Natacha Gachnang będzie startowała w Auto GP w 2010
Sezon zacznie się rundą w Czechach w dniach 24-25 kwietnia. czyli za 15 dni
09.04.1010:51
2169wyświetlenia
Natacha Gachnang przechodzi na ten sezon z Formuły 2 do nowych mistrzostw AutoGP, czyli dawnej Formuły Euro 3000, gdzie stosowane są samochody Lola używane przed kilkoma laty w serii A1GP. Szwajcarka będzie startowała w barwach czeskiego zespołu Charouz-Gravity Racing, zaś jej partnerami będą: Jan Charouz z Czech, Walter Grubmüller z Austrii i Adrien Tambay z Francji.
Charouz-Gravity Racing wystawia najliczniejszą ekipę, bo składającą się aż z czterech kierowców. Również Ho-Pin Tung z Chin miał startować pierwotnie w AutoGP, ale ostatecznie został przeniesiony do serii GP2, która ma dużo większy prestiż. Tung będzie tam jeździł w francuskim zespole DAMS, ale będzie też rezerwowym kierowcą Charouz-Gravity Racing w AutoGP.
DAMS wystawi w AutoGP trzech kierowców. Na razie zakontraktowano tylko dwóch, a są nimi: Edoardo Piscopo z Włoch i Hamad Al Fardan z Bahrajnu. Włoska ekipa Durango, która wczoraj zgłosiła chęć wejścia do Formuły 1 od przyszłego roku, wystawi tylko dwóch kierowców, czyli prawie tylu, co większość zespołów. Jednym z nich będzie Włoch Giuseppe de Pasquale, a nazwisko drugiego jest jeszcze nieznane.
Inny włoski zespół - RP Motorsport skompletował już pełen skład. W jego barwach będą startowali Stefano Bizzarri z Włoch i Celso Míguez z Hiszpanii. Dwa inne włoskie zespoły potwierdziły po jednym kierowcy. Włoch Fabio Onidi związał się z Team Lazarus, zaś Kolumbijczyk Omar Leal z Trident Racing. Wolnych zostało jeszcze 12 miejsc do obsadzenia.
Sponsorem tytularnym mistrzostw AutoGP będzie firma PartyPoker.it, która sponsorowała też sezon 2009 Formuły Euro 3000. Stawka w tym roku będzie na pewno liczniejsza, niż w 2009, a i kierowcy bardziej klasowi. Sezon zacznie się rundą w Czechach w dniach 24-25 kwietnia. czyli za 15 dni. To właśnie na torze w Brnie testowała w pierwszych dniach kwietnia ekipa Charouz-Gravity Racing, powiązana z teamem Renault w Formule 1.
Sezon 2010 będzie liczył sześć rund, w każdej do podziału między kierowcami będzie 200 tysięcy euro. Mistrzostwa mają aprobatę FIA, kieruje nimi firma Enzo Coloni Racing Car Systems, ale zespół Coloni Motorsport nie będzie w niej uczestniczył.
Źródło: autogp.org
KOMENTARZE