Boullier o dzisiejszym porozumieniu z Grupą Lotus

Ponadto znane jest już nowe logo zespołu z Enstone
08.12.1015:08
Grzegorz Filiks
6135wyświetlenia

Przebywający obecnie w Moskwie szef zespołu Formuły 1 z Enstone - Eric Boullier w wywiadzie dla serwisu F1News.ru wypowiedział się na temat zawartego dziś porozumienia pomiędzy Grupą Lotus a Renault F1 Team oraz przygotowań do nowego sezonu.

Gratulacje z powodu pozyskania tytularnego sponsora. Co sądzisz o całej sprawie?

To wspaniała wiadomość dla nas wszystkich, podpisanie siedmioletniego kontraktu zapewnia zespołowi stabilność i odkrywa przed nim doskonałe perspektywy na przyszłość.

Jak pojawienie się Grupy Lotus wpłynie na wasze przygotowania do przyszłego sezonu?

Porozumienie nie oddziałuje na pracę ekipy. Rozpoczęliśmy przygotowania do 2011 roku już dawno temu i teraz praca wre. Niemniej jednak dzisiejsza informacja będzie miała pozytywny oddźwięk na nastroje wszystkich pracowników - to świetnie, gdy do zespołu przyłącza się silny partner.

Nowy bolid oznaczony jako R31 jest tylko w komputerze, czy już został zbudowany?

Już wytworzyliśmy wystarczającą liczbę części i zmontowaliśmy pierwsze podwozie.

Podobają ci się nowe czarno-złote barwy samochodu? Może dojść do ich zmiany przed nowym sezonem?

Kolorystyka wydaje mi się bardzo udana, bo przypomina sukcesy z przeszłości. Nie jest wykluczone, że może ona się nieznacznie zmienić, ale w tej chwili bardzo mi się podoba to, jak wygląda nasza maszyna.


Krótko po ogłoszeniu informacji o wykupieniu przez Grupę Lotus udziałów w zespole Renault F1 Team w mediach pojawiło się także nowe logo stajni. Ma ono kolor czarno-złoty i znajdują się na nim nazwy obu producentów samochodów.

Na koniec warto dodać, że wnioskując ze słów oficjalnego oświadczenia firmy Proton (do której należy Grupa Lotus) odnośnie porozumienia z Renault, Witalij Pietrow może być raczej spokojny o zachowanie swojej posady. Oto fragment informacji prasowej Malezyjczyków: Ponadto Proton będzie mógł skorzystać z kontaktów biznesowych Genii Capital w Rosji i innych krajach, by rozszerzyć swój globalny zasięg.

