Monras najszybszy podczas testów F2

Jednodniowe jazdy przeprowadzone zostały dzisiaj na nowej wersji toru Snetterton
30.03.1121:09
Marek Roczniak
3956wyświetlenia

Zgodnie z zapowiedzią dzisiaj na nowej wersji toru Snetterton przeprowadzone zostały jednodniowe testy Formuły 2 - ostatnie przed rozpoczęciem sezonu 2011. Najlepszy czas na trzymilowym obiekcie należącym do firmy zarządzającej F2 uzyskał były kierowca GP3 - Miki Monras.

Dzień tradycyjnie został podzielony na cztery sesje i już w pierwszej Monras ustanowił najlepszy wynik dnia - 1:37,211, pokonując Willa Bratta o 0,4 sekundy. Pierwszą piątkę zamknęli Tobias Hegewald, Alex Brundle i Jack Clarke (ten ostatni miał już ponad sekundę straty do Monrasa).

W drugiej z porannych sesji na czele klasyfikacji znalazł się Brundle, poprawiając nieznacznie swój czas z pierwszej, co w ogólnej klasyfikacji dnia nie zmieniło jednak jego pozycji. Drugi był tym razem Hegewald, a trzeci Monras, natomiast pierwszą piątkę dopełnili Mirko Bortolotti (szósty w klasyfikacji dnia) i Ramon Pineiro (siódmy ogólnie).

W trzeciej sesji inicjatywę przejęli debiutanci i na szczycie tabeli czasowej pojawili się James Cole, Christopher Zanella (były kierowca F3) i Daniel Cammish. Z bardziej obeznanych z bolidem F2 kierowców najszybszy był Brundle, pokonując Jacka Clarke'a o zaledwie 0,013 sekundy. Była to też najlepsza sesja dla Natalii Kowalskiej, która jedyny raz uciekła wówczas z końca drugiej dziesiątki, plasując się na 13 pozycji.

W drugiej popołudniowej sesji sprawy w swoje ręce wzięła z kolei pogoda i kierowcy zostali zmuszeni do korzystania z deszczowych opon, ale z pewnością była to dla nich cenna lekcja. Na mokrym torze najszybszy był Bratt przed Clarke'iem, Maksem Sniegirowem, Brundle'em i Monrasem.


Sezon F2 rozpoczyna się w weekend 15-17 kwietnia rundą na torze Silverstone.

Wyniki testów F2 na torze Snetterton 300
KierowcaNar.Czas okr.
1Miki Monras1:37.211
1Will Bratt1:37.612
1Tobias Hegewald1:37.655
1Alex Brundle1:37.752
1Jack Clarke1:38.225
1Mirko Bortolotti1:38.285
1Ramon Pineiro1:38.310
1Mihai Marinescu1:38.352
1Benjamin Lariche1:38.654
1Kelvin Snoeks1:38.655
1Maksim Sniegirow1:38.753
1Mikkel Mac1:39.086
1Christopher Zanella1:39.244
1Thiemo Storz1:39.384
1Armaan Ebrahim1:39.401
1Sunghak Mun1:39.489
1Daniel Cammish1:39.729
1James Cole1:39.767
1Parthiva Sureshwaren1:39.990
1Natalia Kowalska1:40.264
1Jose Luis Abadin1:40.737
1Płamen Kralew1:41.382
1Aleksiej Karaczow1:42.268
Źródło: FormulaTwo.com

KOMENTARZE

10
THC-303
31.03.2011 07:06
A ja zwrócę uwagę na Hegewalda. Już raz sobie w F2 radził wcale nie najgorzej. Teraz na testach też jest nieźle. Ogólnie jak napisał @mbg poziom słabiutki. Sztucznie stworzona seria, gdzie nie trzeba mieć nic oprócz pieniędzy (i pozwolenia na start :P)
mbg
31.03.2011 05:50
@renegade chodziło mi właśnie o teamy pokroju Addax, ART, Tech1, ;)
oliveira
30.03.2011 08:56
@up Stoneman miał startować w FR3.5, ale zachorował na raka jąder i zawiesił na razie swoją karierę.....
Kamikadze2000
30.03.2011 08:54
A orientuje się ktoś może, co z aktualnym czempionem tej serii Deanem Stonemanem? ;(
renegade
30.03.2011 08:12
Tutaj chyba mowisz o topowych teamach, bo wiekszosc idzie z tymi, ktorzy maja kase. Cd. potwierdzenia Gladdisa ta Jego powazna kontuzja wyglada podejrzanie.
mbg
30.03.2011 07:58
No to Alex może być mocny. Dobrze to opisałeś. Jego sytuacja trochę przypomina Palmera z 2009 i 2010. Nadal nie rozgryzłem tego jak "synuś" znalazł się na szczycie, po tak kruchym debiucie. Najbardziej obawiam się tego że wielu kierowców z tej listy nie znajdzie wystarczającego budżetu na starty. Odnośnie tego że chodzi o kasę to jak jest rywalizacja zespołów to bardziej starają się zatrudnić kierowcę który ma kasę i wystarczające umiejętności. Tu tak naprawdę wystarczy tylko licencja i odpowiedni budżet.
renegade
30.03.2011 07:53
Jak kazda inna. Brundle musial miec wiecej jazdy, niz to co mial w F2, On sporo jezdzil w 2009 autem hiszpanskiej F3, jako przetarcie, nauka, itd. Z tego co wiem wrocil do F3, zeby nabrac doswiadczenia, sporo testowal, czego Mu brakowalo... i dzis jest w F2 ze sporo wiekszym bagazem doswiadczenia. To jest to czego IMO Kowalskiej brakuje... Sporo wiecej dni testowych, nie wazne czy w F3, czy autem FR2.0, po prostu wiecej dni za kolkiem. Tych jazd autem F2 nie ma duzo, a 80% stawki bedzie "upalac" w F3, FR2.0, FBMW, itd. Cd. Clarke'a mam dziwne przeczucie, ze w tym roku zaskoczyc.
mbg
30.03.2011 07:46
@renegade Doceniam bardzo brytyjczyków. Clarke'a ma szanse na podium, tylko niech zacznie dojeżdżać do mety, Bratt jest stosunkowo nie równy obstawiam P4, Brundle dziwnym trafem jakaś zwyżka formy, a pamiętamy jak radził sobie 2 lata temu w F2, i rok temu w BF3 - tragedia. Pozostałą dwójkę musimy zweryfikować w akcji. Mimo że stawka trochę lepsza, to i tak ta seria jest esencją płatnej jazdy. Żeby był podział na zespoły (a nie wszystko operowane przez MotorVision) to sytuacja była by nieco inna. Tu wystarczy wnieść kwotę i jeździsz. na razie potwierdzeni tylko są Gladdis, Brundle i Clarke
renegade
30.03.2011 07:38
Nie doceniasz Brytyjczykow, szczegolnie Bratta. Cole i, szczegolnie, Cammish beda dojezdzac w dziesiatce. Nazwiska moze nie wygladaja jakos szczegolnie rewelacyjnie, porownujac chociazby z BF3 lub GP3, ale sezon bedzie lkepszy niz w poprzednim sezonie. Bardzo wyrownana i dobra stawka kierowcow.
mbg
30.03.2011 07:29
jak już pisałem wcześniej jeżeli to skład ostateczny to "przeciętny" Monras powinien zmiażdżyć resztę stawki. Taki poziom ma ta seria. Drugi zapewne w kolejce Bortolotti.