Trzy wielkie marki zainteresowane wejściem do F1 po 2013 roku?

VW, Honda i Hyundai bacznie przyglądają się planowanemu wprowadzeniu nowych silników
30.03.1112:34
Grzegorz Filiks
3632wyświetlenia

Trzej poważni producenci samochodów są podobno zainteresowani wejściem do Formuły 1 za sprawą gruntownych zmian w przepisach odnośnie budowy silników stosowanych w bolidach, które mają zostać wprowadzone w życie na sezon 2013.

Taką informacją podzielił się Jean-Francois Caubet - dyrektor zarządzający oddziału Renault Sport F1, odpowiedzialnego za dostarczanie jednostek napędowych 1/4 stawki ścigającej się w królowej sportów motorowych.

Jego zdaniem Volkswagen, Honda i Hyundai są mocno zainteresowane planowaną zmianą silników z obecnych V8 o pojemności 2,4 litra na czterocylindrowe z turbodoładowaniem o pojemności 1,6 litra. Doniesienia te potwierdzają tezę, że producenci aut popierają pomysł FIA uczynienia F1 bardziej przyjazną środowisku oraz pomocną rozwojowi samochodów drogowych i jednocześnie zaprzeczają obawom Berniego Ecclestone'a, według którego nowe jednostki napędowe przez swoją ewentualnie słabszą moc oraz gorszy dźwięk zniechęcą zarówno widzów, jak i sponsorów do tego sportu.

Co do wspomnianej trójki zainteresowanej Formułą 1, Caubet zaznaczył, że mogą oni najpierw poobserwować, jak nowe przepisy sprawdzają się w praktyce, zanim podejmą ostateczną decyzję o przystąpieniu do rywalizacji. Nie wydaje mi się, by przyszli w pierwszym roku (2013), ponieważ to byłoby trudne dla producenta samochodów - powiedział portalowi motorsport-total.com. Może później.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

12
Pshemkos
02.04.2011 04:35
Witam! Moim zdaniem powinno być tak,że 12 teamów to 12 producentów,np.takich jak:Mercedes,Bmw,Ferrari,Renault,Honda,Toyota,Ford,Porsche,Peugeot,Chevrolet i np.Mazda lub Volvo,albo Hyundai i Kia,Audi i VW. Zrobiło by się w F1 bardzo ciekawie i kolorowo,jeszcze do tego dodać 30 wyścigów w sezonie i zabronić tych powalonych głupich przepisów,czyli wszystkie chwyty na torze dozwolone,byle by tylko być na mecie pierwszy,WYGRAĆ!!!
BlaugranaFAN
02.04.2011 03:04
Accent to już tak odległe czasy, że nawet Koreańczycy o nim zapomnieli. Przypuszczam że mogliby nie jednego zadziwić.
Kamikadze2000
30.03.2011 06:09
Byłoby ciekawie! Być może pozwoliłoby to na uniemożliwienie angażu zespołów pokroju HRT w F1. Honda już by była mistrzem świata, no ale okazali się mało cierpliwi. Cóż, na pewno zostaną przyjęci z otwartymi rękami i myślę, że w zamian za jakiś prywatny zespół (HRT, Virgin, Sauber, STR)! :))
bartek199874
30.03.2011 05:22
A nie tak przynajmniej za rok honda nie będzie w le mans 24h?
corey_taylor
30.03.2011 03:09
Honda??? Japońce zmienili zdanie i wracają do F1? jakoś nie chce mi się wierzyć że po tak krótkim czasie.
omen10
30.03.2011 02:49
@Yurek - Nie wiem co cię dziwi. Do VW wszak należą Seat, Audi, Skoda, Bugatti (tak, Veyron to ich wyczyn :)), Porsche, Lamborghini i Bentley :] A szczególnie cieszę się na Hondę. Ich Mugeny V10 oraz V12 to miód dla uszu :>
Karol26
30.03.2011 12:26
Ciekawe chętnie zobaczył bym nowych producentów samochodów w stawce ;)
drajwer
30.03.2011 11:21
Nie ma w F1 miejsca na 7 czy 8 róznych marek motoryzacyjnych naraz. Siłą rzeczy, jedne z nich odnosiłyby sukcesy, a inne jeździły w ogonie. A jak się kończy jeżdżenie w ogonie, pokazały BMW czy Honda. Jeden VW wystarczy.
Yurek
30.03.2011 11:21
@Nirnroot - nie psiocz na Hyundaia, wszak Tomek Kuchar był jego fabrycznym kierowcą! :) Hyundai w Formule 1?! Może jeszcze Daewoo? Volkswagen jakoś też mi nie pasuje, szczególnie że sami chyba nie wiedzą, czego chcą - raz pojawiają się doniesienia, że VW będzie dostarczać silniki w 2013, drugi raz że VW nie jest absolutnie zainteresowany. Z tej trójki z radością przywitałbym Hondę, nie tylko jako dostawcę silników, ale także jako zespół.
Nirnroot
30.03.2011 10:58
jak LG jest partnerem F1, to nie dziwię się hyundaiowi. z drugiej strony pewnie paru z nas pamięta jaką farsą był Hyundai Accent WRC, który przez cztery lata był bezsprzecznie najbardziej beznadziejnym autem WRC.
mat_eyo
30.03.2011 10:51
@ SkC ja bym odstawił też Hondę... ale z wejściem VW byłbym zachwycony. BTW wyjaśniło się parcie na silniki 1.6 - nie dla ekologii jako ekologii ale dla ekologii jako magnes na producentów aut drogowych.
SkC
30.03.2011 10:48
No i dobrze, jak nie chcą być w F1 jako zespoły to niech chociaż dostarczają silniki, im więcej producentów silników tym lepiej. Wspaniale gdyby do Ferrari, Mercedesa, Renault i Cosworth'a dołączyły takie firmy jak VW i Honda, tylko Hyundai trochę nie pasuje :) Jeszcze tylko do mojego szczęścia brakuje Toyoty i BMW w tym gronie, tyle że 8 dostawców silników na 24 bolidy to chyba nie realne. @down Dlaczego Hondę? w latach 80 mieli najlepszy silnik w F1 może teraz byłoby podobnie