Giovanardi i Kane zwycięzcami podczas pierwszej rundy BTCC

Giovanardi wygrał dwa z trzech wyścigów i objął prowadzenie w mistrzostwach
05.04.1012:03
Michał Sulej
2363wyświetlenia
Wyścig I


Fabrizio Giovanardi we wspaniałym stylu powrócił do serii BTCC, zwyciężając w pierwszym wyścigu serii British Touring Car Championship w tym sezonie.

Dwukrotny mistrz BTCC, który w ubiegłym tygodniu nie miał nawet ważnej licencji wyścigowej i w ostatniej chwili podpisał umowę z zespołem Triple Eight na start w pierwszej rundzie tegorocznych mistrzostw, do wyścigu ruszył z drugiej pozycji. Przez pierwsze sześć okrążeń utrzymywał tą pozycję, kiedy w Hondzie lidera - Gordona Sheddena doszło do pęknięcia przedniej, lewej opony. Shedden wypadł na szybkim zakręcie Church, z dużą siłą uderzając w bariery, co umożliwiło Włochowi objęcie prowadzenia.

W samochodzie drugiego z zawodników Hondy - Matta Neala również doszło do uszkodzenia opony, co dla Giovanardiego było sygnałem do uspokojenia tempa. Nie przeszkodziło mu to jednak w odniesieniu zwycięstwa z przewagą ponad trzech sekund nad Jasonem Plato. Podium uzupełnił Mat Jackson, który po problemach obydwu Hond awansował z piątej na trzecią pozycję.


Wyścig II


Drugi wyścig dnia Giovanardi zdominował już całkowicie, prowadząc przez cały dystans i odnosząc swoje 24 zwycięstwo w brytyjskich mistrzostwach.

Włoch wyśmienicie wystartował i w ciągu pierwszych trzech okrążeń wypracował 1,5 sekundy przewagi nad rywalami. Za jego plecami toczyła się natomiast fascynująca walka o drugą lokatę. Uczestniczyli w niej Jason Plato, Paul O'Neill oraz Mat Jackson, który po nieudanym starcie zdołał odzyskać stracone pozycje. Na końcowym etapie wyścigu dołączył do nich Matt Neal, który najpierw wyprzedził Jacksona na dohamowaniu przed zakrętami Complex, a na kolejnym okrążeniu uporał się z O'Neillem.

Neal następnie zaczął zbliżać się do Jasona Plato, a podczas przedostatniego okrążenia, na dohamowaniu przed ostatnią szykaną zrównał się z kierowcą Chevroleta. Pomiędzy zawodnikami doszło do kontaktu, w wyniku którego Plato wpadł w poślizg i spadł na czwarte miejsce. Neal podczas ostatniego okrążenia utrzymał dobre tempo i obronił lokatę przed Paulem O'Neillem.


Wyścig III


W trzecim wyścigu dnia zwycięstwo odniósł Steven Kane, dla którego jest to pierwsza wygrana w serii BTCC. Tuż za nim do mety dojechał jego zespołowy partner - Mat Jackson.

Przed rozpoczęciem wyścigu w wyniku losowania odwrócona została kolejność czołowej dziewiątki kierowców, dzięki czemu z pole position wystartował Rob Collard z zespołu WSR. Kane ruszył z drugiego miejsca i po starcie wyścigu dwójka kierowców w niezmienionej kolejności zdołała oddalić się od pozostałych zawodników. Wkrótce jednak do walki o zwycięstwo włączył się Matt Neal, który przebijał się przez stawkę po starcie z ósmego miejsca.

Kluczowy moment wyścigu miał miejsce na siódmym okrążeniu, kiedy Neal na dohamowaniu przed ostatnią szykaną znalazł się obok dwójki liderów. Kierowca Hondy wyprzedził Kane'a, jednakże w szykanie zabrakło miejsca dla dwóch aut, w wyniku czego Neal uderzył w BMW Roba Collarda, spychając go na barierę i uszkadzając własny samochód. Kane zdołał ominąć ten incydent i objął prowadzenie w wyścigu.

