ART wycofuje się z F3 Euro Series

Zespół ten zwyciężał w tej formule nieprzerwanie w latach 2004-2009
10.11.1020:13
Mariusz Karolak
2266wyświetlenia

ART Grand Prix wycofuje się definitywnie z Formuły 3 Euro Series. Zespół ten zwyciężał w tej formule nieprzerwanie w latach 2004-2009. Początkowo funkcjonował pod nazwą ASM.

Niedawno zespół związał się z Group Lotus i w przyszłym roku będzie startował w GP2 i GP3 pod nazwą Lotus ART. Dziś ogłoszony został pierwszy kierowca na przyszły sezon do GP2. Zespół ten ubiegał się latem również o prawo startów w Formule 1, ale ostatecznie zrezygnował ze starań.

F3 Euro Series była idealną platformą dla ART Grand Prix, na której firma oparła swój wzrost i sukcesy od czasu narodzin tej dyscypliny w 2003 roku - powiedział szef zespołu Frederic Vasseur. Z ubolewaniem rezygnujemy z programu F3, co kończy nasze zaangażowanie w F3 Euro Series po zapewnieniu sobie mistrzowskich tytułów w latach 2004-2009. Chcemy podziękować naszemu dostawcy silników - firmie HWA, a także naszym partnerom i kierowcom, ale nadszedł już czas, by ART Grand Prix skoncentrowało się na nowych ambitnych wyzwaniach.

W tym sezonie stawka F3 Euro Series nie przekraczała zwykle 13 kierowców, ale organizatorzy zaplanowali już pakiet zmian, które zostaną wprowadzone w roku 2011, by zwiększyć zainteresowanie tymi mistrzostwami. Jednakże ART wystawiało trzy auta w tym sezonie i odejście zespołu tego kalibru z pewnością stanowi duży cios dla serii. W ART/ASM jeździli m.in. tak znani kierowcy, jak: Lewis Hamilton (mistrz 2005), Nico Hulkenberg (mistrz 2008), Jamie Green (mistrz 2004), Paul di Resta (mistrz 2006), Romain Grosjean (mistrz 2007) , Jules Bianchi (mistrz 2009), Adrian Sutil (wicemistrz 2005), Sebastian Vettel (wicemistrz 2006).

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

8
Jędruś
11.11.2010 04:26
Jeśli Lotus Group przejmie 25% udziałów Renault w Renault F1 Team i zostanie ich sponsorem tytularnym to raczej automatycznie zespół Lotus ART Grand Prix zostanie ich ekipą juniorską. Nie wiadomo co w takim układzie stałoby się z ekipą DAMS. Spekulacje są naprawdę ciekawe, bo przecież ART też chciało wchodzić do F1.
yaper
11.11.2010 04:07
Szkoda, bo lubiłem F3 Euro Series. Każdy sezon tej serii to była rywalizacja najlepszych młodych kierowców. Ten sezon to był już sygnał ostrzegawczy o stopniowym upadku. Wprowadzenie ciekawych przepisów na rok 2011 wlało w moje serce nadzieję, że może być lepiej i przyjdą nowi chętni. Stało się odwrotnie, ART - firma w F3ES wycofuje się, tym samym stawka zostaje solidnie wykastrowana. Co pokaże przyszły rok? Zapewne ciąg dalszy agonii i dużo słabszych kierowców.
bukuć
11.11.2010 12:32
To w co oni zresztą celują? W F1? ART Lotus-Renault , to byłoby trio wybuchowe ;) Nawet to pasuje - ART+Grupa Lotus i spekulacje Renault + Grupa Lotus . Kto wie , może ART wtedy działałoby jako juniory dla Gravity(Renault) , przy czym zdwoiłoby swoje siły.Dalej idąc , można pomyśleć o sojuszu Renault-Ferrari. Jules Bianchi jest testerem Ferrari , chociaż należy tylko do akademii Ferrari. Także wszystko możliwe.
Adakar
11.11.2010 08:37
tak samo jak masz tez "Lotusa" w IRL. Barwy będą takie same jak bolidów w F1. Zieleń z żółtym pasem
krzysiek_aleks
11.11.2010 05:43
niedługo Lotusy będą również w WRC, w NASCAR
mbg
10.11.2010 07:50
mam te samo odczucia co ty odnośnie Lotusa i ich polityki. Niestety w jednym z wywiadów było potwierdzone że "nasz" ART będzie zielony.
Owsianny
10.11.2010 07:47
Dlaczego kurde ten Lotus się wszędzie wpierdziela ?? Mój zespół któremu kibicowałem w każdej serii w jakiej startuje zmienia piękną nazwę ART Grand Prix na Lotus ART Team. Jak to brzmi ?? Mam nadzieję, że chociaż kolorów na ten smieszny zielony nie zmienią i pozostaną w takich kolorach jakie mają obecnie, czyli biały z czerwonym.
mbg
10.11.2010 07:27
nie lubiłem nigdy F3:ES ze względu na dominację aerodynamiki ART. Teraz ze względu na sporą zmianę przepisów jest mi tej serii trochę szkoda. Mogła być całkiem fajną. Jak tak dalej pójdzie to Signature samo zostaniei.