Juncadella wygrywa w niedzielę i obejmuje prowadzenie w F3 ES

Giermaziak nie ukończył dzisiejszego wyścigu na torze Paul Ricard
03.04.1110:36
Marek Roczniak
4953wyświetlenia

Trzy wyścigi i trzech różnych zwycięzców - tak można podsumować pierwsze zawody Formuły 3 Euro Series w sezonie 2011, które zostały rozegrane w ten weekend na torze Paul Ricard, jako impreza towarzysząca rundzie Le Mans Series - 6 Heures du Castellet. Po zajęciu dwukrotnie trzeciej pozycji w sobotę, Daniel Juncadella (Prema) dorzucił dzisiaj wygraną, obejmując jednocześnie prowadzenie w mistrzostwach.

Na prowadzeniu od startu z pole position jechał drugi kierowca Premy - Roberto Merhi. Juncadella ruszył z czwartego pola, ale szybko znalazł się przed dwójką kierowców Signature - Laurensem Vanthoorem i Marco Wittmannem, po czym obaj z Merhim zaczęli uciekać reszcie stawki, stanowiąc klasę dla samych siebie. Zmiana na prowadzeniu nastąpiła trzy okrążenia przed metą, gdy Juncadelli najwyraźniej znudziła się jazda za zespołowym kolegą. Ruch ten dał mu sześć punktów przewagi w klasyfikacji generalnej.

Wittmann stracił w sumie tylko jedno miejsce i linię mety przekroczył jako trzeci, natomiast Vanthoor został dodatkowo wyprzedzony przez Nigela Melkera (Mucke) i zajął piąte miejsce. W walkę z obydwoma kierowcami był do pewnego momentu zaangażowany także Felix Rosenqvist (Mucke), ale odpadł z rywalizacji w połowie wyścigu. Pierwszą szóstkę zamknął inny Szwed - Jimmy Eriksson, będąc najwyżej sklasyfikowanym kierowcą Motoparku.

Kuba Giermaziak (STAR Racing) nie ukończył niedzielnego wyścigu, odpadając z rywalizacji już na pierwszym okrążeniu. Powodem była kolizja na dohamowaniu i będące jej skutkiem uszkodzenie zawieszenia. Kolejna runda F3 Euro Series zostanie rozegrana w ostatni weekend kwietnia na torze Hockenheimring i będzie już połączona z zawodami DTM.

Źródło: autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Daniel Juncadella (7)Dallara Mercedes190h36m30,29425
2Roberto Merhi (8)Dallara Mercedes19+0:00,95518
3Marco Wittmann (1)Dallara Volkswagen19+0:08,71315
4Nigel Melker (3)Dallara Mercedes19+0:10,64212
5Laurens Vanthoor (2)Dallara Volkswagen19+0:13,89610
6Jimmy Eriksson (5)Dallara Volkswagen19+0:20,2368
7Carlos Munoz (9)Dallara Volkswagen19+0:22,3646
8Kimiya Sato (6)Dallara Volkswagen19+0:23,3594
9Daniel Abt (10)Dallara Volkswagen19+0:27,6302
10Gianmarco Raimondo (11)Dallara Volkswagen17+2 okr.1
Niesklasyfikowani
11Felix Rosenqvist (4)Dallara Mercedes10
12Kuba Giermaziak (12)Dallara Volkswagen0
Pole position: Roberto Merhi - 1:51,511 Najszybsze okrażenie: Daniel Abt - 1:52,828 na 2 okrążeniu

KOMENTARZE

7
Kojag
03.04.2011 06:58
Nie mówię, że teraz poradziłby sobie w F1, ale to jest dobry materiał na nowego Kovalainena, czy Glocka - pojeździłby dwa, czy trzy lata w GP2 i wtedy mógłby próbować...
renegade
03.04.2011 06:24
@Kojag z tym biednym kierowca i potencjalem na F1 to chyba zart?! Prima Aprilis za nami... Gosc jest "spakowany", Jemu nawet Orlen nie jest potrzebny...
Kojag
03.04.2011 06:15
Qooler, Kuba prezentuje się bardzo dobrze jak na debiutanta i ma potencjał na F1, tylko właśnie bogatym kierowcą bym go nie nazwał, chyba że Orlen zdecyduje się zagrać va banque i iść z nim do końca... A, że Motopark zawodzi to już inna historia. Jeśli się trochę poprawią - nie wyprzedzą, ale dogonią resztę stawki, to szanse na podium dla Kuby w przynajmiej jednym sprincie będą...
plastic
03.04.2011 04:10
Właśnie oglądałem i Kuba faktycznie trochę zbyt optymistycznie zaatakował w jednym z zakętów. Na zblokowanych kołach wjechał w bok innego auta i uszkodził swoje zawieszenie. http://img806.imageshack.us/img806/1551/vlcsnap2011040318h04m44.png
Qooler
03.04.2011 01:04
Mimo wielu testów, tysięcy przejechanych kilometrów, najlepszych inżynierów i mechaników, najlepszego , najbogatszego teamu, rzeczywistość pokazuje, że single-seatery to zupełnie inna bajka. Nikt z polskich kierowców, za wyjątkiem R>Kubicy, nie miał tylu wyścigów i testów co K>G>, a mimo to duży dystans do reszty. Bogatemu jednak nikt nie zabroni....... PS. tak do wszystkich, doceniajcie wysiłki naszych kierowców, bo nie jest łatwo zabłysnąć w świecie.To nie jest Play Station :::))))
renegade
03.04.2011 11:10
Sato nie wyglada zle, moze pokusic sie o kilka niespodzianek.
Kojag
03.04.2011 10:34
Śledziłem dziś livetiming - Motopark wyraźnie odstawał na każdym kółku. Wiedziałem, że jest słabo, ale śmiało można mówić, że jest fatalnie... Mają miesiąc i muszą wiziąć się ostro do roboty, bo kierowców mają niezłych, szczególnie Sato trzyma poziom tym samochodem...