Avon Tyres dołącza do walki o dostarczanie opon w sezonie 2011

Wygląda na to, że ogumienie Michelina nie jest jedyną opcją na kolejne lata
17.04.1016:35
Paweł Zając
4409wyświetlenia

Wydawało się, że kwestia przyszłorocznych opon jest już rozstrzygnięta i zespoły Formuły 1 dojdą do porozumienia z Michelinem. Mimo to brytyjska marka Avon Tyres zaskoczyła wszystkich, dołączając do batalii o dostarczenie opon dla F1 w przyszłym sezonie.

Wysoko postawione źródła poinformowały, że po wielu tygodniach negocjacji odnośnie powrotu francuskiego dostawcy opon do F1, Stowarzyszenie Zespołów Formuły 1 otrzymało oficjalną ofertę dotyczącą przyszłorocznego ogumienia.

Prawdopodobnie ostateczne propozycja firmy Michelin mówi o zaopatrywaniu w opony wszystkich zespołów, jednak przed wprowadzeniem czegokolwiek w czyn, FIA oraz szef F1 - Bernie Ecclestone muszą ostatecznie zaakceptować propozycję. Pomimo tego, że zespoły są przychylne firmie Michelin co do wprowadzenia 18-calowych kół mówi się, że Ecclestone nie popiera takiego rozwiązania i coraz bardziej składania się ku znalezieniu innego dostawcy opon.

Magazyn AUTOSPORT dowiedział się, że FOTA ma nadzieję spotkać się z szefem F1 podczas Grand Prix Chin, by ostatecznie wyjaśnić sytuację, szczególnie że Anglik nie poinformował jeszcze o swoich planach na rok 2011. Chcemy wiedzieć do Grand Prix Hiszpanii, jakich opon będziemy używać w 2011. Dlatego planujemy spotkać się z Ecclestone'em w niedzielę, by poznać jego pomysł - donosi anonimowy informator.

Sugeruje się, że Bernie Ecclestone naciska na umowę z marką Avon Tyres, która należy do Cooper Tire & Rubber Company. Możliwe, że byli pracownicy koncernu Bridgestone zasililiby szeregi amerykańskiego producenta i pomogli w dostarczaniu opon na poziomie, który zadowoli zespoły F1. Dodatkowo FOTA porzuciła wszelką nadzieję na zatrzymanie firmy Bridgestone w F1, nawet jako dostawcę opon dla kilku ekip, pomimo tego, że niektóre zespoły bardzo chciały przekonać japońskiego producenta do pozostania w sporcie.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

11
FlyeThemoon
18.04.2010 08:36
omen10, Toyo tylko dla tunerów :P, Yokohama chyba WTCC, Fidanza nie wiem, Goodyear w Nascar, Continental może w WRC nie pamiętam
fibon
17.04.2010 08:20
Avon? To się Rosberg ucieszy :D Teraz już kierowcy nie będa dbali o opony, tylko opony o kierowców ;) Biorąc pod uwagę, że ostatni raz Avon był obecny w F1 prawie 30 lat temu i w zasadzie nigdy nic nie osiągnął oskarżenia o "kubicomaniactwo" są bezpodstawne. Zresztą trudno nie skojarzyć z kosmetykami :) Osobiście optuję za najtańszą dla zespołów opcją dostawcy opon.
Maraz
17.04.2010 08:08
Zgadza się, Avon był już w F1: http://www.f1wm.pl/zespoly/opony.php?id=avo
Yurek
17.04.2010 07:49
@Ducsen - Avon dostarczał opony do poważniejszych serii, nawet o ile pamiętam na krótko do Formuły 1. F1, F3000, pewno GP2 (nie wiem, bo po upadku F3000 zupełnie straciłem zainteresowanie niższymi seriami) jest chyba bardziej prestiżowe niż F3ES. Natomiast oczywiście nie wymagam od "fanów Kubicy" wiedzy większej ponad to, kiedy Kubica wstaje, co lubi słuchać, na kogo ostatnio narzekał itd. więc co się dziwić takiej a nie innej reakcji na nazwę Avon.
vivon
17.04.2010 07:25
@sas oraz jacobss: ja np. ogladam f1 od 4 lat od kiedy moge to robic na antenie polsatu. wczesniej sie tym nie interesowalem a teraz to moje hobby. nie mam jeszcze takiej wiedzy jak niektorzy, ale duzo czytam na te tamaty, i dodam jeszcze ze spotykam sie z wieloma komentarzami, zeby sie nie pytac o takie oczywistosci itp, przez co ani ja nie uzyskuje odpowiedzi na pytanie, a WY (nie mowie tu konkretnie o tych uzytkownikach tylko ogolnie o osoback ktore mają duzy staz z f1), zamiast pomoc to *****************. co do opon to mysle ze skoro Brigeston odchodzi trzeba wprowadzic 2 dostawcow co urozmaici walke na torze, w oczywisty sposob. a niskoprofilowe to chyba nie najlepszy pomysl. michelin sie wydaje ze chyba są jedyni na swiecie i mogą sobie stawiac warunki- z drugiej strony troche tak jest, ale jestem pewny ze inne firmy podolaly by temu zadaniu jezeli by dostaly taka szanse.
szymon
17.04.2010 06:51
wreszcie
omen10
17.04.2010 06:42
Kurde, gdzie Toyo? Gdzie Yokohama? Gdzie Fidanza, Pirelli, Goodyear, Continental? :D
Ducsen
17.04.2010 06:08
Kumho dostarcza opony do F3ES wiec to nie sa amatorzy, a mam wrazenie, ze niektorzy ich tak postrzegaja...
Yurek
17.04.2010 05:19
Avon długo dostarczał opony do Formuły 3000 i wszyscy byli szczęśliwi. IMHO to pewniejsza marka niż Kumho i podobne wynalazki.
ht-hubcio
17.04.2010 04:57
oby sie nie skonczylo tak, ze bogate zespoły będą miały Micheliny, a biedne Avony. Tak samo jak z silnikami. Widac, ze Cosworthy są słabe, widac to po Williamsie.
Piotrek15
17.04.2010 04:43
Zespoły chcą Miśki a Berniemu oczywiście coś nie pasi...scyzoryk mi się w kieszeni otwiera z myślą, że on chce zarządzać F1 do kopnięcia w kalendarz...