Natalia Kowalska w polskim zespole w F2 (+zdjęcia)

CYFRA+ F2 RACING to kolejny już międzynarodowy zespół wyścigowy z polskimi korzeniami
09.04.1014:25
Piotr Bogucki
7820wyświetlenia

Dziś w restauracji Champions w Warszawie miała miejsce konferencja prasowa, na której ogłoszone zostało rozpoczęcie współpracy CYFRY+ z Natalią Kowalską. CYFRA+ została głównym sponsorem teamu Natalii - jedynej w tym sezonie kobiety i pierwszego polskiego kierowcy w cyklu rozpoczynających się na torze Silverstone 16 kwietnia wyścigów Formuły 2.

CYFRA+ F2 RACING to kolejny już projekt wyścigowy z polskimi korzeniami tak bliski Formuły 1. Obydwie strony nie ukrywają, że głównym celem jest właśnie królowa sportów motorowych, dla Natalii jako kierowcy, a CYFRY+ jako potencjalnego sponsora tytularnego zespołu F1. Z tonu wypowiedzi Bertranda Le Guerna, prezesa zarządu CANAL+ Cyfrowy, można wnioskować, że umowa podpisana została na dwa lata, po których oceniona zostanie współpraca i możliwości dalszego wspierania naszej zawodniczki.

Spytany na konferencji o pomysł wejścia do F1, Le Guern stwierdził, że jak na razie nie jest to budżet, na który CYFRA + może sobie pozwolić, podobnie jak w przypadku możliwości sponsorowania zespołu Renault i Roberta Kubicy. Stąd też zainteresowanie znacznie tańszymi mistrzostwami F2.

Wyścigi Formuły 2 to niezwykle szybki sport, stoi za nim technologiczna precyzja, dostarcza on równie dużo emocji, co rozsławiona Formuła 1. Te emocje są jeszcze silniejsze, gdy z czasem i adrenaliną zmaga się na torze Natalia Kowalska - pierwsza Polka i jedyna kobieta w startach F2 tego sezonu. Technologia i emocje to esencja marki CYFRA+, dlatego nasza platforma cyfrowa stała się częścią teamu CYFRA+ F2 RACING, w którym od nowego sezonu będzie startować polska zawodniczka - powiedział Bertrand Le Guern.


Natalia mówiła podczas konferencji o zaufaniu, jakim została obdarowana oraz wierze we własne możliwości, że jest w stanie dostać się do F1. Jestem niesamowicie szczęśliwa, że razem z CYFRĄ + stworzyliśmy team CYFRA + F2 RACING - przyznała Natalia. Współpraca właśnie z tą marką to dla mnie ogromny zaszczyt, zwłaszcza, że w tym sporcie zarówno technologia, jak i emocje są tak istotnymi elementami.

Jestem wdzięczna za zaufanie, którym mnie obdarzono i mam wielką satysfakcję, że powierzono mi reprezentowanie pierwszego polskiego teamu w Formule 2. Z pewnością wspólnie sięgniemy po najwyższe sukcesy w motorsporcie i zapewnimy duży zastrzyk emocji wszystkim kibicom naszego zespołu.

W F2 jeden zawodnik może uczestniczyć przez najwyżej 3 sezony, po których musi zmienić serię wyścigową. Natalia ma zamiar w tym czasie trafić już do F1. Na pierwszy sezon zespół stawia sobie realne cele - w pierwszej części sezonu ponowna aklimatyzacja wyścigowa dla zawodniczki, a w drugiej regularne zdobycze punktowe - czyli wizyty w pierwszej dziesiątce. Pomagał jej w tym będzie Martin Donnelly - były kierowca F1, który zakończył swoją karierę po ciężkim wypadku w Jerez w 1990 roku. Będzie uczestniczył i współpracował z Natalią w każdym wydarzeniu wyścigowym związanym z F2.

Podczas konferencji Natalia mówiła o samochodzie - Williamsie JPH1B, pracy nad ustawieniami, a także o silnikach. Wyjawiła również, że najbardziej lubi tory Zolder oraz Valencia, nie może natomiast się doczekać rywalizacji na ulicznym torze w Marrakeszu, gdzie jest niezwykle wąsko, a ściany budynków niemal znajdują się na trasie. Sama Natalia wierzy, że kobieta może bez problemu poradzić sobie z mężczyznami w motorsporcie, a od jakiegoś czasu zaobserwować można rosnące zainteresowanie możliwościami startu kobiety w F1. Pozostaje nam jedynie trzymać kciuki za naszą reprezentantkę.

