Bolid Mercedesa ma trzeci pedał do regulacji skrzydła?

Rozwiązanie to może przynosić korzyści szczególnie podczas kwalifikacji
24.03.1114:41
Marek Roczniak
3805wyświetlenia

Auto Motor und Sport sugeruje, że zespół Mercedes GP zdecydował się na zamontowanie trzeciego pedału w swoich bolidach W02 do regulacji tylnego skrzydła. Ma on się znajdować po lewej stronie pedału hamulca.

Rozwiązanie to może przynosić korzyści szczególnie podczas kwalifikacji, kiedy kierowcy będą używali regulacji skrzydła niemal na każdej prostej w celu uzyskania jak najlepszego czasu. Michael Schumacher i Nico Rosberg będą mogli to robić nogą, a na kierownicy jako dodatkowe będą jedynie przyciski do sterowania systemem KERS.

Szef zespołu z Brackley - Ross Brawn nie potwierdził jednoznacznie, że regulacja skrzydła w W02 następuje za pomocą nogi, ale stwierdził, że jego kierowcy nie mają żadnych problemów z jednoczesnym zmienianiem kąta nachylenia górnego płatu tylnego skrzydła i obsługą KERS. Dodał, że całe narzekanie kierowców Red Bulla bierze się prawdopodobnie z tego, że trudno im operować obydwoma systemami naraz.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

11
1231
24.03.2011 04:37
@VooDoo91 Teks De Best
VooDoo91
24.03.2011 04:02
Oby zamiast włączyć ruchome skrzydło nie nacisnęli hamulca na prostej. Zwłaszcza, gdy będą mieli kogoś na "plecach".
Kamikadze2000
24.03.2011 03:06
A to ciekawe... ;]
Aquos
24.03.2011 02:55
No tak, nic dziwnego... Przecież Mercedes od dawna przejawia skłonność do rozwiązania polegającego na operowaniu nogą elementami, którymi w innych autach operuje się ręką (vide hamulec "ręczny" w drogowych modelach spod znaku gwiazdy) ;)))
omen10
24.03.2011 02:54
Przypomniał mi się dodatkowy hamulec McLarena z 1998 ;)
5cuderi4
24.03.2011 02:19
Loxely, od dłuższego czasu to mówi się o tym, że Ferrari ma regulację tylnego skrzydła w łopatkach za kierownicą. Jak widać, niektórzy nie muszą psioczyć, żeby coś wymyślić. ;)
Loxley
24.03.2011 02:14
Od dłuższego czasu już latają głosy, że Ferrari ma coś takiego.
rentonB
24.03.2011 01:52
Jesli to prawda to bedzie szybciutko skopiowane
jpslotus72
24.03.2011 01:50
Lepszy trzeci pedał niż "trzydziesty trzeci" przycisk - najlepsze rozwiązania są zawsze najprostsze (gdybyż o tej zasadzie pamiętali "wynalazcy" z FIA przy następnej "burzy mózgów").
Endrju Szopen
24.03.2011 01:43
Brawo za pomysłowość :D
General
24.03.2011 01:42
Oby podczas hamowania MSC lub ROS nie wdepneli pedalu od zmiany skrzydla, bo bedzie zonk.