Williams Hybrid Power gratuluje Porsche
Porsche 911 GT3 R Hybrid dojechało do mety długodystansowego wyścigu na Nurburgringu
13.04.1016:55
2074wyświetlenia
Williams Hybrid Power (WHP) przekazało gratulacje Porsche AG po udanym wyścigu dla modelu 911 GT3 R Hybrid, który używa technologii magnetycznie ładowanego, kompozytowego koła zamachowego. Chociaż samochód ukończył już wcześniej inauguracyjny wyścig mistrzostw, to jednak obecny rezultat uzyskany został przy użyciu pełnego potencjału osiągów systemu.
Porsche 911 GT3 R Hybrid, prowadzone przez Joerga Bergmeistera i Wolfa Henzlera ukończyło wyścig na trzecim miejscu. Ekipa przejechała 28 okrążeń ponad 20-kilometrowego toru podczas 4-godzinnego wyścigu długodystansowego, co oznacza osiągnięcie kolejnego kroku milowego w programie rozwoju systemu hybrydowego po tygodniu intensywnych testów na wymagającym torze Nordschleife. Na zakończenie wyścigu Bergmeister powiedział:
System hybrydowy zdecydowanie pomógł nam oszczędzić paliwo. Ponadto, świetnym uczuciem jest mieć te dodatkowe 120kW od elektrycznych silników, kiedy przyspieszasz na wyjściu z zakrętu.
Ian Foley, dyrektor naczelny Williams Hybrid Power, stwierdził:
Jesteśmy zachwyceni postępem, jaki Porsche AG wykonało z naszą technologią koła zamachowego MLC w GT3 R Hybrid, zwłaszcza podczas ostatnich paru tygodni. System był użytkowany przy pełnych osiągach na znacznym dystansie podczas zeszłotygodniowych testów i w dzisiejszym wyścigu. Czuję, że jesteśmy o kolejny duży krok bliżej pokazania, że technologia koła zamachowego może służyć zarówno poprawie osiągów oraz zmniejszeniu zużycia paliwa w zbliżającym się 24-godzinnym wyścigu na Nurburgringu w dniach 15-16 maja.
Opatentowane przez WHP magnetycznie ładowane, kompozytowe (MLC) koło zamachowe jest nowatorską i 'zieloną' technologią elektromechanicznego przechwytywania, magazynowania i ponownego użycia energii z szerokimi możliwościami użycia w rywalizacji, samochodach osobowych i innych rozwiązaniach komunikacyjnych. Mały i kompaktowy system elektromechaniczny, po raz pierwszy zaprojektowany z myślą o Formule Jeden, zapewnia znaczące oszczędności w spalaniu paliwa i związanej z tym redukcji emisji spalin w zastosowaniach drogowych.
Źródło: WilliamsF1.com
KOMENTARZE