Ferrari: Pozostanie przy zawieszeniu push-rod dobrym posunięciem
"Znaleźliśmy sposób na zredukowanie wpływu aerodynamicznego zawieszenia push-rod"
28.01.1120:29
6718wyświetlenia
Zespół Ferrari uważa, że
ekstremalnyprojekt tylnego zawieszenia pozwolił im zostać przy zawieszeniu typu push-rod w tegorocznym modelu F150.
Przed dzisiejszą odsłoną bolidu, wielu spodziewało się przejścia Ferrari na zawieszenie pull-rod w stylu Red Bulla, które teoretycznie jest lepsze pod kątem aerodynamiki.
Jednakże okazało się, że stajnia z Maranello wyposażyła swoje najnowsze dzieło w bardziej tradycyjny układ push-rod, mogący dawać pewną przewagę w kwestii rozmieszczenia komponentów i przyczyniający się do innej charakterystyki osiągów.
Główny projektant Ferrari - Nikolas Tombazis twierdzi, że byli w stanie utrzymać wszystkie korzyści płynące z zastosowania zawieszenia push-rod, jednocześnie nie wpływając negatywnie na układ aerodynamiczny tylnej sekcji bolidu.
Ocenialiśmy różne konfiguracje zawieszenia, również wprowadzone przez Red Bulla typu pull-rod- wyjaśnił podczas dzisiejszej prezentacji F150.
Możliwości są różne: jedna dotyczy wielkości aerodynamicznych, a my znaleźliśmy rozwiązanie - niezbyt widoczne na pierwszy rzut oka w samochodzie - na zredukowanie w ekstremalny sposób wpływu aerodynamicznego zawieszenia push-rod. Oznacza to, że mogliśmy zmniejszyć objętość tylnej sekcji bolidu, zatem nasza wersja jest dużo bardziej kompaktowa w porównaniu do poprzednich. Sądzimy, że osiągnęliśmy podobny poziom efektywności aerodynamicznej, co w przypadku innych rozwiązań.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE