Nowe krawężniki na Circuit de Catalunya

Mają one zniechęcić kierowców do wyjeżdżania zbyt daleko poza tor w niektórych zakrętach
17.02.1111:05
Michał Roszczyn
2161wyświetlenia

Circuit de Catalunya w Montmelo pod Barceloną podczas mających się odbyć w tym tygodniu grupowych testów Formuły 1 zostanie na próbę wyposażony w unikalne krawężniki.

Według informacji hiszpańskiej agencji informacyjnej EFE, nowe przenośne krawężniki zostały zaprojektowane w celu zniechęcenia kierowców do wyjeżdżania zbyt daleko poza tor w takich miejscach, jak zakręt numer osiem.

Szef toru - Salvador Servia powiedział, że krawężniki te są pierwszymi na świecie, które testowane będą w porozumieniu z FIA. Na zakrętach takich jak ten (numer 8), kierowcy uważają wyjazd na trawnik za bardziej opłacalny, aniżeli trzymanie się właściwego toru. Zdecydowaliśmy się więc zamontować tam progi zwalniające, które mogą zostać usunięte na czas rozgrywania wyścigów motocyklowych.

Servia przyznał jednak, że na chwilę obecną nowe krawężniki są niczym więcej, jak eksperymentem. W tym tygodniu na hiszpańskim obiekcie pod Barceloną zadebiutuje również nowe centrum medyczne.


Źródło: motorsport.com

KOMENTARZE

11
armi
17.02.2011 04:57
@barteks Proponuję kolczatkę i fotoradar :D
Marcin
17.02.2011 01:40
naszym zleciałaby cały dzionek, zastanawiali by się od którego kawałka zacząć białego czy czerwonego.A na koniec mielibyśmy z tego następny odcinek 'sąsiadów'
monako
17.02.2011 01:07
O kurde 20 typa do kilku krawężników. Przychodzi mi do głowy tylko jedna myśl - NASI TAM BYLI!!
5cuderi4
17.02.2011 12:58
@Ralph1537 "nie wiem co im przeszkadza to że ścinają" Widocznie właścicielom toru znudziło się ciągłe wymienianie sztucznej trawki na poboczu. ;) Teraz ta będzie mogła zachować swoją "świeżość" jeszcze dłużej.
mlechowicz
17.02.2011 12:43
niech zrobia to na kazdym torze zeby na zadnym torze nie oplacalo sie wyjezdzac
ger@
17.02.2011 12:38
Macie wyjaśnienie: http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=19636 „Kierowcy muszą pozostawać na torze przez cały czas. Dla uniknięcia wątpliwości: białe linie wyznaczające krawędzie toru są jeszcze uważane za część toru, ale tarki/krawężniki już nie. Jeśli żadna część (opona) samochodu nie będzie w kontakcie z torem, to wówczas będzie to jednoznaczne z opuszczeniem toru. Kiedy to nastąpi z jakiegokolwiek powodu, kierowca może powrócić na tor, ale może to zrobić tylko wtedy, jeśli jest to bezpieczne i nie oznacza zyskania żadnej przewagi”.
Sar trek
17.02.2011 11:54
Mi się zawsze podobało, jak bolidy na Cataluyni tak szeroko wyjeżdżały poza tor. Robiło to po prostu wrażenie. Lepiej by było dla mnie, gdyby ten widok pozostał.
Marcin
17.02.2011 11:12
widać, że nie konsultowali tego z hermanem tilke:)
Ralph1537
17.02.2011 10:53
nie wiem co im przeszkadza to że ścinają
fitipaldi666
17.02.2011 10:39
A ja się pytam po co ?
barteks
17.02.2011 10:18
Ale im to sprawnie poszło :P Niech zamontują kolczatki, to nikt nie wyjedzie na trawę ;-)