Giovanardi i Kane zwycięzcami podczas pierwszej rundy BTCC
Giovanardi wygrał dwa z trzech wyścigów i objął prowadzenie w mistrzostwach
05.04.1012:03
2363wyświetlenia
Wyścig I
Fabrizio Giovanardi we wspaniałym stylu powrócił do serii BTCC, zwyciężając w pierwszym wyścigu serii British Touring Car Championship w tym sezonie.
Dwukrotny mistrz BTCC, który w ubiegłym tygodniu nie miał nawet ważnej licencji wyścigowej i w ostatniej chwili podpisał umowę z zespołem Triple Eight na start w pierwszej rundzie tegorocznych mistrzostw, do wyścigu ruszył z drugiej pozycji. Przez pierwsze sześć okrążeń utrzymywał tą pozycję, kiedy w Hondzie lidera - Gordona Sheddena doszło do pęknięcia przedniej, lewej opony. Shedden wypadł na szybkim zakręcie Church, z dużą siłą uderzając w bariery, co umożliwiło Włochowi objęcie prowadzenia.
W samochodzie drugiego z zawodników Hondy - Matta Neala również doszło do uszkodzenia opony, co dla Giovanardiego było sygnałem do uspokojenia tempa. Nie przeszkodziło mu to jednak w odniesieniu zwycięstwa z przewagą ponad trzech sekund nad Jasonem Plato. Podium uzupełnił Mat Jackson, który po problemach obydwu Hond awansował z piątej na trzecią pozycję.
Wyścig II
Drugi wyścig dnia Giovanardi zdominował już całkowicie, prowadząc przez cały dystans i odnosząc swoje 24 zwycięstwo w brytyjskich mistrzostwach.
Włoch wyśmienicie wystartował i w ciągu pierwszych trzech okrążeń wypracował 1,5 sekundy przewagi nad rywalami. Za jego plecami toczyła się natomiast fascynująca walka o drugą lokatę. Uczestniczyli w niej Jason Plato, Paul O'Neill oraz Mat Jackson, który po nieudanym starcie zdołał odzyskać stracone pozycje. Na końcowym etapie wyścigu dołączył do nich Matt Neal, który najpierw wyprzedził Jacksona na dohamowaniu przed zakrętami Complex, a na kolejnym okrążeniu uporał się z O'Neillem.
Neal następnie zaczął zbliżać się do Jasona Plato, a podczas przedostatniego okrążenia, na dohamowaniu przed ostatnią szykaną zrównał się z kierowcą Chevroleta. Pomiędzy zawodnikami doszło do kontaktu, w wyniku którego Plato wpadł w poślizg i spadł na czwarte miejsce. Neal podczas ostatniego okrążenia utrzymał dobre tempo i obronił lokatę przed Paulem O'Neillem.
Wyścig III
W trzecim wyścigu dnia zwycięstwo odniósł Steven Kane, dla którego jest to pierwsza wygrana w serii BTCC. Tuż za nim do mety dojechał jego zespołowy partner - Mat Jackson.
Przed rozpoczęciem wyścigu w wyniku losowania odwrócona została kolejność czołowej dziewiątki kierowców, dzięki czemu z pole position wystartował Rob Collard z zespołu WSR. Kane ruszył z drugiego miejsca i po starcie wyścigu dwójka kierowców w niezmienionej kolejności zdołała oddalić się od pozostałych zawodników. Wkrótce jednak do walki o zwycięstwo włączył się Matt Neal, który przebijał się przez stawkę po starcie z ósmego miejsca.
Kluczowy moment wyścigu miał miejsce na siódmym okrążeniu, kiedy Neal na dohamowaniu przed ostatnią szykaną znalazł się obok dwójki liderów. Kierowca Hondy wyprzedził Kane'a, jednakże w szykanie zabrakło miejsca dla dwóch aut, w wyniku czego Neal uderzył w BMW Roba Collarda, spychając go na barierę i uszkadzając własny samochód. Kane zdołał ominąć ten incydent i objął prowadzenie w wyścigu.