Wkrótce dołączył do niego drugi z kierowców Airwaves BMW - Mat Jackson i dwójka po zjechaniu samochodu bezpieczeństwa, który został wysłany na tor po kolizji Neala i Collarda, rozpoczęła walkę o zwycięstwo. Jackson nie wykorzystał jedynej szansy na wyprzedzenie Stevena, która pojawiła się dla niego na dwa okrążenia przed metą i obydwaj zawodnicy już bez walki ukończyli wyścig. Dalsze miejsca zajęli Jason Plato, Gordon Shedden i Fabrizio Giovanardi, który dzięki dobrym rezultatom objął prowadzenie w mistrzostwach.

Warto odnotować, iż podczas tego wyścigu zawodnicy zespołu Team Aon zdobyli pierwsze w historii BTCC punkty dla samochodów napędzanych przez silniki z instalacją LPG.

Źródło: Autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Steven Kane (11)BMW 320si E90180h25m29,29915
2Mat Jackson (5)BMW 320si E9018+0:01,09612
3Jason Plato (2)Chevrolet Cruze18+0:01,54310
4Gordon Shedden (52)Honda Civic18+0:01,7338
5Fabrizio Giovanardi (888)Vauxhall Vectra18+0:01,9076
6Paul O'Neill (29)Honda Integra18+0:08,3815
7Tom Onslow-Cole (21)Ford Focus ST18+0:09,0364
8Tom Chilton (23)Ford Focus ST18+0:09,6433
9Alex MacDowall (20)Chevrolet Cruze18+0:11,3632
10David Pinkney (55)Vauxhall Vectra18+0:12,0031
11Andy Neate (44)BMW 320si E9018+0:23,338
12Matt Hamilton (98)Honda Civic Type R18+0:40,177
13Tom Boardman (22)SEAT Leon18+1:19,688
14Andrew Jordan (77)Vauxhall Vectra16+2 okr.
Niesklasyfikowani
15Philip Glew (88)Vauxhall Vectra16
16John George (28)Honda Integra14
17Shaun Hollamby (99)Volkswagen Golf MK513
18Matt Neal (4)Honda Civic7
19Rob Collard (6)BMW 320si E906
20Martin Johnson (27)Vauxhall Astra Coupe0
Najszybsze okrażenie: Rob Collard - 1:18,562 na 2 okrążeniu (+1 pkt.)

KOMENTARZE

6
pikaczu
05.04.2010 04:51
Obejrzane. Wszystkie trzy wyścigi bardzo ciekawe choć szkoda, że realizator w pierwszym wyścigu przegapił odpadnięcie dwóch Hond z czołówki.
alfistamariusz
05.04.2010 12:43
To bardzo ciekawe ! Dziękuję za info. Osobiście podoba mi się ta "regulacja" :-)
Poul
05.04.2010 11:42
@alfistamariusz - losuje się ile miejsc zostanie odwróconych przed startem wyścigu numer 3, z rezultatu wyścigu numer 2. Do pojemnika wrzuca się kule z numerami od 6 do 10. Jedną z nich losuje najczęściej szef któregoś teamu, lub gość specjalny telewizji ITV. Jeśli wylosuje przykładowo liczbę 6 to 6 pierwszych pozycji zostanie odwróconych, jeśli 10 to maksymalna ilość kierowców możliwych do odwrócenia, czyli 10. Tak więc żaden kierowca z przedziału 7-10 nie może być pewien, czy na pewno jego pozycja po losowaniu się zmieni. Ma to na celu zwiększenie atrakcyjności wyścigów (pozycja numer 10 w R2 nie oznacza automatycznego PP w R3, więc warto dalej cisnąć) i pewnie też w jakimś stopniu zmniejszenie kalkulacji (celowe 'ustawianie się' pod PP w wyścigu numer 3).
pikaczu
05.04.2010 10:53
Dzięki za newsa. Właśnie się zabieram za oglądanie tych wyścigów. ;)
Damos
05.04.2010 10:53
Braci Fabrizio ! Pamiętam czasy, kiedy ścigał się razem z Tarquinim i Larinim. Wtedy było show... Alfa vs Honda :)
alfistamariusz
05.04.2010 10:24
Witam Czy wiadomo na czym polega to losowanie przed trzecim wyścigiem?