Starty polskiej zawodniczki będzie można śledzić na żywo w Eurosport i Eurosport 2.

^galeria,270
Źródło: Informacja prasowa, inf. własna

KOMENTARZE

17
qcker
10.04.2010 07:37
Nie była, ale myślę że przez niewystarczające wyniki albo brak kasy/pleców. Ta z USA to chyba Danica Patrick. A co do Buttona, to chyba nie taki babiarz, chociaż - kto by się przyznał mając taką kobietę jak Michibata: Q: Who is your dream date? JB: I don’t have any dream dates. I have a girlfriend and I am a one-woman man!
christoff.w
09.04.2010 09:27
fajnie,zycze powodzenia ale do F1 to chyba pitu ,pitu,bo juz kobita miala byc i co? pewnie nie ma i nie bedzie bo to taki troche szowinistyczny motosport z tego f1 jest i rozpraszalaby tylko "mistrzuf" swiata a w szczegolnosci babiarzy jak Button itp.Apropos kobiet to co z ta kobieta z USA,zapomnialem juz jak sie zwala??? p.s: mi sie Natalia nawet podoba. :)
qcker
09.04.2010 07:51
Fakt że nie jest śliczniutka, ale chyba nie o to tutaj chodzi. Zawsze to promocja dla kraju - kobieta w jakiejś wyższej serii. A propos serii: może mi ktoś powiedzieć, jaka jest "kolejność" serii wyścigowych single-seaterów? Wiadome dla mnie jest tylko, że F1 jest najwyższą, ale co po niej? I czy w ogóle można taką klasyfikację przyjąć?
kuba
09.04.2010 07:36
Nie jest :P Pare lat temu z nią rozmawiałem, jak i wiele innych osób pewnie. Mam z nią zdjęcie nawet :D
ICEman
09.04.2010 05:08
@Gibonlak, nie jest
Gibonlak
09.04.2010 04:36
Super, fajnie że Eurosport będzie pokazywał, można spodziewać się ciekawszego komentowania. Chciałbym zobaczyć jak nasza reprezentantka się porusza, jest sexy?
kkacper
09.04.2010 04:02
No Kubica był i jest wielkim zastrzykiem energi dla Polskiego motorsportu bo jednak ktoś musiał przełamać lody :D
golakr
09.04.2010 03:51
No ruszyło się w kraju. A wszystko to tylko i wyłącznie przez JEDNEGO człowieka z Polski. Kubica to fenomen.
benethor
09.04.2010 02:07
No popatrz...czyżby sie w tym kraju w końcu coś ruszyło?:) Co do wozidełka, to dobrze że nikt nie wpadł na pomysł malowania czegokolwiek na różowo :D
omen10
09.04.2010 01:41
Ja tam nawet się cieszę :D Chciałbym zobaczyć logo n na bolidzie Renault xDDD
McNoras
09.04.2010 01:31
Nie mogę się doczekac weekendu na Silverstone ;)
ergie
09.04.2010 01:27
wozidełko :) http://bi.gazeta.pl/im/2/7749/z7749772X.jpg
deeze
09.04.2010 12:57
mlospeed: nie wiem skąd ta jedynka, faktycznie - dzięki ;) A co do F1 i Cyfry - fakt, na konferencji wydawać by się mogło, że trochę bujają w obłokach. Myślą o F1, ale jednocześnie sam stwierdził, że to nie ten budżet...
mlospeed
09.04.2010 12:45
Donnelly miał wypadek w Jerez w 1990 roku!
barteks
09.04.2010 12:39
Dobre i to, żeby tylko wyniki jakieś były. Ale PR niezły cisną, F1 po dwóch latach ;-)
Maraz
09.04.2010 12:34
Z tym "zespołem" to trochę na wyrost, jako że w F2 wszystkim zajmuje się organizator i nie ma podziału na teamy, ale ogólnie przedsięwzięcie jak najbardziej słuszne w promowaniu wyścigów w Polsce i popularyzacji sponsoringu.
barteks
09.04.2010 12:34
Verva Racing, Cyfra Racing, N-gine Racing... co tu się dzieje...