Testy w Walencji i Misano
04.02.0500:00
705wyświetlenia
Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane na torze Ricardo Tormo (Walencja) | |||||
Michael Schumacher | Ferrari | bri | 1:10.209 | 121 | |
1 | Jenson Button | B.A.R Honda | mic | 1:10.599 | 120 |
1 | Rubens Barrichello | Ferrari | bri | 1:10.681 | 100 |
1 | Nick Heidfeld | Williams BMW | mic | 1:10.748 | 90 |
1 | Jarno Trulli | Toyota | mic | 1:10.814 | 100 |
1 | Mark Webber | Williams BMW | mic | 1:11.049 | 89 |
1 | Ralf Schumacher | Toyota | mic | 1:11.635 | 88 |
1 | Ricardo Zonta | Toyota | mic | 1:11.841 | 13 |
1 | Enrique Bernoldi | B.A.R Honda | mic | 1:12.298 | 70 |
1 | Adam Carroll | B.A.R Honda | mic | 1:12.588 | 24 |
1 | Alan van der Merwe | B.A.R Honda | mic | 1:13.112 | 53 |
Czasy uzyskane na torze Autodromo Santamonica (Misano) | |||||
Christijan Albers | Minardi Cosworth | bri | 1:14.270 | 57 | |
1 | Nikolas Kiesa | Minardi Cosworth | bri | 1:20.400 | 10 |
1 | Chanoch Nissany | Minardi Cosworth | bri | 1:25.380 | 6 |
Pomiędzy kierowcami Ferrari znalazł się ich najbliższy rywal z zeszłego sezonu, Jenson Button. Brytyjczyk przejechał niemal tyle samo okrążeń co starszy z braci Schumacherów, a jego strata do Niemca wyniosła niespełna 0.4 sekundy. Dla zespołu B.A.R nie był to jednak do końca udany dzień, albowiem Buttona dręczyły problemy ze słynną ultra-szybką skrzynią biegów, natomiast w drugim 007, prowadzonym przez kierowcę testowego Enrique Bernoldiego, nastąpiła awaria silnika Hondy. Brazylijczyk zastąpił podczas ostatniego dnia testów Takumę Sato i ze stratą ponad dwóch sekund do najszybszego kierowcy Ferrari uplasował się na dziewiątej pozycji. Tuż za Bernoldim na ostatnich pozycjach znaleźli się kierowcy z programu rozwojowego B.A.R, Adam Carroll i Alan van der Merwe.
Nick Heidfeld ponownie uzyskał lepszy czas od swojego partnera z zespołu Williams, Marka Webbera, kończąc ostatni dzień testów w Walencji na czwartej pozycji. Webber musiał zadowolić się ósmym czasem dnia i jako ostatni kierowca zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Michaela Schumachera. Stajnia z Grove zakończyła dzisiaj pierwszą serię intensywnych testów bolidu FW27, koncentrując się głównie na pracy nad ustawieniami nowego auta i na testowaniu opon Michelin.
Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów na torze Ricardo Tormo byli główni reprezentanci Toyoty, Jarno Trulli (P5) i Ralf Schumacher (P7), a także kierowca testowy Ricardo Zonta (P8), który przejechał zaledwie 13 okrążeń, przygotowując się do zaplanowanych na weekend testów deszczowych opon Michelin. Trulli tak podsumował kolejną serię testów nowego bolidu TF105: "Obecne testy w Walencji były pierwszą okazją do przekonania się, jak tak na prawdę funkcjonuje TF105. To był także pierwszy tydzień testów, w których uczestniczyły inne nowe bolidy, tak więc mamy już nieco lepsze pojęcie na temat tego, jak wypadamy na tle konkurencji. Samochód jest dosyć niezawodny, a ponadto wydaje się być szybki i konkurencyjny. Nasze najlepsze czasy wypadają całkiem nieźle na tle innych, ale mamy jeszcze problemy z konsystencją podczas dłuższych przejazdów. Mamy jeszcze trzy tygodnie przed wyruszeniem do Melbourne, tak więc będziemy starali się rozwiązać ten problem w możliwie najkrótszym czasie".
Zespół Minardi z jednodniowym opóźnieniem, spowodowanym niekorzystnymi warunkami pogodowymi, rozpoczął w piątek testy na włoskim torze Autodromo Santamonica w Misano. Stajnię z Faenza reprezentowali jedyny potwierdzony dotąd kierowca na sezon 2005, Christijan Albers, kandydat na partnera Holendra, Nicolas Kiesa i wyznaczony kilka dni temu na oficjalnego kierowcę testowego Chanoch Nissany. Główny ciężar przygotowań do sezonu 2005 spoczął na Albersie, który za kierownicą zeszłorocznego bolidu PS04B przejechał 57 okrążeń. Tymczasem Kiesa i Nissany łącznie przejechali zaledwie 16 okrążeń i ze względu na jazdę w mniej sprzyjających warunkach uzyskali znacznie gorsze czasy. Przy okazji warto wspomnieć o tym, że także i w tym roku włoska stajnia zorganizuje na afrykańskim torze Kyalami 50-okrążeniowy wyścig dwumiejscowych bolidów F1x2, który w 2004 roku przyciągnął 90 tysięcy fanów wyścigów samochodowych. Impreza ta odbędzie się w dniach 11-13 listopada.
Zdjęcia z testów w Misano można znaleźć tutaj.
Źródło: pitpass.com