Di Resta, Force India i "darmowy" KERS od Mercedesa

Zdaniem mediów mieszanka ta doprowadziła do zwolnienia Vitantonio Liuzziego.
26.03.1112:23
Nataniel Piórkowski
2225wyświetlenia

Vitantonio Liuzzi mógł zostać wyrzucony z Force India ze względu na porozumienie Mercedesa z zespołem z Silverstone o dostarczaniu systemu KERS dla stajni Vijaya Mallyi.

Kontrakt łączący Tonio z Force India miał obowiązywać także w tym sezonie, jednak ostatecznie zespołowym kolegą Adriana Sutila został związany ze środowiskiem Mercedesa Paul di Resta, natomiast Liuzzi otrzymał prawdopodobnie rekompensatę finansową i związał się z HRT.

Według informacji zamieszczonych w gazecie The Independent, właściciel a zarazem szef Force India - Vijay Mallya postanowił zatrudnić di Restę ze względu na kontakty Szkota z Mercedesem, w barwach którego wygrał w ubiegłym roku serię DTM. Media podają, że w zamian za fotel kierowcy, zespół zaoszczędził milionowe kwoty przy podpisywaniu umowy na dostawy systemu KERS.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

3
Loxley
26.03.2011 01:03
Co nie zmienia faktu, że zamiast Di Resty mógł w drugim bolidzie jeździć Hulkenberg.
THC-303
26.03.2011 12:36
Dokładnie. Pierwszym czynnikiem doprowadzającym do zwolnienia Liuzziego była jego fatalna w końcówce sezonu jazda.
Ducsen
26.03.2011 12:23
Nawet jakby to Liuzzi jeździł w ubiegłym sezonie tragicznie i powinien dziękować, że go nie wywalili w trakcie 2 części sezonu gdzie z wyścigu na wyścig był coraz gorszy.