Vettel: Opony Pirelli mocno zanieczyszczają tor

Zdaniem Niemca może to negatywnie wpłynąć na możliwość wyprzedzania
22.02.1113:39
Michał Sulej
3522wyświetlenia

Pewna specyficzna właściwość opon Pirelli może w negatywny sposób wpłynąć na wyścigi w sezonie 2011, utrudniając wyprzedzanie - takiego zdania jest kierowca Red Bulla, Sebastian Vettel.

Aktualny mistrz świata ma na myśli drobne fragmenty gumy będące „produktem” degradacji opon, które odpadając z nich podczas jazdy, zanieczyszczają nawierzchnię toru poza wyścigową linią jazdy. W tym roku zjawisko to jest szczególnie nasilone ze względu na większy stopień zużywania się opon włoskiego producenta.

W połowie dystansu wyścigu na torze będzie tego tak wiele, że regulowane tylne skrzydło nie będzie pomocne - powiedział Niemiec magazynowi Auto Motor und Sport. Dzieje się tak dlatego, gdyż jeśli znajdziesz się poza linią jazdy, musisz hamować znacznie wcześniej - wyjaśnił.

Źródło: motorsport.com

KOMENTARZE

23
NEO86
13.03.2011 01:01
@Ferrarif1 Na pewno on lepiej wie od ciebie co się dzieje z oponami @AleQ Prędzej to Hamilton będzie kogoś kasował :) @THC-303 A ty jesteś kolejnym ********* który nie może pojąć że Red Bull był bardzo w zakrętach a dużo wolniejszy na prostych. Weź się ogranij
82TOMMY82
23.02.2011 11:12
@drorrz - przeciez to tylko wypowiedzi wyrwane skads tam, w ktorych kierowcy mowia akurat to co im przyszlo do glowy - aspektow pozytywnych jak i negatywnych jest pewnie duzo wiecej niz tylko te 2 elementy poruszone przez Alonso i Vettela - tak wiec poskladaj wszystkie wypowiedzi kierowcow w calosc to bedziesz mial jako taki obraz tego co sie tam dzieje. Zreszta to 2 wypowiedzi 2 kierowcow ktorych najbardziej nie lubie za ciagle narzekania i winienie wszystkich dookola tylko nie siebie - tak wiec patrze z przymrozeniem oka na to co mowia - szczegolnie pana hrabiego zjedz-mi-z-drogi-bo-walcze-o-tytul Alonso...
drzorrz
23.02.2011 04:17
glowe bym dal ze ostatnio bodaj Alonso mowil ze kers/skrzydlo nie da tak wiele mozliwosci do wyprzedzania jak nowe opony. Cos mowil ze roznice w degradacji spowoduja duze roznice w czasach. To jak? pomoze czy nie pomoze? Zdecydujcie sie!
adept
22.02.2011 08:42
Co do wyścigów długodystansowych, to tam jest bardzo dużo wyprzedzania (różne klasy samochodów) i jeździ się nie tylko 'główną' linią jazdy.
THC-303
22.02.2011 08:12
kovalf1 Jest nawet mistrzem, tyle że mogę o nim powiedzieć tylko JEDNO, JEDNO pozytywne zdanie: pokonał Webbera. Taki sam mistrz jak Villeneuve (nawet równie głupie błędy popełnia), dostał bolid z innej półki, bajki, planety (jak kto woli) niż konkurenci. Koniec kropka. Przy czym może z niego coś jeszcze wyrosnąć jeśli dojrzeje i skończy zabawy z cudzymi chłodnicami, eliminowanie teammate, machanie kończynami i nauczy się startować po ludzku. Nie zmienia to faktu, że kierowcą wyścigowym jest jednak dobrym (skoro się do F1 dostał) i skoro coś zaobserwował to może mieć rację.
zgf1
22.02.2011 07:56
Spokojnie po prostu co kilka okrazen wypuszcza SC i ludzi ze szczotkami na tor hehe ;)
kovalf1
22.02.2011 04:47
Nie rozumiem pytań typu "czy on jest kierowcą F1?". Oczywiście, że jest, jest nawet mistrzem, a na opony skarży się niemal każdy w tym roku. Vettel dołożył jeszcze z tym wyprzedzaniem, no ale co w tym złego? Testują w tym roku, już byli na trzech obiektach, więc mają na pewno większą wiedzę niż my na temat opon i wyprzedzania. aronek - Chyba trochę przesadzasz. Zawsze jest tak, że każdemu się nie dogodzi, a narzekać, to narzekają co roku.
archibaldi
22.02.2011 03:48
Będzie tak wiele wyprzedzania, i w tych samych miejscach, że nie będzie już 1 lini wyścigowej i syfu poza nią ;P