Wkrótce dołączył do niego drugi z kierowców Airwaves BMW - Mat Jackson i dwójka po zjechaniu samochodu bezpieczeństwa, który został wysłany na tor po kolizji Neala i Collarda, rozpoczęła walkę o zwycięstwo. Jackson nie wykorzystał jedynej szansy na wyprzedzenie Stevena, która pojawiła się dla niego na dwa okrążenia przed metą i obydwaj zawodnicy już bez walki ukończyli wyścig. Dalsze miejsca zajęli Jason Plato, Gordon Shedden i Fabrizio Giovanardi, który dzięki dobrym rezultatom objął prowadzenie w mistrzostwach.
Warto odnotować, iż podczas tego wyścigu zawodnicy zespołu Team Aon zdobyli pierwsze w historii BTCC punkty dla samochodów napędzanych przez silniki z instalacją LPG.
Źródło: Autosport.com
Fabrizio Giovanardi we wspaniałym stylu powrócił do serii BTCC, zwyciężając w pierwszym wyścigu serii British Touring Car Championship w tym sezonie.
Dwukrotny mistrz BTCC, który w ubiegłym tygodniu nie miał nawet ważnej licencji wyścigowej i w ostatniej chwili podpisał umowę z zespołem Triple Eight na start w pierwszej rundzie tegorocznych mistrzostw, do wyścigu ruszył z drugiej pozycji. Przez pierwsze sześć okrążeń utrzymywał tą pozycję, kiedy w Hondzie lidera - Gordona Sheddena doszło do pęknięcia przedniej, lewej opony. Shedden wypadł na szybkim zakręcie Church, z dużą siłą uderzając w bariery, co umożliwiło Włochowi objęcie prowadzenia.
W samochodzie drugiego z zawodników Hondy - Matta Neala również doszło do uszkodzenia opony, co dla Giovanardiego było sygnałem do uspokojenia tempa. Nie przeszkodziło mu to jednak w odniesieniu zwycięstwa z przewagą ponad trzech sekund nad Jasonem Plato. Podium uzupełnił Mat Jackson, który po problemach obydwu Hond awansował z piątej na trzecią pozycję.
Wyścig II
Drugi wyścig dnia Giovanardi zdominował już całkowicie, prowadząc przez cały dystans i odnosząc swoje 24 zwycięstwo w brytyjskich mistrzostwach.
Włoch wyśmienicie wystartował i w ciągu pierwszych trzech okrążeń wypracował 1,5 sekundy przewagi nad rywalami. Za jego plecami toczyła się natomiast fascynująca walka o drugą lokatę. Uczestniczyli w niej Jason Plato, Paul O'Neill oraz Mat Jackson, który po nieudanym starcie zdołał odzyskać stracone pozycje. Na końcowym etapie wyścigu dołączył do nich Matt Neal, który najpierw wyprzedził Jacksona na dohamowaniu przed zakrętami Complex, a na kolejnym okrążeniu uporał się z O'Neillem.
Neal następnie zaczął zbliżać się do Jasona Plato, a podczas przedostatniego okrążenia, na dohamowaniu przed ostatnią szykaną zrównał się z kierowcą Chevroleta. Pomiędzy zawodnikami doszło do kontaktu, w wyniku którego Plato wpadł w poślizg i spadł na czwarte miejsce. Neal podczas ostatniego okrążenia utrzymał dobre tempo i obronił lokatę przed Paulem O'Neillem.
Wyścig III
W trzecim wyścigu dnia zwycięstwo odniósł Steven Kane, dla którego jest to pierwsza wygrana w serii BTCC. Tuż za nim do mety dojechał jego zespołowy partner - Mat Jackson.
