
nawet nawet czyli pojadą w bahrainie ? ale jak by krótszy od innych ale to chyba złudzenie
mateuszj90
04.03.2010 04:31
Moim zdaniem Chandhok nie zasługuje na miejsce F1 ,on jeździł bardzo przeciętnie w GP2.Ciekawe jakie inne kandydatury rozważali czy po prostu ilość pieniędzy decydowała .Mimo wszystko życzę powodzenia tej ekipie zresztą jak reszcie debiutantów.
buran
04.03.2010 04:12
w sumie są 3 http://www.laverdad.es/murcia/20100304/deportes/motor/monoplaza-hispania-racing-esta-201003041629.html
mbg
04.03.2010 03:50
http://www.laverdad.es/murcia/noticias/201003/04/Media/IMG_0586--647x231.jpg pierwsze foto
Kamikadze2000
04.03.2010 03:30
Zakontraktowanie dwóch żółtodziobów raczej nie jest najlepszą opcją, no ale skoro inni nie dawali więcej szmalu.... Cóż, tylko im życzyć powodzenia!!! ;)) @A.S. - mnie również to zdanie rozwaliło, heh... Chandhok i świetne osiągi?? Mógł sobie darować tę wypowiedź.
SirKamil
04.03.2010 03:29
przecież to toyota tf109...
archibaldi
04.03.2010 03:24
no malowanie ma Hispańskie więc to może być toto
kingmaster86
archibaldi
04.03.2010 03:09
ciekawe czy Chandhok posłuchał rad marketingowców i zrezygnował z jednej, dużej brwi na rzecz dwóch klasycznych ;)
Adakar
04.03.2010 03:02
nie. Bolid tez dziś. Niby juz czas ... pisano że "afternoon". Na pitpassie wisi "picture to follow soon" ... pewnie do 18:00 sie cos pojawi. Oficjalna strona ciagle pokazuje logo Campos Meta i hasło "under construction"
Pointrox
04.03.2010 02:04
Dzisiaj była dopiero prezentacja Karuna jako kierowcy. A sam bolid przedstawią bodajże jutro.
Razor
04.03.2010 01:58
jest chyba kierownikiem
Beeneton
04.03.2010 01:56
A co z Adrianem Camposem? Pełni on jakąs funkcje w zespole?Jest udziałowcem?
A.S.
04.03.2010 01:50
" Byliśmy pod dużym wrażeniem osiągów Karuna w GP2." - ha, ha, ha, jesteście chyba pod dużym wrażeniem osiągów Karuna w temacie wniesienia kasy do zespołu od sponsorów:)
Maly-boy
04.03.2010 01:38
Malezyjski Lotus ,Force India ,Mercedes vel Deutschland team,Brytyjski McL,słowiańskie Renault a teraz Hispania Racing Team ;p
Maraz
04.03.2010 01:37
Też chciałbym wiedzieć, na razie nigdzie ani śladu... :)
dz
04.03.2010 01:36
:) gdzie foty?? :)))))))))))))))))))))))))))