fernandof1
22.02.2011 03:32
jak by Robert to powiedział to by wszyscy się zgadzali i by żartów głupich nikt! nie pisał Co prawda nie którzy się zgadzają .
akkim
22.02.2011 03:31
Up >>> „W połowie dystansu wyścigu na torze będzie tego tak wiele, że regulowane tylne skrzydło nie będzie pomocne”. Przepraszam Cię Marker ale myśl logicznie.
Marker
22.02.2011 03:27
Chodzi mi o to, aby przed wyścigiem sprzątać tor z tej gumy... Myśl logicznie
akkim
22.02.2011 03:06
Może nie samo skrzydło tutaj jest problemem, ale beznadziejne w strefę obostrzenie, a opony się sypią ? Wszak takie chcieliście, fragmenty, co odpadną z „Markerem” wyczyśćcie ;) aronek, chyba przesadzasz, sądzisz wszystko cacy ? Jesteś z nami, więc rozumiesz zasady Ich pracy, chcą się ścigać a nie bawić dziesiątkami gałek, to jest bolid, nie sterownia w hali obrabiarek.
mlechowicz
22.02.2011 02:58
a jak sobie radza dlugodystantowcy ? przeciesz tam po 24 h jest pelno odlamkow i to nie tylko opon, a jechac musza :)
maciejas512
22.02.2011 02:46
Hehe co do wyprzedzania to na pewno ma wiele do powiedzenia o GP Belgii i GP Turcji
maryniak
22.02.2011 02:45
@Marker tak jest, wprowadzić instytucję porządkowego - samobójcy, który biegałby pomiędzy bolidami ze szczotką i czyścił na bieżąco tor. przeczytałeś w ogóle treść newsa?
aronek
22.02.2011 02:42
ludzie, znowu ktorys z kierowcow popada w jakas histerie... co zmiana to beeeeeee! nic nie pasuje, nic sie nie podoba co niektorym... kers? nieee...1 przycisk wiecej, bedzie razil pradem, wybuchał i wogole psuł widowisko. Reg. tyln. skrzydlo? nieeee, bedzie niebezpiecznie,toż to juz drugi przycisk, na kazdym okr bedzie spin i wogole to sztuczna ingerencja w wyprzedzanie(no, troche racji mają, ale juz wole wiecej walki na torze z tym czyms niz jazde jednego auta za drugim przez pol wyscigu). opony pirelli? nieee! za szybko sie zuzywaja, trzeba bedzie dbac bardziej niz o bridgestony, beda odpadac drobinki gumy... ALE bedzie jakies widowisko, z montrealu w zeszlym sezonie jestem zadowolony bo bylo szoł:P Teraz moze przypomnijmy ogolne narzekania zeszlych sezonow: bridgestony za twarde, 1 pitstop-beeee!, aero nie pozwala na wyprzedzanie-beee... nie jstem specem i moje argumenty moze nie sa za bardzo trafne, moze troche generalizuje ale co zmiana to komus cos nie pasuje. jakby jezdzili w taczkach to byloby zle ze to zbyt proste, jak jest kers i skrzydlo to zbyt duzo pracy przyciskami, jak twarde opony(B) to zle bo nie ma widowiska, jak sa miekkie pirelli to znow zle bo bedzie troche gumy poza linia wyscigowa i beda sie szybko zuzywac... mnie wkurza to miauczenie niektorych primadonn;P tez tak macie?
Marker
22.02.2011 02:28
Można by posprzątać kawałeczki gumy lezące na torze.
rentonB
22.02.2011 02:17
Chyba jestem glupi ale kazde zakluczenie optymalnego stylu jazdy pomoze w wyprzedzaniu, latwiej o bledy itp.
michal5
22.02.2011 01:37
najlepiej to żeby znowu wróciło tankowanie paliwa i żeby Pirelli lepsze opony zrobiło i by były 2 pitstopy
Phaedra
22.02.2011 01:22
Niestety ma dużo racji.
AleQ
22.02.2011 01:12
Czyli jak "mistrz" będzie np. kasował podobnie jak Webbera w Turcji , to będzie żalił się na opony ,które brudzą tor... ROFTL Zobaczymy w tym roku ,czy zmądrzał czy dalej będzie zachowywał się jak pirat na torze. Z całego serca mu porażki z niebyt szybkim Kangurem ;)
Ferrarif1
22.02.2011 01:02
i on jest kierowcą F1? takie głupoty wygaduje
damian27
22.02.2011 01:02
może i ma rację... ale o to warto było by się spytać kogoś kto ma z czymś takim do czynienia czyli kierowcami wyścigów długodystansowych, a w szczególności 24 godzinnych. przez pół doby napewno na torze będzie masę takich zanieczyszczeń