Przed rozpoczęciem wyścigu w wyniku losowania odwrócona została kolejność czołowej dziewiątki kierowców, dzięki czemu z pole position wystartował Rob Collard z zespołu WSR. Kane ruszył z drugiego miejsca i po starcie wyścigu dwójka kierowców w niezmienionej kolejności zdołała oddalić się od pozostałych zawodników. Wkrótce jednak do walki o zwycięstwo włączył się Matt Neal, który przebijał się przez stawkę po starcie z ósmego miejsca.
Kluczowy moment wyścigu miał miejsce na siódmym okrążeniu, kiedy Neal na dohamowaniu przed ostatnią szykaną znalazł się obok dwójki liderów. Kierowca Hondy wyprzedził Kane'a, jednakże w szykanie zabrakło miejsca dla dwóch aut, w wyniku czego Neal uderzył w BMW Roba Collarda, spychając go na barierę i uszkadzając własny samochód. Kane zdołał ominąć ten incydent i objął prowadzenie w wyścigu.
Wkrótce dołączył do niego drugi z kierowców Airwaves BMW - Mat Jackson i dwójka po zjechaniu samochodu bezpieczeństwa, który został wysłany na tor po kolizji Neala i Collarda, rozpoczęła walkę o zwycięstwo. Jackson nie wykorzystał jedynej szansy na wyprzedzenie Stevena, która pojawiła się dla niego na dwa okrążenia przed metą i obydwaj zawodnicy już bez walki ukończyli wyścig. Dalsze miejsca zajęli Jason Plato, Gordon Shedden i Fabrizio Giovanardi, który dzięki dobrym rezultatom objął prowadzenie w mistrzostwach.
Warto odnotować, iż podczas tego wyścigu zawodnicy zespołu Team Aon zdobyli pierwsze w historii BTCC punkty dla samochodów napędzanych przez silniki z instalacją LPG.
Źródło: Autosport.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Steven Kane (11) | BMW 320si E90 | 18 | 0h25m29,299 | 15 | |
2 | Mat Jackson (5) | BMW 320si E90 | 18 | +0:01,096 | 12 | |
3 | Jason Plato (2) | Chevrolet Cruze | 18 | +0:01,543 | 10 | |
4 | Gordon Shedden (52) | Honda Civic | 18 | +0:01,733 | 8 | |
5 | Fabrizio Giovanardi (888) | Vauxhall Vectra | 18 | +0:01,907 | 6 | |
6 | Paul O'Neill (29) | Honda Integra | 18 | +0:08,381 | 5 | |
7 | Tom Onslow-Cole (21) | Ford Focus ST | 18 | +0:09,036 | 4 | |
8 | Tom Chilton (23) | Ford Focus ST | 18 | +0:09,643 | 3 | |
9 | Alex MacDowall (20) | Chevrolet Cruze | 18 | +0:11,363 | 2 | |
10 | David Pinkney (55) | Vauxhall Vectra | 18 | +0:12,003 | 1 | |
11 | Andy Neate (44) | BMW 320si E90 | 18 | +0:23,338 | ||
12 | Matt Hamilton (98) | Honda Civic Type R | 18 | +0:40,177 | ||
13 | Tom Boardman (22) | SEAT Leon | 18 | +1:19,688 | ||
14 | Andrew Jordan (77) | Vauxhall Vectra | 16 | +2 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
15 | Philip Glew (88) | Vauxhall Vectra | 16 | |||
16 | John George (28) | Honda Integra | 14 | |||
17 | Shaun Hollamby (99) | Volkswagen Golf MK5 | 13 | |||
18 | Matt Neal (4) | Honda Civic | 7 | |||
19 | Rob Collard (6) | BMW 320si E90 | 6 | |||
20 | Martin Johnson (27) | Vauxhall Astra Coupe | 0 |
Najszybsze okrażenie: Rob Collard - 1:18,562 na 2 okrążeniu (+1 pkt.)
KOMENTARZE