Kalendarz F3 Euro Series na sezon 2011 został opublikowany
Jednocześnie organizatorzy poinformowali o kilku istotnych zmianach w nadchodzącym sezonie
17.10.1010:53
2824wyświetlenia
DMSB (Deutscher Motor Sport Bund e.V.) i FFSA (Federation Francaise du Sport Automobile) - dwie federacje sportów motorowych z Niemiec i Francji - zatwierdziły w porozumieniu z promotorem serii DTM kalendarz Formuły 3 Euro Series na sezon 2011. Jest w nim 10 weekendów wyścigowych, z czego dziewięć ma już ustalone lokalizacje, a z jednym obiektem trwają jeszcze rozmowy.
W przyszłym roku F3 Euro Series będzie wspierała dwie popularne w Europie serie wyścigowe: DTM i Le Mans Series. W Niemczech odbędą się wyścigi na torach Hockenheimring, Norisring i Nurburgring, pozostałe zaś we Francji, Holandii, Austrii, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii.
Jednocześnie organizatorzy poinformowali o kilku istotnych zmianach w nadchodzącym sezonie. W trakcie weekendu odbędą się dwie 60 minutowe sesje treningowe i kwalifikacje trwające 30 minut. To wszystko zaplanowano na piątek. Harmonogram na sobotę przewiduje pierwszy wyścig trwający 40 minut. Ustawienie na starcie do niego będzie odbywało się na podstawie drugich najszybszych czasów, jakie uzyskali poszczególni kierowcy w sesji kwalifikacyjnej.
Później odbędzie się drugi wyścig trwający 20 minut. Do niego z kolei o pozycji startowej będzie decydowała kolejność na mecie pierwszego wyścigu, z tym że pierwszych ośmiu zawodników będzie startowało w odwróconej kolejności. W niedzielę odbędzie się trzeci wyścig. Tutaj o miejscach startowych decydować będzie czas najlepszego okrążenia uzyskany przez danego kierowcę w czasie sesji kwalifikacyjnej w piątek.
Przewidziano też dodatkowe atrakcje dla najlepszych kierowców w sezonie 2011. Pierwsza trójka z klasyfikacji generalnej na koniec sezonu będzie miała zapewnione testy w Formule Renault 3.5. Najlepszy debiutant otrzyma wsparcie finansowe w kwocie 50 tysięcy euro na starty w drugim sezonie F3 Euro Series. Dwójka najlepszych kierowców z obozu Mercedesa i dwójka najlepszych z Volkswagena będzie mogła przetestować samochody serii DTM - odpowiednio Mercedesa i Audi. Kierowca z największymi sukcesami będzie mógł odbyć testy w bolidzie Formuły 1 w zespołach Mercedes i Red Bull.
Kolejnym elementem są cięcia kosztów. Silniki i układy wydechowe zostaną utrzymane na obecnym poziomie i nie mogą być już dalej rozwijane. Natomiast Kumho - partner serii dostarczający ogumienie dla wszystkich zespołów - w celu zapewnienia równych szans dla potencjalnie nowych uczestników opracuje nowe opony.
W roku 2011 zespoły będą miały ponownie kilka możliwości przeprowadzenia testów. Dziesięć testów zapanowano w każdy z dziesięciu weekendów wyścigowych, a dodatkowo będzie sześć oficjalnych grupowych dni testowych. Co więcej, każdy z zespołów będzie mógł przeprowadzić sześć prywatnych testów, a w kolejnych sześciu (w drugiej połowie roku 2011) będzie mógł sprawdzać nowych kierowców, którzy aspirować będą do startów w tej serii w sezonie 2012.
Wprowadzone zmiany są odpowiedzą na malejącą popularność tych mistrzostw w ostatnich dwóch latach i malejący prestiż w obliczu powstałej niedawno GP3 Series.
^kalendarz,3,2011
Źródło: F3EuroSeries.com
KOMENTARZE