Nowy sponsor Kliena pojawił się wczoraj na bolidach HRT

Jest nim austriacka firma z branży alkoholowej Upsynth
26.09.1010:36
Igor Szmidt
2569wyświetlenia

Kolejny możliwy powód wyjaśniający awans Christiana Kliena do kokpitu wyścigowego bolidu HRT stał się jaśniejszy w sobotę w Singapurze.

W piątek szef zespołu Colin Kolles ogłosił, że kierowca rezerwowy hiszpańskiego zespołu przejmie obowiązki Sakona Yamamoto na ten wyścig ze względu na zatrucie pokarmowe Japończyka. Zapytany o to, czy Yamamoto wróci do bolidu na torze Suzuka za dwa tygodnie, powiedział: Tego oczekujemy, tak.

Jednakże należy odnotować fakt, że zaskakująca szansa dla Kliena zbiegła się w czasie z nową naklejką sponsora na bolidzie HRT. Na pokrywie napędzanych silnikami Coswortha bolidów F110 pojawiło się logo Upsynth, którego nie było tam dwa tygodnie temu na Monzy.

Upsynth to austriacka firma produkująca absynt - mocno alkoholowy trunek, pochodzący z Vorarlberga. Klien urodził się w tym samym wschodnim landzie Austrii. Miło jest, że udało się zdobyć w tak krótkim czasie takiego nowego partnera, jak Upsynth - potwierdził 27-latek.

Jego debiut w roli kierowcy wyścigowego HRT do tej pory był bardzo udany, ponieważ w sobotnich kwalifikacjach Klien pokonał regularnego kierowcę Bruno Senną o ponad sekundę. Jeśli jako kierowca rezerwowy zdołam pomóc zespołowi, to wtedy moja rola zostanie spełniona - powiedział Austriak. Było dość ciężko, ponieważ to nowy tor i praktycznie nowy samochód dla mnie. Jesteśmy jednak daleko za zespołami Lotus i Virgin.

Klien powiedział dla niemieckiej stacji telewizyjnej Sky, że ma nadzieję na zajęcie roli pełnoetatowego kierowcy wyścigowego w sezonie 2011. Musisz wykorzystać swoje szanse na maksimum i myślę, że właśnie to zrobiłem w kwalifikacjach. Oczywiście moim celem jest fotel kierowcy wyścigowego i z pewnością ten weekend jest bardzo ważny - powiedział.

Jego nowy sponsor powinien pomóc w zapłaceniu kary w wysokości 12.400 euro dla FIA za podwójne przekroczenie limitu prędkości, wynoszącego 60 km/h w pit-lane.

Źródło: Motorsport.com

KOMENTARZE

12
Wrzatek
26.09.2010 03:14
Tak czy inaczej Klien pokazał Yamamoto, Chandchokowi i Sennie jak się jeździ xD. Ale wątpie żeby pojechał za tydzień. A taka refleksja mnie naszła, że na Koreę i Japonię wezmą Kevina Nai Chai Chena :D:D:D:D.
drajwer
26.09.2010 11:41
@Sycior Nie do końca z tym absyntem ;p Jest kilka (ja znam 2) marek polskich robiących absynt, ale jest podobno słaby. Imożna je kupić w niektórych sieciówkach. Te czeskie tanie są zwykłymi pomyjami. Dobry absynt to Francja, Szwajcaria i tamte rejony
dmaot malach
26.09.2010 11:18
@Semai w 2001 roku Prost wystawił 5 kierowców, zmieniły się przepisy od tamtego czasu? Może zasugerowałeś się artykułem o zespole Andrea Moda, w którym jest taka sytuacja - tyle że to był '92 rok :)
Sycior
26.09.2010 11:13
@ Wrzatek to zależy od kraju, bo np. u nas Absyntu oficjalnie nie kupisz bo jest zakazany. Chyba dla Sakona mocny ten Absynt był xD Ja uważam że na GP Japonii Sakon zastąpi Sennę. Klien wsiadł do bolidu, którym jechał raz i to dawno, a objechał go o sekundę. Wracają stare dobre czasy szrotów pokroju Forti itp.
Semai
26.09.2010 11:04
@ Adakar: w jednym zespole może wystąpić max 4 kierowców w trakcie jednego sezonu więc nikogo piątego nie będzie w HRT.
Wrzatek
26.09.2010 10:40
A ja zawsze myślałem, że w Europie Absynt można kupić tylko w Czechach ;D.
Adakar
26.09.2010 09:43
Sakon na GP Japonii wróci, wiadomo, lokalny "bohater", zawsze jakiegoś lokalnego sponsora albo dwóch uda się zbałamucić i wyłożą troche kasy. Ale reszta sezonu ? Wątpię. Klien wróci po GP Japonii, albo podziękują Sennie, jeśli Sakon albo ktoś PIĄTY wyłoży na start z 0,5 mln dularów. Pożyjemy zobaczymy. Ogolnie HRT będzie za rok na starcie, o to się raczej nie martwię, bo nawet jak coś, to sprzedadzą zespół, a chętnych mimo wszystko nie brakuje. Tyle że taka sprzedaż na kilka miesięcy przed startem nowego sezonu, będzie kolejnym ZMARNOWANYM sezonem na rozwój. Trzeba mieć wizję, plan i duuuuuuuzo kasy, jak VJ Mallya. Wiesz że jak kupisz zespół to przez min. rok będziesz kulał się z nędznym nierozwijanym bolidem. Trzeba się skoncentrować i podpatrywać najlepszych i budować bolid na nastepny rok, tak jak to zrobiła Force India. I wtedy jest nadzieja, że można poderwać się z ogona stawki do mocnego midfildu.
Semai
26.09.2010 09:12
To już wiemy czym zatruł się Sakon :D
cwiek-f1
26.09.2010 09:08
Całkiem możliwe, że Senna pójdzie w odstawkę. Możliwe, że sponsorzy trochę zastopują, po tym co zobaczyli wczoraj.
Pointrox
26.09.2010 09:06
Normalnie jak za czasów Minardi - sami paydriverzy i bolid z końca stawki. Stare dobre czasy :D
archibaldi
26.09.2010 09:04
HRT jest w takiej desperacji, że ten producent halucynogennego trunku dał pewnie z 200- 300 tys. $ i wystarczyło. Wieść się rozniesie i każdy kierowca z plikiem banknotów będzie się pchał na GP. Do końca roku będzie panowała epidemia zatruć i karuzela zmian w drugim fotelu.. a może i w tym od Senny. Nie pozostaje nic innego jak zrobić superlicencję, skołować troche kasy i ustawić się w kolejce do ścigania :P
Yurek
26.09.2010 08:39
Absynt jest okropny. Coś mi się zdaje, że zatrucie Sakona może wydłużyć się w czasie ;) Chyba, że wywalą Sennę.