Nowy układ Silverstone prawie gotowy

Prace mają zostać ukończone do końca marca
10.03.1010:18
Paweł Zając
1811wyświetlenia

Prace na Silverstone dobiegają końca - taką informacje możemy przeczytać we wczorajszym oświadczeniu organizatorów Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Wielomilionowa inwestycja, obejmująca nowy układ toru, który zostanie wykorzystany podczas tegorocznego wyścigu, oraz unowocześnienie terenu przeznaczonego dla kibiców, ma zostać zakończona pod koniec marca.

Z nowego układu toru skorzysta w tym roku wiele międzynarodowych serii wyścigowych. Pierwszą serią, która sprawdzi nowy tor będzie FIA GT na początku maja. Formuła 1 zagości tutaj w lipcu. Ponadto na Silverstone pojawią się także dwukołowe maszyny w postaci wyścigów MotoGP i World Superbike.

Praca na torze przebiega zgodnie z planem - powiedział Richard Phillips, dyrektor zarządzający Silverstone. Ekipa pracuje cały czas, nawet przy niezbyt dobrej pogodzie, by mieć pewność, że tor będzie gotowy na czas. Układ toru przy Brooklands i Woodcote jest już gotowy, wliczając w to nowe asfaltowe pobocze przy szybkim wjeździe na prostą startową. Ponadto prace nad nową częścią toru od Abbey aż do Arena Complex oraz wokół National Straight również przebiegają całkiem nieźle.

Nadal trwa jednak sporo prac, które obejmują nowe wzniesienia oraz miejsca z dobrym widokiem dla widzów, które nie zostaną w marcu ukończone. Dodatkowo przy nowym Stowe Complex budowane są budynki konferencyjne oraz gościnne - dodał Phillips.

Źródło: Silverstone.co.uk

KOMENTARZE

7
Kamikadze2000
10.03.2010 06:21
A mi się tam podoba, że Silverstone trochę się zmieni. W ogóle najlepiej byłoby, gdyby cyklicznie rozgrywano poszczególne rundy na różnych konfiguracjach. Byłoby ciekawie! :))
vermaden
10.03.2010 12:14
@Maly-boy Z jednej strony tak, ale samochodow tak szybko nie zmienimy, a na totach z dluga prosta jest to o wiele latwiejsze, a takie raczej krotkie krete tory bez takiej prostej strasznie to ograniczaja. Osobiscie chcialbym zobaczyc jakby sie to rozwiazanie FIA w praktyce sprawdzalo: http://www.formula1.com/news/headlines/2005/10/3764.html Wstepne analizy wygladaly obiecujaco, ale nie wiem czemu porzucono ten projekt: http://www.fia.com/resources/images/1306371943__CDG_Air_Flow_graphic.jpg Dobrze, ze od przyszlego roku nie bedzie juz podwojnych dyfuzorow, co tez powinno troche pomoc w tym temacie.
Maly-boy
10.03.2010 11:16
Vermaden znikome ilości manewrów wyprzedzania to w dużej większości wina konstrukcji bolidów a nie torów
McLuke
10.03.2010 11:04
Lepszy stary, zmodyfikowany Silverstone, niż byle jaki i (zapewne) nudny Donnigton w środku pola :P ;)
Ralph1537
10.03.2010 10:47
stary układ toru był lepszy
vermaden
10.03.2010 10:30
@Sallerek Silverstone juz jest procesja bez wyprzeszania (chyba ze spadnie deszcz, to wtedy dopiero chce sie ogladac), jezeli wprowadzone zmiany chociaz w malym stopniu pozwola na wyprzedzanie, to oby wiecej takich poprawek. Podobnie z Catalnunia i torze w Walencji, bez zmian znowu beda procesje ...
Sallerek
10.03.2010 09:37
Nie podoba mi sie ten nowy układ, zdecydowanie został bym przy poprzednim :)