FIA: Systemy regulujące wysokość zawieszenia są nielegalne
FIA przekazała swoją opinię w tej kwestii na ręce wszystkich zespołów za pośrednictwem faksu
07.04.1019:58
5186wyświetlenia
FIA poinformowała wszystkie teamy rywalizujące w Formule 1, że stosowanie jakichkolwiek samopoziomujących się systemów regulacji wysokości zawieszenia między sesją kwalifikacyjną a wyścigiem będzie uznane za niezgodne z przepisami.
Rzecznik prasowy FIA potwierdził dziennikarzom magazynu AUSTOSPORT, że ciało zarządzające sportem przekazało swoją opinię w tej kwestii na ręce wszystkich zespołów za pośrednictwem faksu wysłanego w niedzielę wieczorem do wszystkich uczestników mistrzostw, wyjaśniając przepisy związane z zawieszeniem samochodów F1.
Każdy system lub urządzenie, powstałe z zamiarem wpłynięcia na zmianę konfiguracji zawieszenia samochodu w trakcie obowiązujących przepisów parku zamkniętego (parc ferme), zostanie uznane za sprzeczne z art. 34.5 regulaminu sportowego- czytamy w oświadczeniu FIA.
Jest to rezultat kategorycznego zaprzeczenia ze strony teamu Red Bull Racing podczas GP Malezji, jakoby używali oni zmyślnego systemu obniżającego ich bolidy w celu zmaksymalizowania osiągów podczas kwalifikacji. Szef zespołu Christian Horner podkreśla, że Red Bull nie posiada takiego rozwiązania i są gotowi złożyć protest, jeśli inna ekipa zechce wprowadzić taki system.
Inspekcja techniczna FIA, mająca miejsce w zeszły weekend, wykazała pełną zgodność bolidu RB6 z przepisami. Mimo to pozostałe zespoły sugerują, że Red Bull mógł znaleźć sposób na osiągnięcie tego efekty bez użycia żadnych systemów mechanicznych. Kolejne linijki oświadczenia FIA sugerują jednak, że tego typu rozwiązania także mogą zostać uznane za bezprawne.
Ponadto, uważamy, że każdy system samopoziomujący amortyzatory może naruszać art. 3.15 regulaminu technicznego.
Zespół McLaren zasygnalizował w zeszłym tygodniu, że zamierza stworzyć swoją własną wersję systemu umożliwiającego pełne wykorzystanie potencjału wynikającego z niewielkiego obciążenia bolidu paliwem. Z kolei Ross Brawn z teamu Mercedes GP wezwał wszystkich do wspólnego wyjaśnienia obowiązujących aktualnie zasad.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE