Nowy zestaw bezpieczeństwa dla Lotus Renault GP od OMP

Nowy zestaw jest o 20% lżejszy w porównaniu z jego poprzednią wersją
18.03.1112:15
Inf. prasowa
3222wyświetlenia

W nowym sezonie wyścigowym ekipa Lotus Renault GP będzie korzystać z nowego superlekkiego zestawu bezpieczeństwa, który został opracowany w specjalistycznym laboratorium rozwojowo-badawczym OMP w Genui.

Nowy zestaw opracowany specjalnie z myślą o teamie Lotus Renault GP jest o 20% lżejszy w porównaniu z jego poprzednią wersją. W jego skład wchodzą ognioodporne kombinezony, obuwie i rękawice oraz ultralekkie pasy bezpieczeństwa.

Nowe pasy bezpieczeństwa zostaną zamontowane w obu bolidach brytyjskiego zespołu w przyszłym tygodniu, po inauguracji sezonu wyścigowego w Australii. Są lżejsze od obecnie stosowanych pasów, a dzięki wykorzystaniu innej technologii splotu w każdym z pięciu elementów taśmowych, które składają się na pasy szelkowe, zapewniają optymalne dopasowanie i wyższy poziom komfortu.

Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań, produkowane przez OMP kombinezony, rękawice i obuwie są niezwykle lekkie. Na przykład, w butach dla kierowców wyścigowych znajdują się wkładki z włókien węglowych, które zapewniają lepsze czucie, a także wstawki ze skóry i Nomexu - oddychającego tworzywa o wysokim stopniu sprężystości

Eric Boullier: Formuła 1 nieustannie dąży do coraz wyższych osiągów. Wszystkie elementy bolidu są poddawane ciągłej ocenie, by zmniejszać ich wagę i podnosić skuteczność działania. Właśnie dlatego, tak ważne dla nas są prowadzone przez OMP prace, które mają na celu doskonalenie oferowanej przez firmę gamy produktów i minimalizowanie ich wagi. Jej zmniejszenie o 20% jest doskonałym wynikiem, co w połączeniu z wprowadzanymi przez nas co tydzień udoskonaleniami powinno dać nam przewagę na torze.

Źródło: Informacja prasowa lotusrenaultgp.com

KOMENTARZE

11
akkim
18.03.2011 10:19
Jeżeli dobrze sczytałem, Robert z wagi stracił, więc z balastem łatwiej będzie, spokojnie chłopaki, a co mnie jeszcze rusza, trudno się oswoić, Renault w głowie - a "bolidy brytyjskiego zespołu".
Sir Wolf
18.03.2011 02:05
To nic innego jak kolejna reklama producenta ;)
Aquos
18.03.2011 01:51
dmaot malach -> tam jest mowa o kombinezonach pit crew, a nie kombinezonach kierowców, a te (o ile mi wiadomo) nadal są trójwarstwowe.
jpslotus72
18.03.2011 01:14
Renault (LRGP) - zgodnie z zapowiedziami - po chwilowym zamieszaniu, związanym z "przekształceniami własnościowymi", w szybkim tempie buduje pozycję zespołu z mocnym zapleczem i solidnymi perspektywami (stać ich na technologiczne innowacje, zyskują mocnych partnerów i, dzięki Protonowi, głośne nazwiska w sferze promocyjno-marketingowej). Tym bardziej żal, że to włoskie nieszczęście spotkało Roberta w takim momencie jego własnej kariery i progresu jego zespołu. Tym większą powinien mieć motywację do (w miarę możliwości) szybkiego powrotu - jest do czego.
dmaot malach
18.03.2011 01:11
@Aquos http://www.f1wm.pl/artykuly/index.php?real_id=312 - w ostatnim akapicie mowa jest o dwuwarstwowych kombinezonach, począwszy od sezonu 2010, tak więc zysk jest nieco mniejszy :)
Aquos
18.03.2011 12:29
"Standardowy" kombinezon trójwarstwowy waży 1,9 kg. Nie wiem niestety ile ważą buty, rękawice i pasy. Tak czy inaczej "urwanie" 20% wagi z tego zestawu może rzeczywiście dawać masę, która ma już pewne znaczenie (choćby dla rozmieszczenia balastu).
SirKamil
18.03.2011 12:17
OMP to branżowi giganci, wyposażają wiele ekip w sprzęt wyścigowy- to dobrze widzieć, że Renault jest ich partnerem priorytetowym.
Karol26
18.03.2011 12:16
Spory postęp :D
rentonB
18.03.2011 12:07
Red Bul tez zmienil firme od kombinezonow i tez wydaje sie takie odchudzone
dragoneak
18.03.2011 12:02
Nie więcej niż kilogram ? Przy projektowaniu tego typu pojazdu spędza się dziesiątki godzin w MESie żeby każdą część móc zminimalizować do granic wytrzymałości. Nawet jeśli są to 3 gramy to jest to wielki sukces. Pomyśl sobie o ile bolid byłby lżejszy gdyby każdą jego część odchudzić o kilka gram. Więc nawet jeśli to jest "tylko" kilogram, jest to wielki sukces.
Davider
18.03.2011 11:50
Zestaw bezpieczeństwa i tak pewnie był lekki, zatem te 20% w przeliczeniu na masę może dać nie więcej niż kilogram mniej. W każdym razie - dobra robota panowie ;)