Grosjean i Iaconelli zwycięzcami w Auto GP na torze Magny-Cours

Prowadzenie w mistrzostwach utrzymał Edoardo Piscopo
11.07.1020:04
Mariusz Karolak
1900wyświetlenia

W sobotę, na torze Magny-Cours, Romain Grosjean zapewnił sobie pole position do kolejnego wyścigu Auto GP. Dla Francuza był to dopiero drugi weekend w tej serii - zadebiutował w niej pod koniec czerwca na torze Spa-Francorchamps.

Sobotni wyścig przyniósł mu kolejny sukces. Francuz wygrał go, zostając tym samym nowym liderem mistrzostw Auto GP. Do tego doszło jeszcze najszybsze okrążenie w wyścigu. Były kierowca Renault w F1 pokazał, że ma talent i umiejętności, oraz że szybko adaptuje się do nowych warunków. Po tym wyścigu miał na swoim koncie 30 punktów, o dwa więcej niż Edoardo Piscopo, startujący w tych mistrzostwach od samego początku.

Kierowca DAMS słabo wystartował, ale szczęście było po jego stronie. Liderował Adrien Tambay, kiedy zaledwie dwa okrążenia przed linią mety w jego aucie nastąpiła awaria i musiał się wycofać z dalszej rywalizacji. Tambay zasługiwał na zwycięstwo, bo miał perfekcyjny start i od razu awansował z trzeciego miejsca na pozycję lidera. Jednakże stało się inaczej i to jego rodak zwyciężył, lecz nie było to proste zadanie.

Grosjean na starcie spadł na czwartą pozycję, ale wcześnie zjechał do obowiązkowy pit-stop. Później na nowych oponach wykręcił kilka szybkich okrążeń i awansował na drugą pozycję, a po wycofaniu się Tambay'a był już liderem. Jako drugi na metę wjechał zespołowy kolega Grosjeana - Duncan Tappy. Trzeci był Fabio Onidi z ekipy Lazarus.


Drugi wyścig


W niedzielę niepokonany okazał się Carlos Iaconelli z zespołu Durango, aspirującego do Formuły 1. Brazylijczyk po zajęciu ósmego miejsca w sobotnim wyścigu, do dzisiejszego wystartował z pole position i prowadził przez wszystkie okrążenia, odnosząc trzecie zwycięstwo w tym sezonie.

Na metę jako drugi wjechał Jan Charouz, a trzeci był Edoardo Piscopo. Grosjean nie ukończył tego wyścigu, podobnie jak Onidi. Tym samym Piscopo odzyskał prowadzenie w klasyfikacji generalnej i ma teraz dwa punkty przewagi nad Grosjeanem.

Na trzecim miejscu plasują się z 24 punktami trzej kierowcy: Iaconelli, Charouz i Tappy. W klasyfikacji zespołowej zdecydowanie lideruje DAMS, mając 90 punktów. Drugie miejsce zajmuje Charouz-Gravity Racing z 49 punktami. Grosjean jest tymczasem liderem klasyfikacji pieniężnej - zarobił 80 tys. euro i ma 12 punktów, a drugi jest Tappy z 11 punktami i 50 tys. euro.

Źródło: AutoGP.org
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Carlos Iaconelli (21)Lola B05/52160h25m55,4586
2Jan Charouz (6)Lola B05/5216+0:01,6065
3Edoardo Piscopo (3)Lola B05/5216+0:02,9714
4Duncan Tappy (1)Lola B05/5216+0:05,4043
5Esteban Guerrieri (4)Lola B05/5216+0:07,2542
6Jonny Reid (8)Lola B05/5216+0:11,6451
7Julian Leal (10)Lola B05/5216+0:13,117
8Celso Miguez (12)Lola B05/5216+0:26,674
9Stefano Bizzarri (14)Lola B05/5216+0:40,294
10Adrien Tambay (7)Lola B05/5215+1 okr.
Niesklasyfikowani
11Giorgio Pantano (19)Lola B05/5212
12Jake Rosenzweig (9)Lola B05/528
13Fabio Onidi (15)Lola B05/520
14Romain Grosjean (2)Lola B05/520
Najszybsze okrażenie: Adrien Tambay - 1:29,670 na 13 okrążeniu (+1 pkt.)