Hartley najszybszy na zakończenie testów FR 3.5

Nowozelandczyk jako jedyny uzyskał czas poniżej jednej minuty i 33 sekund
13.10.1018:54
Marek Roczniak
1848wyświetlenia

Brendon Hartley (P1 Motorsport) okazał sie najszybszym kierowcą całych testów Formuły Renault 3.5, które zakończyły się dzisiaj na torze Catalunya, jako jedyny uzyskując czas poniżej jednej minuty i 33 sekund.

Jedynym kierowcą, który zdołał zbliżyć się do Nowozelandczyka na mniej niż 0,8 sekundy był Alexander Rossi (ISR), jeżdżący tylko w drugiej sesji. Amerykanin był po południu jednym z najbardziej aktywnych kierowców i przed ostatnią godziną sesji był w posiadaniu najlepszego czasu, zanim został pokonany przez Hartleya, który rano przy zmiennych warunkach zamknął pierwszą dziesiątkę.

Poniżej sekundy straty do Hartleya w drugiej sesji zmieścili się jeszcze tylko najszybszy kierowca z wtorku - Adrian Quaife-Hobbs (Comtec) i Daniel Zampieri, który dzisiaj testował już z zespołem Fortec. Pierwszą piątką zamknął Albert Costa (Epsilon-Euskadi). Debiutujący w FR 3.5 zespół BVM Target tym razem załapał się już do pierwszej dziesiątki dzięki ósmej pozycji Mirko Bortolottiego (strata Włocha do Hartleya wyniosła 1,252). Taki sam czas okrążenia uzyskał Max Chilton (Carlin).

Czasy uzyskane w środę na torze Catalunya
KierowcaNar.Zespół@P.@Sesja 1Okr.@P.@Sesja 2Okr.Strata
1Brendon HartleyP1 Motorsport101:37,460511:32,82031
1Alexander RossiISR2021:33,10039+0,280
1Adrian Quaife-HobbsComtec Racing71:37,073631:33,64836+0,828
1Daniel ZampieriFortec Motorsport21:36,9042841:33,70932+0,889
1Albert CostaEpsilon-Euskadi171:53,3614051:33,83228+1,012
1Nathanael BerthonTech 1 Racing31:36,9593461:33,92139+1,101
1Jazeman JaafarCarlin161:39,8232471:34,02439+1,204
1Mirko BortolottiBVM Target181:59,0192781:34,07227+1,252
1Max ChiltonCarlin61:37,0642491:34,07238+1,252
1Arthur PicTech 1 Racing41:37,01732101:34,08235+1,262
1Danił MoweISR51:37,06021111:34,17839+1,358
1Walter GrubmullerP1 Motorsport121:37,8955121:34,18342+1,363
1Sergio CanamasasEpsilon-Euskadi91:37,3206131:34,23445+1,414
1Nelson PanciaticiKMP Racing191:59,99420141:34,51243+1,692
1Giovanni VenturiniJunior Lotus Racing131:37,96535151:34,51340+1,693
1Will StevensComtec Racing81:37,28530161:34,52550+1,705
1Anton NiebylickijKMP Racing11:35,66816171:34,68635+1,866
1Daniel McKenzieFortec Motorsport141:38,31637181:34,97137+2,151
1Daniel De JongInt. Draco Racing151:39,22033191:35,33232+2,512
1Andre NegraoInt. Draco Racing111:37,49034201:37,0714+4,251

KOMENTARZE

2
yaper
16.10.2010 11:34
To oczywiste, że w przyszłym sezonie rywalizacja w GP2 i WSbR będzie nie lada gratką, przynajmniej dla mnie. Ten sezon GP2 uznaję za nudny i bez znaczących pojedynków między dobrze rokującymi kierowcami. W tym roku jedynie GP3 i właśnie WSbR budziło moje szczególne zainteresowanie. Rossi to zdolny kierowca. Ten sezon może zaliczyć do nieudanych, zbyt często nie kończył wyścigów i oglądał plecy Guttiereza. Mimo wszystko powinien awansować do WSbR i tam próbować szczęścia. Szybkość to on ma i na pewno będzie kandydatem do zwycięstwa. To samo Quaife-Hobbs - obserwuję go od FR 2.0 i ciągle jest wyróżniającym się kierowcą - może namieszać w stawce. Hartley jest już skończony - to już drugi pełen kompromitacji rok dla Nowozelandczyka. Nawet zwycięstwo w przyszłorocznej WSbR nie da mu szansy. Powinien zmykać do GP2 i tam zagrać VaBanque jeśli chce dalej ciągnąć swoją karierę.
BARBP
13.10.2010 06:04
Kolejny raz zaskoczył Rossi. Myślę że następny rok w WSbR będzie dla niego dobrą opcją. Hartley zważywszy że to już dwa lata spędził w WSbR to nic szczególnego że wygrał testy. Quaife-Hobbs też wydaje się być dobrą opcją na następny rok wq tej serii. Myślę że w następnym sezonie w GP2 i WSbR zapowiada nam się ciekawsza walka niż w tym roku.