Źródło: f1news.ru

KOMENTARZE

18
NEO86
28.12.2010 07:45
Podoba mi się obecne malowanie Lotusa i chciałbym żeby ono zostało. @jpslotus72 Kazukiego Nakajimę to nie chciałbym oglądać w F1 ale Nelsona Piqueta Jr chętnie jeszcze zobaczyłbym
cegla87
09.12.2010 02:36
@barteks Jeśli już, to Lotus Renault F1Team, zgodnie z regulaminem :)
Aeromis
09.12.2010 12:15
@jpslotus72 B.Senna faktycznie by pasował do tego plastikowego Lotusa, bo Senna to on się nazywa po zmianie nazwiska. Idealnie by pasował do tego Lotusa. Może za daleko idę, ale... Może to właśnie dlatego Renault tak długo podawało do informacji że Witek zostanie, po prostu musieli mieć pewność (nieoficjalnie), że Proton wykupi udziały, bo samemu Protonowi to Witek chyba się przyda, no nie? ;> Do tej pory, to jakoś myślałem "w druga stronę", że trzymają Witka, bo im zależy, ale być może Renault na Witku wcale tak nie zależało.
Petron@s F1
08.12.2010 09:54
o Pietrowie... Bahar - BBC radio player " ... our prefered choice is to continue with Vitaly Petrov but I hope that team will be ready to announce by the end of the year final lineup. " ... ;))
jpslotus72
08.12.2010 09:37
A może kolejny raz odgrzeje się temat powrotu Raikkonena do F1? Hakkinen debiutował w F1 w Lotusie, może Kimi zechce kontynuować tradycję swojego rodaka? Dawno już nie było wypowiedzi Fina w tej sprawie... :) Tak czy siak - jeśli to ma być Lotus, to ta marka zasługuje na lepszego kierowcę niż Pietrow.
wnerwiona
08.12.2010 07:26
Witek jest nie do usunięcia jak Massa z Ferki łudziliśmy się że Lotus że brytyjczycy ale widze że na próżno
barteks
08.12.2010 07:06
Też mi się nie podoba to GP w nazwie. Lepiej byłoby Lotus Renault F1.
pepsi-opc
08.12.2010 06:55
Po prostu Rosyjscy sponsorzy byli związani z Reno w okresie sezonu 2010, a nie po sezonie.
jpslotus72
08.12.2010 04:06
Malezyjczycy, Francuzi, Rosjanie... Lotus jak diabli! A jeśli chodzi o kierowców, to ciekawie byłoby zobaczyć w drugim wozie Bruno Sennę - przynajmniej poprzez nazwisko byłby jakimś nawiązaniem do przeszłości Lotusa... Trudno ocenić, czy jest lepszy od Pietrowa, ale jak dla mnie wystarczyłoby, jeśli nie byłby gorszy. Co z tego - money, money, money... PS W Lotusie (z okresu Camel) jeździli też Satoru Nakajima (jako "załącznik" do silnika Hondy) i Nelson Piquet - ale nie daj Boże, żeby ich synowie mieli kontynuować tutaj rodzinną tradycję... :)
Sar trek
08.12.2010 03:58
Zawcześnie może na takie przypuszczenia, ale na bolidzie renault w czarno-złotym malowaniu nie widzę reklam Łady, Flagman (wódki) oraz Vyborg Shipyard. Czyżby Pietrow miał wylecieć? W końcu pieniądze się znalazły, można się postarać o drugiego mocnego kierowcę (Hulkenberg, Heidfeld, Webber?).
AleQ
08.12.2010 03:53
Nazwa nie jest istotna . Najgorsze w tym jest ,że ten kiepski Rusek zostaje w "Reno" ;/
Adakar
08.12.2010 03:28
Ten ostatni cytat nie ma żadnego przeniesienia na snucie nawet domysłów że Vicia zostaje ! To raczej odniesienie, że kontakty zawarte w mijającym roku mogą poskutkować kontraktami w latach kolejnych ... JUŻ BEZ WICI ! Rosyjskie firmy zwyczajnie zostaną DLA SAMEJ REKLAMY
deeze
08.12.2010 03:17
Żadne lobbowanie Totala tu nie miało wpływu na takie a nie inne nazewnictwo. Renault chciało zachować swoją nazwę w zespole pomimo braku udziałów w nim - taka była umowa sprzedaży. Za to zgodzili się dostarczać na długi czas silniki dla zespołu - dzięki temu nie muszą wydawać wiele kasy, a wciąż są w F1. Co do GP - niestety, użycie F1 Team odpadało, bo nie mogą użyć "Team" i "Lotus" jednocześnie w nazwie, a FOM wymaga, aby przy "F1" zawsze było "Team". Tak czy inaczej w sumie fajniej by brzmiało "Racing"...
Sir Wolf
08.12.2010 02:50
LOTUS RENAULT GP hmmm... zależy od gustu. u mnie nie wywołuje żadnych emocji, ani złych, ani dobrych.
Bart125
08.12.2010 02:38
Macie rację to GP kompletnie nie pasuje do nazwy teamu.
Sanki
08.12.2010 02:35
Witia zostaje co można wyczytać między wierszami w ostatnim cytacie jak i wcześniej. "jak wygląda nasza maszyna" maszina :D
mbg
08.12.2010 02:32
Mnie też denerwuje moda na końcówki "GP". Jak ja tęsknie za końcówkami typu "Engineering" lub "Motorsport". Kiedyś to były nazwy "Equipe Ligier Gitanes" , "Osella Squadra Corse". Teraz wszystko .... F1 Team, .... Racing, i to nieszczęsne ... GP. Ewenementem w tej dziedzinie jest Hispania Racing F1 Team (często pisanie jako HRT F1 Team - gdzie tu logika). Co za p...... nazwa. Lotus Renault GP. Myślę że gdyby nie lobbing Totala byłoby Lotus GP. i nazwa samochodu Lotus nie Renault R31. EDIT: Zupełnie nie rozumiem polityki Grupy Lotus. KV Racing (tylko Takuma Sato) w IndyCar w barwach Lotusa ART w GP2 jako Lotus ART Renault w F1 jako Lotus Renault GP. Co jeszcze spartolą. Może w WRC Lotus Citroen .
SkC
08.12.2010 02:20
Czyli Witia zostaje ;( To GP w nazwie psuje całą nazwę teamu