Grosjean i Iaconelli zwycięzcami w Auto GP na torze Magny-Cours
Prowadzenie w mistrzostwach utrzymał Edoardo Piscopo
11.07.1020:04
1900wyświetlenia
W sobotę, na torze Magny-Cours, Romain Grosjean zapewnił sobie pole position do kolejnego wyścigu Auto GP. Dla Francuza był to dopiero drugi weekend w tej serii - zadebiutował w niej pod koniec czerwca na torze Spa-Francorchamps.
Sobotni wyścig przyniósł mu kolejny sukces. Francuz wygrał go, zostając tym samym nowym liderem mistrzostw Auto GP. Do tego doszło jeszcze najszybsze okrążenie w wyścigu. Były kierowca Renault w F1 pokazał, że ma talent i umiejętności, oraz że szybko adaptuje się do nowych warunków. Po tym wyścigu miał na swoim koncie 30 punktów, o dwa więcej niż Edoardo Piscopo, startujący w tych mistrzostwach od samego początku.
Kierowca DAMS słabo wystartował, ale szczęście było po jego stronie. Liderował Adrien Tambay, kiedy zaledwie dwa okrążenia przed linią mety w jego aucie nastąpiła awaria i musiał się wycofać z dalszej rywalizacji. Tambay zasługiwał na zwycięstwo, bo miał perfekcyjny start i od razu awansował z trzeciego miejsca na pozycję lidera. Jednakże stało się inaczej i to jego rodak zwyciężył, lecz nie było to proste zadanie.
Grosjean na starcie spadł na czwartą pozycję, ale wcześnie zjechał do obowiązkowy pit-stop. Później na nowych oponach wykręcił kilka szybkich okrążeń i awansował na drugą pozycję, a po wycofaniu się Tambay'a był już liderem. Jako drugi na metę wjechał zespołowy kolega Grosjeana - Duncan Tappy. Trzeci był Fabio Onidi z ekipy Lazarus.
Drugi wyścig
W niedzielę niepokonany okazał się Carlos Iaconelli z zespołu Durango, aspirującego do Formuły 1. Brazylijczyk po zajęciu ósmego miejsca w sobotnim wyścigu, do dzisiejszego wystartował z pole position i prowadził przez wszystkie okrążenia, odnosząc trzecie zwycięstwo w tym sezonie.
Na metę jako drugi wjechał Jan Charouz, a trzeci był Edoardo Piscopo. Grosjean nie ukończył tego wyścigu, podobnie jak Onidi. Tym samym Piscopo odzyskał prowadzenie w klasyfikacji generalnej i ma teraz dwa punkty przewagi nad Grosjeanem.
Na trzecim miejscu plasują się z 24 punktami trzej kierowcy: Iaconelli, Charouz i Tappy. W klasyfikacji zespołowej zdecydowanie lideruje DAMS, mając 90 punktów. Drugie miejsce zajmuje Charouz-Gravity Racing z 49 punktami. Grosjean jest tymczasem liderem klasyfikacji pieniężnej - zarobił 80 tys. euro i ma 12 punktów, a drugi jest Tappy z 11 punktami i 50 tys. euro.
Źródło: AutoGP.org
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Carlos Iaconelli (21) | Lola B05/52 | 16 | 0h25m55,458 | 6 | |
2 | Jan Charouz (6) | Lola B05/52 | 16 | +0:01,606 | 5 | |
3 | Edoardo Piscopo (3) | Lola B05/52 | 16 | +0:02,971 | 4 | |
4 | Duncan Tappy (1) | Lola B05/52 | 16 | +0:05,404 | 3 | |
5 | Esteban Guerrieri (4) | Lola B05/52 | 16 | +0:07,254 | 2 | |
6 | Jonny Reid (8) | Lola B05/52 | 16 | +0:11,645 | 1 | |
7 | Julian Leal (10) | Lola B05/52 | 16 | +0:13,117 | ||
8 | Celso Miguez (12) | Lola B05/52 | 16 | +0:26,674 | ||
9 | Stefano Bizzarri (14) | Lola B05/52 | 16 | +0:40,294 | ||
10 | Adrien Tambay (7) | Lola B05/52 | 15 | +1 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
11 | Giorgio Pantano (19) | Lola B05/52 | 12 | |||
12 | Jake Rosenzweig (9) | Lola B05/52 | 8 | |||
13 | Fabio Onidi (15) | Lola B05/52 | 0 | |||
14 | Romain Grosjean (2) | Lola B05/52 | 0 |
Najszybsze okrażenie: Adrien Tambay - 1:29,670 na 13 okrążeniu (+1 pkt.)