Audi R15 plus wygrywa pierwszy wyscig LMS

Główny rywal Niemców - Peugeot był dopiero czwarty
11.04.1022:07
Paweł Zając
2571wyświetlenia

Debiutujące Audi R15 plus prowadzone przez Allana McNisha i Rinaldo Capello wygrało pierwszy wyścig Le Mans Series na torze Paul Ricard. Kierowcy Audi prowadzili przez prawie cały dystans ośmiogodzinnego wyścigu, pewnie finiszując z przewagą pięciu okrążeń nad zespołami Aston Martin oraz Rebellion.

Jedynym samochodem, który miał wystarczające tempo by walczyć z niemieckim producentem był Peugeot 908 zespołu ORECA. Mimo startu z pierwszego pola, francuska ekipa ukończyła jednak wyścig dopiero na czwartym miejscu. Samochód prowadzony przez Oliviera Panisa, Stephana Sarrazina i Nicolasa Lapierre stracił dziewięć okrążeń z powodu awarii podnośnika w początkowej fazie wyścigu.

Miło jest znów wygrać dla Audi, a pierwsza wygrana nowego samochodu zawsze jest czymś szczególnym - podsumował wyścig Allan McNish. Ralf Juttner, dyrektor techniczny Audi Sport uważa, że wyścig był cenną lekcją przed zbliżającymi się 24 Godzinami Le Mans. Przyjeżdżając tutaj chcieliśmy zobaczyć różnice pomiędzy R15 i R15 plus. Zabieramy ze sobą długą listę rzeczy do zrobienia, jednak podstawy wyglądają całkiem nieźle.

W klasie LMP2 wygrał zdobywca pole position - zespół Strakka HPD, jednak zwycięstwo kierowców Acury nie było bezproblemowe. Na godzinę przed końcem wyścigu zespół musiał zameldować się w boksie z powodu uszkodzenia karoserii. Naprawa kosztowała ich cztery okrążenia, jednak dzięki bardzo dobrej jeździe po powrocie na tor i ostatniemu postojowi najgroźniejszych rywali z zespołu Pescarolo na pół godziny przed końcem, brytyjski zespół powrócił na czoło stawki i utrzymał prowadzenie do końca wyścigu.

Klasa GT2 to dublet Porsche i zespołu Felbermayr. O ile zwycięzca finiszował z pewną przewagą dwóch okrążeń, o tyle walka o drugie miejsce toczyła się do samego końca. Ferrari F430 zespołu AF Corse prowadzone przez Giancarlo Fisichellę, Toniego Vilandera i Jeana Alesiego musiało odbyć trzy postoje więcej w trakcie wyścigu niż Porsche. Ostatni z nich nastąpił 13 minut przed metą, kiedy to kierowcy Ferrari ostatecznie pożegnali się z drugą pozycją.

Wyniki 8-godzinnego wyścigu LMS na torze Paul Ricard
KierowcyKlasaZespółOkr.
1Capello/McNishP1Audi266
1Fernandez/Primat/MuckeP1Aston Martin261
1Belicchi/Boullion/SmithP1Rebellion Lola261
1Panis/Lapierre/SarrazinP1ORECA Peugeot258
1Ayari/Andre/DuvalP1ORECA258
1Ragues/Mailleux/IckxP1Signature Aston256
1Leventis/Watts/KaneP2Strakka HPD250
1Hein/MoreauP2Oak Pescarolo250
1Erdos/Newton/WallaceP2RML Lola249
1Lahaye/NicoletP2Oak Pescarolo249
1Prost/JaniP1Rebellion Lola248
1Ojjeh/Greaves/EbbesvikP2Bruich Ginetta248
1Geri/Piccini/PicciniP2Racing Box Lola246
1Mansell/Mansell/MansellP1Beechdean Ginetta243
1Toulemonde/Zollinger/ZampattiLCFormula Le Mans237
1Beche/Pillon/CapillaireLCFormula Le Mans237
1Barlesi/Cicognani/ChalandonLCFormula Le Mans235
1Lieb/LietzGT2Felbermayr Porsche233
1Zacchia/Moro/KaufmannLCFormula Le Mans231
1Ragginger/Ried/LongGT2Felbermayr Porsche231
1Fisichella/Vilander/AlesiGT2AF Corse Ferrari231
1Ehret/Quaife/KafferGT2CRS Ferrari231
1Companc/RussoGT2AF Corse Ferrari231
1Gardel/Goueslard/CanalGT1Larbre Saleen229
1Muller/WernerGT2BMW225
1Schell/Metz/da RochaP2Pegasus Courage219
1Narac/PiletGT2IMSA Porsche219
1Dumbreck/Coronel/BleekemolenGT2Spyker215
1Pourtales/Noda/KennardP2KSM Lola188
Źródło: Autosport.com