IndyCar ogłosiło swój kalendarz na sezon 2011

Do kalendarza powracają jednomilowe owale
10.09.1023:13
Bartosz Pyciarz
2410wyświetlenia

Władze serii IndyCar ogłosiły dzisiaj kalendarz serii na kolejny sezon. Znalazły się w nim potwierdzone już wcześniej wyścigi - nowy wyścig w Baltimore oraz jednomilowy owal w Loudon. Ponadto potwierdziły się pogłoski z ostatnich dni, jakoby do kalendarza miało powrócić Milwaukee i tak się też stało.

Nie pewny jest wciąż finał sezonu, który ma się odbyć na Las Vegas Motor Speedway, jednak póki co umowa nie jest gotowa i ten wyścig został pominięty w kalendarzu. Zgodnie z zapowiedziami wyleciały trzy owale w Kansas, Chicago i Miami, a także drogowy wyścig w Watkins Glen. Co ciekawe wszystkie te wyścigi były organizowane przez International Speedway Corporation.

Nowy kalendarz zawiera osiem owali, pięć obiektów ulicznych i cztery drogowe. To ważne dla IZOD IndyCar Series, że nadal udaje się nam utrzymywać równowagę między obiektami owalnymi i nie-owalnymi, co potwierdza nasze dążenia do posiadania najbardziej różnorodnego kalendarza na świecie. - powiedział szef IZOD IndyCar Series - Randy Bernard. Chcemy mieć najlepszych kierowców na świecie, dlatego ważne jest że nasz harmonogram stawia prawdziwe wyzwania przez jazdę na krótkich owalach, speedwayach, torach ulicznych i drogowych.

Wyścig na ulicach St Petersburga powraca do roli tradycyjnego otwarcia sezonu, podczas gdy wyścig w Sao Paulo będzie dopiero czwartą rundą sezonu. Po raz pierwszy w historii pierwszym wyścigiem na owalu będzie od razu Indianapolis 500, a odbywająca się przed nim zazwyczaj runda w Teksasie, została przesunięta na 11 czerwca i zajmie tradycyjne miejsce owalu w Milwaukee, jako wyścigu zaraz po Indy500.

Co ciekawe wyścig w Teksasie będzie rundą podwójną, podczas której dystans wyścigu zostanie podzielony na dwie części i oba wyścigi odbędą się jednego dnia pod osłoną nocy.

Oficjalny kalendarz IndyCar Series na sezon 2011
DataTor Typ toru
127 marcaSt Petersburguliczny
110 kwietniaBarber Motorsports Parkdrogowy
117 kwietniaLong Beachuliczny
11 majaSao Paulouliczny
129 majaIndianapolisowalny
111 czerwcaTexas Motor Speedwayowalny (2 wyścigi)
119 czerwcaMilwaukee Mileowalny
125 czerwcaIowa Speedwayowalny
110 lipcaTorontodrogowy
124 lipcaEdmontondrogowy (lotnisko)
17 sierpniaMid-Ohiodrogowy
114 sierpniaNew Hampshire Motor Speedway (Loudon)owalny
128 sierpniaInfineon Raceway (Sonoma)drogowy
14 wrześniaBaltimoreuliczny
118 wrześniaTwin Ring Motegiowalny
12 październikaKentucky Speedwayowalny
1nieznana*Las Vegas Motor Speedway?owalny
Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

8
BARBP
11.09.2010 05:34
Dzięki za odpowiedź. To ciekawy system, warto spróbować takiego czegoś. Jednak w F1 taki system by się nie sprawdził :)
Maraz
11.09.2010 08:00
Mają być tam dwa oddzielne wyścigi (każdy to połowa normalnego dystansu), a do zdobycia będzie połowa punktów (za zwycięstwo 25 itd).
BARBP
11.09.2010 07:48
W Teksasie w tym podwójnym wyścigu klasyfikacja będzie połączona jak po jednym wyścigu czy zaliczą jako dwa wyścigi i dwóch zwycięzców?
ziomkris1
11.09.2010 07:09
fajnie by to buło gie, ale moim zdaniem fajnie by było zobaczyć chociaż raz f1 na watkins ;)
cesc123
11.09.2010 06:27
Gie Podzielam twoje zdanie :)
krzysiek_aleks
11.09.2010 03:32
@up: Racja. F1 na owalu - to by było coś :) Szkoda, że w Indy nie ma wyścigu w Vancouver. Mają tam świetną trasę.
Gie
10.09.2010 09:57
F1 mogliby zrobić na owalu :) Taka typowo amerykańska odmiana od torów ulicznych i tradycyjnych.
Twarzer
10.09.2010 09:32
Szkoda, ze Glen nie bedzie.