Samochód bezpieczeństwa miał w GP Abu Zabi swój jubileusz

Pierwsze użycie Mercedesa w roli stałego 'safety cara' zostało zanotowane dokładnie 250 GP temu
19.11.1017:15
Grzegorz Filiks
2546wyświetlenia

Zeszłotygodniowy wyścig o Grand Prix Abu Zabi był ważnym momentem w historii samochodu bezpieczeństwa Formuły 1, odkąd dostarcza go Mercedes.

Pierwsze użycie Mercedesa w roli permanentnego 'safety cara' zostało zanotowane dokładnie 250 grand prix temu, na torze Magny-Cours w 1996 roku. To był mój samochód służbowy - wspomina obecny kierowca auta sędziowskiego - Bernd Maylander, nawiązując do Mercedesa C36 AMG użytego podczas tamtych zawodów.

Według Motorsport-Magazin.com, samochód bezpieczeństwa użyty podczas tamtego wyścigu we Francji miał nawet osobistą tablicę rejestracyjną Maylandera - 'S-BM 300'. Dotychczas rolę 'safety cara' pełniło 9 różnych modeli Mercedesa. Obecnie jest to SLS AMG, tzw. "Skrzydlak". Łącznie w trakcie ostatnich 250. grand prix samochód bezpieczeństwa oglądaliśmy na torze 135 razy.

Źródło: motorsport.com

KOMENTARZE

12
NEO86
03.12.2010 06:18
@Mariusz Lamborghini Diablo był produkowany od 1990 roku Gratuluję Mercedesowi udanego jubileuszu
damian27
26.11.2010 10:38
policzyłem długość prostej na imoli w 94 i czas z jakim Senna pokonał pierwsze okrążenie po SC. wyszło mi że średnia prędkość Senny na prostej to około 212km/h, natomiast średnai prędkość na tym samym odcinku, ale za SC to jakieś 119km/h. Widać jaka wtedy była mała prędkość za SC, o czym mówił na początku sezonu 94 Senna.
Beco
20.11.2010 11:01
A.S. - chyba oglądaliśmy dwa różne wyścigi, na Gp San Marino na torze Imola w 94 roku stawke prowadził OPEL VECTRA, co stało się dwa okrązenia po jego zjechaniu do PIT LANE chyba pamięta każdy prawdziwy kibic F1...
A.S.
19.11.2010 09:29
W mojej pamięci (niestety nie są one miłe) na długo pozostanie w roli SC bordowy Fiat Tempra, który prowadził kierowców na Imoli w 1994... Beco faktycznie ma rację. Coś mi pamięć szwankuje. Przepraszam, tam była faktycznie Vectra. Na swoje usprawiedliwienie mam tylko tyle, że minęło już sporo czasu.
Mariusz
19.11.2010 08:27
Według stanu mojej wiedzy w latach 1992-1995 stosowano jako samochód sędziowski takie pojazdy, jak m.in.: Tatra 613, Honda Prelude, Opel Vectra, Fiat Tempra oraz samochody marki Renault. Z kolei w latach 80-tych były to m.in. Lamborghini Countachs i Lamborghini Diablo. Oficjalnie instytucja SC jest od 1992 albo 1993 w F1.
Karol26
19.11.2010 05:30
No SC ma długą tradycje ale kto zna historie początki były trudne ;D
Yurek
19.11.2010 05:25
@damian27 - pierwszy raz SC pojawił się w Kanadzie 1973.
THC-303
19.11.2010 05:01
damian27 Przed Mercedesem samochodem bezpieczeństwa był Opel Vectra Turbo. Okrążenie przejeżdżał 2-2,5 raza wolniej niż ówczesne (1994-95) bolidy :)
Maraz
19.11.2010 04:54
I żeby było śmieszniej to Mercedes spowodował wyjazd SC - mamy więc chyba nowe "crash-gate" i to z jakim kierowcą w roli głównej ;-p
rex88
19.11.2010 04:52
w jubileusz SC musiał wyjechać:)
Maraz
19.11.2010 04:47
Tak, chodzi o okres, od kiedy to Mercedes zapewnia samochód bezpieczeństwa. Poprawiłem trochę newsa, żeby było to podkreślone.
damian27
19.11.2010 04:35
ale to chyba dotyczy Mercedesa?? bo przecież w 1994 był SC, o ile nie wcześniej czy ktoś zna jakąś stronę gdzie jest informacja w jakim GP był SC ile razy itp?